Veels te veel eten

Ik eet voor mijn gevoel echt veels te veel nou heb je mensen waaraan je niks ziet en je hebt mensen zoals mij… Alles wat ik eet komt er bij… Ik heb het vooral als ik alleen thuis ben dan kan ik zo alles door elkaar gaan eten… Ik wil hier heel graag mee stoppen want had laatst een week lang buikpijn en denk dat het daardoor kwam… Nou gaat het de laatste tijd wel beter want eet elke ochtend yoghurt ipv brood, de yoghurt is veel rustiger voor mijn maag. Nou ben ik benieuwd hebben jullie tips ofzo? Ik ben 15 jaar nou is het niet zo dat ik super dik ben maar ben ook niet de dunste, ik zou ook willen afvallen, dus dan is het wel heel belangrijk dat ik hiermee stop… Alvast thanks!

Je zit in de puberteit, het is normaal dat je dan meer trek krijgt en meer gaat eten. Wat eet je zoal op een dag?

En wat als je 18 bent en je ook ontzettend veel eet maar dit aan je figuur niet zichtbaar is? :cold_sweat:

Veel eten is geen probleem (zo lang je niet aankomt), ongezond eten is een probleem.

Okay, dus gewoon zo doorgaan? Heb wel eens geprobeerd minder te eten maar zonder succes.

Probeer echt bewust en 1 ding tegelijk te eten. Echt checken heb ik nog wel echt honger? Dan eerst glas water. Ik krijg ook echt last van mijn buik als niet oplet en gewoon vanalles en veel ga eten

Wat is je ‘normale’ eetpatroon op een dag? Als je (onbewust) te weinig eet, dan is het logisch dat je trek krijgt en gaat eten. Door daar wat aanpassingen in te doen (groter ontbijten, vullender tussendoortjes etc) kun je eetbuien misschien voorkomen.

Daarnaast is ‘veel’ ook relatief, wat jij veel vindt kan iemand anders een heel normaal eetpatroon vinden. Dus wat eet je zoal op een dag?

Om af te vallen kun je ook terecht in het Gezond Afvallen topic. Op de eerste pagina daarvan staat ook veel informatie waar je wellicht iets aan hebt.

Ik weet niet wat jij veel vindt natuurlijk, maar veel groente, fruit, volkoren brood/pasta, zuivel etc. is gewoon prima! Als jij veel koekjes en chips eet zou ik het veranderen, maar anders zou ik gewoon lekker zo doorgaan.