veel te dun.

heey.

volgens de school arts ben ik veel te licht, ik eet per dag 3 broodjes, terwijl ik voor mijn leeftijd en lengte 7 of 8 moet eten, ik fiets ongeveer 3 kwartier naar school, daarna ben ik wel zwaar uitgehongerd, ik wil best wel meer eten bij het ontbijt maar dat lukt me niet want ik hou absoluut niet van brood, ik heb creusli enzo geprobeerd maar dat was ook geen optie.
weten jullie nog iets?

xxx

Je kan pap proberen, bijvoorbeeld Brinta, met kaneel en wat zoetstof. Of ontbijt met een fruitshake, crackers, of yoghurt of kwark met andere ontbijtgranen, bijvoorbeeld Kellogs K flakes?

En misschien vind je andere soorten brood wel lekker, zoals maisbrood of speltbrood. Dat kan je ook nog proberen.

brinta heb ik al geprobeerd, dat was een drama haha, crackers kkan ik proberen en corn flakes kan ik ook wel een keertje proberen, ik vind andere soorten brood wel lekker, maar we zijn thuis met zn 7en en de rest vind het brood die we op dit moment hebben lekker, maar dankjewel, ik zal het proberen ! :slightly_smiling_face:

Nouja als jij echt te dun bent dan zal je moeder vast wel één extra brood willen halen die jij wel lekker vind. Je gezondheid is belangrijker dan die extra €1,- hoor.

precieees, maar ik ben 14 en maar iets van 45 kilo, is dat raar ?c

Hoe lang ben je dan?

Scoor brood dat in de aanbieding is dan. Kun je lekker variëren. Nu is echt het lekkerste brood (vind ik haha) in de aanbieding bij Albert Heijn, zoals Twents volkoren <3
Verder variatie op 1 boterham met boter en beleg is
2 knackerbrod met boter en beleg
3 rijstwafels/cracottes met boter en beleg
Belegd bolletje
Of je kunt er 2 vervangen door eens pistoletjes/afbakbroodjes te pakken
Je kunt er tosti’s van maken natuurlijk. Je kunt ook eieren bakken/omelet maken en zelfs koud lekker; naar school dus.
Mueslibrood, notenbrood, krentenbrood…
Variëren in broodbeleg kan natuurlijk ook. Ik zou knettergek worden als ik alleen maar wat jam/kaas of iets op brood zou doen. Ik doe minimaal 3 dingen op mijn brood excl de boter :’)
Kijk anders eens voor variatie in het lijstjes topic, daar eet iedereen heel anders. Daar kun je ook inspiratie uithalen misschien? Of variatielijsten op proud2bme. Het is dan wel een site bedoeld voor jongeren met een eetstoornis; ik heb zelf geen eetstoornis en heb daar toch erg veel aan gehad. Vooral de variatielijst mbt brood (dus waar ik dit bericht mee begon) en wat een beetje gelijk staat aan elkaar etc. Erg fijn :slightly_smiling_face:

Het hangt van je lengte af, je leeftijd, je spiermassa etc.
Het hoeft niet gepost te worden op gs vind ik. Het gaat erom dat je gezond bent en als je schoolarts vind dat je toch echt wat moet aankomen. Je kunt ook die arts om advies vragen, of bij je huisarts (:
Hoop met mijn bovenstaande bericht iig vast wat tips/inspiratie te hebben gegeven. Verder moet je het toch zelf doen onder goede begeleiding dus geen fora. Veel succes meid!

dankjeweeeel ! ik ben ongeveer 1.65 volgens mij.

En wat dacht je anders van het brood roosteren, of er tosti’s van maken? Misschien is het dan wel lekker ^^

Hmm, je kunt ook allerlei fruit als ontbijt eten? Met muesli?

hahaa, tosti’s eet ik veeel te veel, het is ook echt super lekker, maar als ontbijt neemt het iets te veel tijd om te maken, broodrooster is dan inderdaad nog een optie! meusli en cruesli is niet echt mn ding, maar ik kan het proberen! ^^
maar dankjulliewel !

Ja dan ben je volgens het voedingscentrum ook te licht inderdaad. Maar ik neem aan dat je naast die 3 boterhammen toch wel meer eet over de hele dag? Hou eens een schema bij en als je dan voldoende eet is het opzich goed toch? Zolang je maar niet met opzet gaat lijnen of wat dan ook.

Op mijn 14e was ik ook te licht en wou ik ook graag aankomen. Nu ben ik 22 en zit ik op een perfect gewicht eigenlijk. Dat komt in de pubertijd allemaal wel, alle meiden komen dan eigenlijk wel (flink) wat aan.

En tussendoortjes eten. Koop een pak liga koeken en eet er eentje in je pauze. Neem ook een lekker stuk fruit mee. Desnoods drink je een ‘Goedemorgen’ voor het ontbijt. Toch zou ik het aan leren om 's morgens wat meer te eten/drinken. Drink een lekker glas melk of vers sap bij het onbijt. Neem ook gewoon de tijd om te ontbijten.

Daarnaast zijn er verschillende topics om aan te komen, kijk daar maar eens.

dankjewel ! :slightly_smiling_face:

Er is een algemeen aankom topic, daar wil ik je naar door verwijzen. Die staat vol met goede tips en er zijn meer meiden die hun best doen om het gewicht omhoog te krijgen. Slotje hierop