veelste duur cadeau

Hee allemaal,
Graag zou ik jullie mening willen over het volgende, ik ben nu 9 maanden samen met mijn vriend en hij heeft mij beloofd als we een jaar samen zijn dat hij mij een ticket naar curacao geeft (dit is minimaal 600 euro). Hij geeft mij dit omdat mijn alles beste en liefste vriendin daarheen gaat voor een half jaar stage en ik niet zonder hem kan.
Maar dit is echt een super duur, ik vind het een veelste duur, cadeau… wat zouden jullie doen?
Ik ben ook benieuwd hoe mijn ouders er op reageren

Hem vertellen dat het heel lief is maar je het niet.wilt.omdst je het teveel vindt;).

Dat je eerlijk moet zijn,en zegt het is lief bedoelt maar je had niet hoeven te doen
en dat natuurlijk voor zijn en niet achter af dan is het al te laat.

toen hij dit vertelde zei ik meteen dat ik het echt niet kon aannemen, maar hij staat er op dat hij het betaald.
ook gaf ik nog als voorstel ik vraag de helft voor mijn verjaardag van mijn ouders. dit wilde hij ook niet omdat hij het dan niet helemaal betaalde

Dat is best veel geld, waar haalt hij het vandaan? Het is geweldig dat hij zoiets voor je over heeft, maar ik snap heel goed dat je je er niet fijn bij voelt. Ik zou het ook niet aan kunnen nemen. Vertel heb gewoon dat je je er echt niet goed bij voelt, en het hoe dan ook niet aan zal nemen. Probeer hem zo goed mogelijk duidelijk te maken waarom.

hij is 23 en heeft een eigen bedrijf in perseonal training en massages wat goed loopt. denk dat hij daar wel het geld vandaan heeft.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!