Veganisme

Zijn hier veganisten en wat vinden jullie ervan?

Ik las vaginisme. Ik moet echt naar bed nu.

Ik ben het zelf niet en ik zou het niet kunnen (ik ben er niet mee opgegroeid en ik ben niet in staat om mijn leven zodanig om te veranderen).
Echter vind ik het een heel goed initiatief (om veganist te worden/zijn) en heb er absoluut niks tegen.

Ben je het zelf :slightly_smiling_face:?

Beginnend =) Ik ben ruim 7 jaar vegetariër, maar toen ik las wat er bij de zuivel en eierenindustrie aan dierenmishandeling kwam kijken… ik woon op mezelf en dan is het niet zo moeilijk, maar in het weekend pas ik me lichtelijk aan aan mijn ouders omdat die al gek worden van mijn vegetarisme ^^ Dus dan zal het wel voorkomen dat ik iets van zuivel binnenkrijg, maar ik zal het in ieder geval minimaliseren =)

Knap van je! Vooral omdat je op jezelf woont is het inderdaad handig dat je je eigen producten aanschaft zonder dat anderen er mogelijk last van hebben.

Wat eet/drink je voor alternatieven allemaal?

(ik was nog even nieuwsgierig dus bleef nog langer wakker)

haha ja ik moet eigenlijk ook naar bed =)

Het is eigenlijk verbazend makkelijk, ook omdat ik al vegetariër ben. Al moet je wel echt heel goed de ingrediënten bestuderen en oppassen met E-nummers… Op brood (oerbrood of Allinsonbrood, de rest is niet eens vegetarisch!) kun je apro soya halvarine doen en bijvoorbeeld biologische perenstroop =) alleen ik moet nog een hartig alternatief vinden… ik had tartex van de natuurvoedingswinkel, wat een soort paté is voor op brood, maar dat is echt niet te eten.

Ontbijt doe ik vaak havermoutpap met sojamelk of water (daar gruwelen mensen van geloof ik =P maar ik vind het lekker) met een beetje ahornsiroop. Fruit en noten tussendoor, of koekjes van de natuurvoedingswinkel voor wat afwisseling =P of vandaag een raketje van Ola ^^

Ennehm als avondeten had ik vandaag een stoofpotje met bonen, tomaten, uien en aubergine. Ik had er geen tofu doorheen gedaan, maar dat zou ook nog kunnen =) Zolang je alert bent valt het reuze mee…

Ik ben ovo-lacto-vegetariër. Ik eet dus niets van vlees, vis, bijproducten (bv. honing, gelatine,…) en ik ben een kruistocht begonnen tegen alle E-nummers. :stuck_out_tongue:
Mijn eitjes komen ook van de boer, waarvan ik weet dat de kippen goed behandeld zijn.
Verder: heel knap van veganisten, maar ik zou het wel niet kunnen. Maar als ik bijvoorbeeld op restaurant ga, en er staat een veganistisch menu, dan kies ik zeker dat.

Echt heel knap vind ik dat van de mensen die het kunnen.
Ik heb altijd gezegd; ik word vegetariër en heb het ook lang geprobeerd.
Mijn moeder vond het alleen niet zo leuk want ze moest steeds wat anders voor mij klaar maken.
Misschien als ik op mezelf ga wonen dan maar (;

Ik was altijd een ‘gewone’ vegetarier. Toen begon ik kip te eten, toen spek, toen varkensgehakt :stuck_out_tongue: En daar zit ik nu. Maar ik eet wel bijna altijd biologisch.

Ik kan me echt niet voorstellen dat dat gezond is, maar die kerel uit Supersize Me is dan wel weer terug normaal geworden door dat een paar maand vol te houden…

dat is trouwens ook nog een goed idee, ik bedoel, niet alle kippen waarvan eieren komen zijn zo slecht behandeld. je kunt ten eerste gewoon echt goede bio-eieren kopen met het goede keurmerk erop. vind je dat niet goed genoeg kun je in de buurt kijken of er een boer is die (diervriendelijk) eieren verkoopt.

ik wil mezelf niks noemen, maar wij eten thuis gewoon altijd biologisch.

Ik ben geen veganist, en ik heb er geen mening over. Mensen moeten zelf weten wat ze doen =)

Ik ben vegetariër, drink wel melk en eet eieren. Ik woon nog thuis, dus nu is het zo even makkelijker. Zodra ik op mezelf ga wonen ga ik het zeker proberen!

Ik vind soyamelk trouwens wel mega lekker, drink het liever dan gewone melk. Alleen jammer dat het zo veel duurder is :stuck_out_tongue:

Ik ben wel vegetariër, maar ik zou nooit veganist worden want dan kan je echt bijna niets meer eten.

upje ^^ geen veganisten hier?

Nope, geen veganist maar vegetariër.
Ik heb wel respect voor veganisten :slightly_smiling_face:

wel een hoop vegetariërs zeg… en hoe doen jullie dat dan? gewoon vleesvervangers? En hoe zijn jullie ouders er onder =P Want mijn ouders zijn er niet heel blij mee haha, met koken enzo =)

^ Mijn moeder is er ook niet echt blij mee haha
Maar ik weigerde om vlees te eten, dus toen moesten er wel vleesvervangers klaargemaakt worden, anders zou ik amper wat binnen krijgen :’)

haha, nja mijn zus is ook vegetariër dus we vormen een beetje een front =P we hebben nu als argument dat de helft van het gezin vegetarier is, dus waarom zou dat minder normaal zijn dan vlees eten ^^

Ik ben vegetarisch al 8 jaar maar weet niet hoe dat moet als ik volgend jaar op kamers ga, ik denk dat velen het irritant vinden dus dan zal ik vast mijn eigen eten moeten maken. Ik ben als ik op mezelf woon wel van plan om ook vrije uitloop eieren te kopen ipv scharreleieren. En sommige chipssoorten bijvoorbeeld chicken teryaki eet ik ook niet want er zit vet in van kippen, maar in ham-kaas zit dan weer geen vlees.