Haii ik heb een vraagje.
Ik heb over een aantal weken een hennafeest en mn ma zei dat ik veet op mn armen moest smeren (heb nogal veel arm haar) maar ik ben bang dat het ook net als scheren hard terug komt. Ik wil natuurlijk geen stoppels op mn armen
Haren groeien niet donkerder, harder of sneller terug. Dat is een fabel.
Doordat je het scheert, āverandertā de hoek van het haartje waardoor het lijkt alsof het harder aanvoelt. Het haartje zelf is dus niet harder geworden.
Je kan je armen (laten) harsen. Dit is wel pijnlijk. maar daar wen je uiteindelijk aan. Als je je armen gaat ontharen met veet, moet je dit gaan bijhouden.
Dit. En dat het harder aanvoelt na het scheren, komt ook doordat je de haren afscheert op het dikste en stugste punt van de haar. Als je 1x zou scheren en daarna nooit meer dan voel je indd stoppeltjes, maar zodra de haren weer uit gaan groeien zullen de āhardeā, uitgegroeide uiteinden gaan slijten en dan zijn ze weer ānormaalā.
Inderdaad harsen is beter. Of met een epilady, dat doe ik in de zomer vaak. Scheren doe ik ook wel hoor, zo veel moeite is het niet om het bij te houden.
Nee juist heel zacht, omdat je de hele haar er met wortel en al uittrekt, dus er moet een hele nieuwe haar groeien. Dat is heel wat anders dan scheren, waarbij de haarwortel gewoon blijft zitten en dezelfde haar verder groeit op de plek waar je hem hebt afgeschoren. Bovendien blijft het veel langer weg met epileren.