veel vroeger thuis dan de rest

hoi allemaal.
altijd als ik ga afspreken/chillen met een groep moet ik altijd heel vroeg thuis zijn.
ik durf dan nooit te zeggen dat ik al zo vroeg moet omdat zij allemaal veel later mogen.
weet iemand iets wat ik kan zeggen?

wat is ‘vroeg’, hoe oud ben jij? en hoe oud zijn zij?

Kun je het er niet beter met je ouders over hebben dan? Als het je vrienden zijn maakt dat ze echt niet uit hoor. Hoe oud ben je dan, en hoe laat moet je dan bijvoorbeeld thuis zijn.

Je kan het beter gewoon eerlijk vertellen ipv elke keer een smoes te verzinnen waarom je eerder weg moet.

Hoeveel vroeger en zijn ze even oud? Als het heel veel scheelt en ze zijn even oud kun je het altijd aankaarten bij je ouders. Als jij gewoon netjes op tijd thuis bent altijd, of meestal, dan willen ze je misschien wel wat langer laten blijven!

Wees gewoon eerlijk. Het is niet jouw idee dat je zo vroeg thuis moet zijn, maar die van je ouders.

Ja maar dan kan ze het nog wel voorstellen…? Sorry hoor maar ik vind het niet meer dan normaal dat ouders zich ook een beetje aanpassen. Het hoeft echt niet extreem te zijn maar misschien hebben die ouders niet eens een idee.

Mee eens, sommige ouders beseffen nog niet helemaal hoe het tegenwoordig gaat. In hun tijd gingen ze om 9 uur al naar de discotheek toe gingen ze stappen tot 12 uur en naar huis. Tegenwoordig gaat iedereen pas na 12e naar discotheek/clubs. Als ouderzijde moet je ook inzien dat de tijden gewoon veranderen.

+ 1

Als je het ergens niet mee eens bent een een goed argument hebt waarom het anders zou kunnen kan je het er toch met je ouders of wie dan ook over hebben. Ben het er mee eens dat als je ouders je een tijd geven je je daar moet houden. Als je ouders je belachelijk vroeg thuis laten komen zonder reden kun je daar best over praten. Nee heb je, ja kun je krijgen. In veel gevallen valt best een compromis te sluiten. Volgens mij is het vrij logisch om ergens over te praten met je ouders als je het ergens niet eens bent.

Klopt, ik weet niet hoe oud ze precies is maar als je al wat ouder bent dan vind ik inderdaad dat je daar zeker je mening in mag geven.

Ik moet ook altijd veel eerder thuis zijn pff

ik snap het, als het echt goede vrienden zijn begrijpen ze het maar je zouook met je ouders kunnen praten of je wat later mag goede afspraken maken en dan mag het misschie wel

Ik ben 15 en magin het weekend tot 12uur, en onder school tot 10 uur, maar met feeestdagen zoals kermis die er zo aankomt slaap ik bij vrienden en blijf ik denk ik buiten toteen uur of 2,3,4 :beer: :bowing_man:

Ik moet ook altijd vroeger thuis zijn, of ik mag soms helemaal niet maar ik zeg het gewoon eerlijk.

Ik vind dat best redelijke tijden hoor! Ligt er ook een beetje aan hoevaak je weg gaat denk ik.

Dit soort reacties kan ik dus niet uitstaan! Ik snap wel dat dit meisje het vervelend vindt om eerder naar huis te gaan en het te vertellen aan haar vriendinnen. Ze gaan haar er heus niet op beoordelen, maar ik snap wel dat er ‘gepraat’ wordt over je als je continue eerder naar huis moet. Hoe lief je vriendinnetjes ook zijn, dat soort gepraat blijf je altijd houden.

Precies!

Ik vind dat heel veel mesnen hier zullke nare reacties geven, stel je een serieuze vraag gaan ze vloeken enal als je niks gieds te zeggen hebt zeg dan gewoon niks :hammer:

Ik zou gewoon luisteren naar je ouders. Ik vind dat sommigen tegenwoordig echt nog te laat op straat zijn te vinden en ik vind dat dan meer wat over die ouders zeggen dan over jouw ouders.