Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: ik ben veel te onzeker over mezelf, ik ben niet tevreden over mijn lichaam, ik vind mijn bovenbenen te dik, mijn billen ook, ik vind mijn borsten net op theezakjes lijken en overwoog al vaker een vergroting maar dat vind ik toch weer zonde en ook stiekem wel eng. ook heb ik kleine haartjes rond me navel die ik er wel elke dag afscheer, waar ze vandaan komen? al sla je me dood?! en als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een mega-grote moedervlek op me rug, die heb ik al vanaf me geboorte en is met me meegegroeid, weghalen is gene optie meer voor me eigen veiligheid, mocht er wat zijn kunnen ze het sneller zien als dat hij weg is, maar ik dacht wel aan weghalen, maar helaas… maar als ik dus sta te douchen schaam ik me gewoon. ik ben nogal een verlegen type dus ik heb ook niet veel vrienden maar wel een geweldige familie. ook ben ik al een tijdje single, opzich niet zo’n ramp maar mijn ex ging vroeger vreemd met mijn hartsvriendin. ik wil stiekem graag wel weer een relatie maar het zit niet echt mee. alle jongens die ik leuk vind vinden mij niet leuk of ze hebben al een relatie. ook heb ik nog nooit gezoend en ben ik nog maagd, opzich ben ik daar wel tevreden mee maar in de klas vinden ze het nodig om me maria te noemen (heilige maagd) of andere opmerkingen te maken die me best wel raken. ik schaam me hier best wel voor. ik ben niet zo’n prater (alleen op msn of als ik je beter ken) ook draag ik een bril en moet mogelijk ook een beugel(het perfecte nerd-beeld) en haal voor veel vakken (op rekenen na, godzijdank) allemaal voldoendes en ik probeer die beugel stiekem wel te voorkomen. ik heb ook een beetje angst voor mijn ‘eerste keer’. ik ben bang dat het vreselijk pijn doet of dat mijn partner me daarna verlaat,en dat hij het alleen deed voor het feit dat ik nog maagd was. ik durf niet eens een vinger naar binnen te doen…(!) ook vind ik dat sommige mensen niet naar me luisteren en het wel best vinden zo, ik zeg dan iets en ze zeggen dan ja maar doen nee (als voorbeeld: mijn ouders zijn gescheiden en ik mag mijn stiefmoeder totaal niet, ik geef bij me vader aan dat ik er moeite mee heb en geen klik met haar voel en dan zegt hij: ja je doet je best er niet voor )ik heb dus genoeg te klagen over mezelf en ik hoop dat iemand me hiermee kan en wil helpen?!
Wauw dat zijn heel veel problemen die je in één keer opnoemt. Ben je 21? Of jonger? Veel kan ook aan leeftijd liggen namelijk. Ik zag eerder ook alleen maar de slechte dingen in mijn leven terwijl ik ook heel veel goede had.
Je hebt de enorme pech gehad dat je eerste vriendje een klootzak was, niemand verdient dat en ik hoop dat je snel iemand vind die wel goed voor je is. Maar voordat je een relatie aan gaat met een ander moet je eigenlijk eerst jezelf accepteren. Geluk begint bij jezelf.
Je noemt allerlei dingen op die je níet leuk vind aan jezelf maar iedereen heeft goede en minder goede kanten. Héél veel dingen zitten tussen onze oren, liggen aan onze eigen instelling. Je uitstraling kan al zoveel voor je doen.
Wees niet bang voor een beugel, dat kan je zelfvertrouwen in de toekomst ook alweer zoveel helpen (mensen vonden mij zelfs leuker eruit zien mét beugel).
Wees niet bang om je eigen ik te laten zien in de klas en van je af te bijten, dat zoenen komt vanzelf allemaal wel.
En je bent zeker niet de enige die onzeker is over haar lichaam, maar daar kan je natuurlijk ook gewoon wat aan doen. Sporten voel je je vaak ook al zoveel beter door. En die haartjes bij je navel kan je beter niet scheren maar epileer ze. Als je die scheert komen ze alleen maar dikker terug.
Weet je heel zeker dat ze niks aan die moedervlek kunnen doen? Doktoren kunnen zoveel nu.
Mijn verhaal is misschien wat onsamenhangend, haha. Maar ik hoop dat ik je iets kan helpen…
ja ik ben 21, in november word ik 22
ik ben speciaal voor die moedervlek naar een dermatoloog geweest in het ziekenhuis waar ik zelf ben geboren en die zei van je kan hem wel weg laten halen maar ten eerste krijg je dan een groot litteken op je rug die er niet zo leuk uitziet, en mocht je later klachten krijgen dan kunnen we het minder goed zien als dat de moedervlek er nog zit.
dus voor mijn eigen veiligheid laat ik hem dan maar zitten en draag ik onder elk shirtje een hempje zodat me moedervlek niet zo opvalt bij het bukken ofzo
epileren?? is niet echt voor mij weggelegd denk ik, ik krijg al pijn als ik er aan denk, net als harsen.
ik denk ook vaak aan dingen die ik wel leuk vind aan mezelf maar deze opsommingen blijven toch in mijn hoofd rondzwerven dusja…
Epileren wen je wel aan hoor en is een stuk effectiever dan scheren. Een haar loopt in een punt uit, dus als je scheert scheer je alleen het puntje eraf waardoor je een dikkere punt (wat dus eerst halverwege de haar zat) over houdt. Die komt sneller terug, donkerder en dikker dan wanneer je de hele haar er gewoon ff uit trekt. Maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, het is maar een tip
Het is dan wel jammer inderdaad van die moedervlek maar sommige mensen hebben het altijd erger moet je maar denken.
Ik denk ook niet dat je moet opsommen wat er allemaal mis is, dan bekijk je het van de verkeerde kant. Je kan beter bedenken wat er allemaal wel goed gaat.
Je zegt dat je goede cijfers haalt, dus op school gaat het goed. Je ouders mogen dan gescheiden zijn maar je hebt beide ouders nog wel die van je houden. En zo zijn er vast nog meer dingen die je kan bedenken. Probeer het positief te bekijken…