Veel verschillende haarproducten gebruiken, goed of niet?

Hoi =)

Ik vroeg me af of het nou goed is om veel verschillende haarproducten te gebruiken. En dan bedoel ik niet tegelijk, maar ik heb hier zo’n 5 verschillende shampoo’s en conditioners staan. Wel in ‘setjes’ zeg maar, dus als ik zeg maar de ‘Perfecte puntjes’ shampoo heb, heb ik er ook een conditioner van. Ook combineer ik niet verschillende shampoo’s en conditioners op één dag hoor zegmaar. Oké wacht, beetje vaag. Let op:

Dag 1, shampoo en conditioner 1
Dag 2, shampoo en conditioner 2
Dag 3, shampoo en conditioner 3
Dag 4, shampoo en conditioner 2
Dag 5, shampoo en conditioner 4

Even een voorbeeldje, en nee ik houd het niet allemaal bij.
Máár wat ik me dus afvraag is: Is dat nou goed voor je haar? Aan de éne kant denk ik van wel, omdat het zo van alles wat krijgt, maar het kan ook nergens aan wennen zeg maar. Ik weet trouwens niet of dat ‘wennen’ goed is voor je haar, maargoed. Iemand antwoord op mijn vraag :'3 ?

Ik gebruik ook niet steeds het zelfde. Bijna altijd andere shampoo, maar wel van het zelfde merk. Bij mij ligt er ook aan in wat voor staat mijn haar verkeerd. En het word er dan wel mooier van. Ik ben ook wel benieuwd of het nou goed voor je haar is. Ik weet niet of dit nou nuttig voor je is. Maar zie het maar als een upje.

Ik denk niet dat het erg is hoor! Kan ik hier meteen even mijn vraag kwijt:

Ik gooi superveel in mijn haren en ik ben bang dat dat ook slecht is maar anders zitten mijn haren echt niet. Ik doe altijd als ik mijn haren was

zwitsal (anders wordt het vet), shampoo, conditioner, haarmasker

en dan mijn haren met een handdoek droogmaken
en dan een serum er in en een spray die ik van de kapper heb.

echt erg maar als ik het niet doe is mijn haar zo mislukt he…
zou het erg zijn ? :astonished:

Wat leuk, reacties, dankjewel!
Ja ik gebruik dus niet hetzelfde merk altijd, haha.
En @ Typfoudt: Volgens mij is het wel zo dat je haarmasker beter maar 1/2 keer per week kan doen, niet altijd als je je haar wast. En een serum en spray is gewoon normaal toch…

Idd, haarmaskertje elke dag bijvoorbeeld is te vaak denk ik. Staat op de verpakking niet iets van 1 tot 2 keer in de week? Dan zou ik dat aanhouden. En de shampoo kan denk ik niet zoveel kwaad als je elke keer weinig shampoo gebruikt.

Ik was mijn haar ook iedere dag en moet er allerlei producten erin doen wilt het een beetje zitten en meestal zit het pas goed als ik m’n stijltang gebruik, maar dat is ook niet zo goed.
Maar het lijkt alsof mijn hoofdhuid de laatste tijd een beetje pijn doet, ik weet niet wat het is.

Sorry domme vraag, maar je wast die shampoo en conditioner en haarmasker niet uit?
Ik gebruik trouwens evenveel hoor, behalve de zwitsal dan.

Oh maar ik was het niet iedere dag hoor, en het is meer dat ik verschillende dingen gebruik omdat eh, ja, ik heb gewoon het idee dat het goed is xD
Of was het @Typfoudt?

Je haar elke dag wassen is harstikke slecht… sowieso als je verschillende shampoos de hele tijd gebruikt, dan kan je haar er niet aan wennen.

Haha doe ik ook vaak, mijn haar wil anders ook nooit zitten!
Hoop niet dat het slecht is :stuck_out_tongue:
Doe jij het ook elke dag? Ik wel namelijk

Misschien kun je beter een paar dagen met dezelfde shampoo doen, dan geef je je haar tijd om aan de shampoo te wennen en wil het misschien wel :slightly_smiling_face:

Ja dat is best wel goed hoor. zo went je haar niet aan die shampoo en zal je haar ook minder snel vet worden.

ja dat heb ik inderdaad een keer ergens gelezen.
maar ik wissel vaak af qua shampoo’s en conditioners en m’n haar wordt bijna niet vet. behalve als ik schwarzkopf gebruik, dan wel -.-

Maar waarom zou het wel/niet erg zijn als je haar eraan went?
Want als het went, is het soort van lastig voor je haar als hetopeens iets anders krijgt, toch. Maar als je dat niet doet, lijkt me ook wel logisch zodat het niet steeds iets anders over zich heen krijgt. Maar ik zit te twijfelen of dat laatste wel of niet goed is xd.

Wat ik gewoon doe is shampoo kopen en als dat flesje op is, gewoon andere kopen. Mijn badkamer staat al vol genoeg zonder dat ik voor elke dag nog een andere shampoo zou moeten kopen.

(Hetzelfde voor conditioners en haarmaskers enzo, enkel de echt goede producten blijf ik gebruiken)
Ik heb ook gehoord dat je je haar het best niet laat wennen aan producten, waarom weet ik niet.

Uphup.

Mwhub.

ik geloof dat dat juist goed is, afwisselen, want als je haar went aan een shampoo heeft het op den duur niet zoveel effect meer