heya, oke ik heb dus best een groot probleem, ik heb vaak ruzie met mijn moeder en ik wil het graag oplossen, maar steeds als ik rustig met haar probeer te praten begint ze te schreeuwen en loopt het uit op ruzie. Ik probeer steeds rustig te blijven ook als zij begint met schreeuwen, maar meestal kan ik me dan niet inhouden. Ik weet niet wat ik moet doen. Weet iemand wat ik kan doen? ik wil dit echt oplossen!
xxx
zeggen dat je het liever hebt dat zij niet meer roept en schreeuwt want dan is het niet leuk meer, en vertel het haar ook dat het beter is als jullie praten wnr dat iedereen gekalmeerd is enzo . Was het zo erg dan dat je de jeugdzorg moest bellen toen ?
jaa, dat vroeg ik me ook al af. En anders een brief schrijven aan je moeder. als je daarin alles goed uitlegt, dat je geen ruzie wil enzo, en geen geschreeuw, helpt het misschien wel!
& je zit waarschijnlijk in de puberteit, je moeder misschien in de overgang, dat botst vaak, je bent niet de enige.
Sterkte!
kindertelefoon?
omg help serieus, dat probleem heb ik ook maar dan nog erger!
^oei!! sterkte eh meisjes .
nja zeggen werkte niet echt, want dan begon de ruzie weer opnieuw, maar ik heb gisteren een gesprek met jeugdzorg gehad, want het was toch wel echt nodig, het was wel fijn om met een begeleidend persoon te praten, maar of t veel gaat helpen weet ik nog niet…
op de laatste schooldag heb ik erover met een leraar gesproken die het hele jaar al wist dat er problemen thuis waren, en die begon er toen over of mijn moeder me ook deed slaan, toen heb ik nee gezegt omdat ik niet weet of ik het hem wel moet vertellen. ik heb het ook niet tegen jeugdzorg gezegt achteraf vind ik dat dom, dus ik denk dat als de school weer begint ik het toch misschien tegen die leraar vertel en zijn raad vraag…
weg lopen bij ruzies?
maar daar is het waarschijnlijk te erg voor ;o
haha zou kunnen, maar ik los het liever op
ja maar ik bedoel later weer terug komen als je moeder rustig is en het dan oplossen.