veel te stil bij zijn vrienden..

hey,

Ik ben altijd al best stil en rustig geweest, maar bij mn beste vrienden kan ik gewoon gek doen.
Maar ik heb dus een vriendje en die heeft vrienden die blowen, drinken en over allemaal dingen praten waar ik niet over mee kan praten… En dan zeggen ze altijd '‘jij praat ook nooit’ als ik bij hun zit. en daar word ik nog stiller van. En dan heb ik het gevoel alsof ik gewoon niet leuk ben. En ik voel me altijd ongemakkelijk, ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen ? Ik wil mn vriendje niet kwijt omdat zijn vrienden mij misschien niet mogen ! ik kan trouwens wel alleen goed praten met hem. help me ? x

what the fuck. Als mijn vriend mij zou dumpen, omdat zijn vrienden mij niet leuk vinden zou mijn vriend echt een loser zijn. Ben ik even blij dat hij mij boven zijn vrienden verkiest.

Echt zo’n jongen is het niet waard.

Als jij binnenkomt zeg je hoi (neem ik aan) en zei zeggen vast hoi terug, maar begin dan eens met aan 1 jongen die je het vriendelijkst lijkt te vragen hoe het met hem gaat. Zo kan er een gesprekje ontstaan. (:
Kan me goed voorstellen dat je het eng vindt, zeker als zij er ook nog opmerkingen over gaan maken…

Daar heb ik ook last van, maar gelukkig betrekt mijn vriend me er dan wel bij. En inderdaad als ze zoiets zeggen, wordt je alleen maar nog stiller. Ik heb die mensen ook gewoon niks te zeggen en dat zal ook niet veranderen. Gelukkig zie ik ze niet zo vaak. 1 op 1 met iemand praten vind ik absoluut niet erg en in groepen met mensen die ik leuk vind ook niet, maar met sommige mensen heb ik gewoon niks, klaar, punt, jammer dan.

Vervelend dat ze zeggen dat je nooit praat, want dan wordt de drempel natuurlijk alleen maar groter.
Probeer dingen van voorgaande gesprekken te onthouden, dan kun je dat als aanknopingspunt gebruiken(hoe is het nu afgelopen met…dit en dat)

Heb je er al met jouw vriend over gepraat?
Het feit dat je met zijn vrienden bent, betekent dat hij je bij hen wilt betrekken.
Dan hoef je ook echt niet onzeker te zijn om met je vriend erover te praten!
Ik heb precies hetzelfde. Mijn vriends vrienden blowen, drinken, spijbelen etc…
Ik voelde me eerst ook niet op mijn gemak, maar nadat ik met mijn vriend erover had gepraat,
betrok hij me bij de gesprekken etc.
Ik ben nu nog geen dikke vrienden met ze, maar ik kan wel gewoon met ze opschieten en ga volgende maand zelfs met vriendlief en zijn vrienden uit!