Hallo,
Ik ben eigenlijk heel altijd al gepest, vooral het laatste jaar van de basisschool.
De mensen die mij het meeste pestten gingen mee naar dezelfde school, maar wel naar een andere klas. Ik heb nog regelmatig last van ze gehad.
Ik ben hier best wel verdrietig over geweest. Altijd als ik thuis kwam van school moest ik m’n verhaal kwijt, ik wilde vertellen wat er allemaal gebeurd was en hoe ik me voelde. Maar na een tijdje kwam ik uit school, en toen zei m’n moeder: Ik wil dat je stopt met dit gezeur, ik kan je niet helpen, het komt allemaal wel goed, gewoon negeren. Dit was zo enorm frustrerend. Ik heb er daarna met mijn tante en oma over gehad, en die hebben tegen mijn moeder gezegd dat ik best wel wat serieuzer genomen mag worden. Uiteindelijk is mijn moeder met de directeur en mijn leerkracht gaan praten. Ik ben toen de laatste 2 weken thuisgebleven. Soms, als mij wat dwars zat hierover, wilde ik het tegen mijn ouders vertellen, maar als ik er dan over begon begonnen ze te zuchten en trokken ze een geïrriteerd gezicht. Dus ik vertelde ze maar niks meer. Ik kon het alleen tegen mijn tante en oma vertellen, maar daar kreeg ik de kans nooit voor. Maar, ik ik heb het overleefd, het ging allemaal goed, ik had goede, fijne vriendinnen en geen problemen.
Maar ik heb er de laatste tijd weer heel veel moeite mee. Bij alles word ik eraan herinnerd, en ik praat er al zo veel over, dat ik mensen niet meer lastig wil vallen. Is er iets wat ik kan om me niet meer zo kut te voelen? Ik huil echt bija constant.