Veel ruzie omdat ik hem mis.

Hey ladies,

Ik heb nu ruim een halfjaar een vriend waar ik helemaal gek op ben alleen gaat het de laatste tijd niet zo heel erg goed. Veel ruzies vooral veel discussies en vaak gaat het helemaal nergens over.

Ik weet niet meer zo goed wat ik er mee aan moet het zit namelijk zo; mijn vriend is druk bezig om zijn studie af te ronden dus geef ik hem daar dr tijd voor en op vrijdag gaat ie altijd bij zijn vrienden chillen, heb ik nog nooit een probleem over gemaakt maar ik zie hem dus alleen zaterdag avond ivm
Met mijn werk tot zondagmiddag. Elke keer als hij weer weggaat ben ik in tranen!
Wil natuurlijk het liefst elke dag bij hem zijn maar dat gaat gewoon niet en denk dat dat ook niet altijd goed is.

Hij was tot gister al 4 hele maanden niet uitgeweest want op vrijdag gaan ze altijd saai een film kijken ofzo met de groep. Nu kwam hij er dus mee dat ie t uitgaan miste en dat was als een klap ik mn gezicht. Hij dus gister naar een festival gegaan allemaal heel leuk ( ook heel drama over ghad natuurlijk want ik zit een weekend alleen). Vervolgens vond hij dat ik chagrijnig was en vond me egoïstisch omdat ik het kut vind dat hij uitgaat op de dag dat hij normaal bij mij is en ik alleen ben.

Gister is ie dus naar dat festival geweest en ik ben maar met mijn zusje en een vriendinnetje naar een pretpark in Duitsland geweest voor wat afleiding. Ik stuurde hem af en toe een Appje en kreeg helemaal niets terug. Rond een uur of 11 was het festival afgelopen en kwamen wij precies thuis (hoorde het vuurwerk :slightly_smiling_face:) pas rond 1 uur appt ie een keer, ik pissed natuurlijk had hem heel dr week niet gesproken was ie moe dus ging ie maar slapen, begrijpelijk maar ik zei dat ik t wel fijn zou vinden als hij nog even een kwartiertje op dr app bleef. Veel te veel moeite natuurlijk want meneer is moe.

Eindresultaat: ik lig te huilen in bed omdat ik hem ontzettend mis en hem pas volgende week weer zie. Haf het al verschrikkelijk moeilijk met deze week en omdat we daar continu ruzie over hebben…

Mijn vraag is vinden jullie mij ook egoïstisch als ik zeg dat ik m mis en liever niet uitgaat op de enige dag waarop we elkaar zien? Want ik weet het echt niet meer. Snap dat hij uit wil met zijn vrienden maar dat kan toch ook op vrijdag of ben ik nou gek?

Als zijn vrienden het niet leuk vinden om uit te gaan, kan je hem niet dwingen om op hun filmavondje uit te gaan. Ik vind dat je ontzettend aanhankelijk bent en je moet beseffen dat hij ook een eigen leven heeft. Als hij een keer uit wil gaan, moet dat ook een keer kunnen en heeft hij natuurlijk geen zin in een huilende vriendin omdat hij 1 keertje uitgaat…

Hij mag opzich rekening met jou houden, maar andersom ook.
Hij is één keer naar een festival geweest. En tuurlijk appt hij je niet gelijk om 11 uur.

Je kan hem niks verbieden. Alleen uitleggen dat je hem mist en het leuker vind als hij een keer met jou wat gaat doen. Wil hij dit niet dan is dat aan hem.

Ik snap dat je hem vaker wilt zien, maar ik vind je best aanhankelijk eigenlijk.

Ik vind dat je tijd voor elkaar vrij moet maken in een relatie en snap heel goed dat je het niet leuk vindt om hem zo lang niet te zien. Had hij z’n filmavondje niet niet een keer af kunnen zeggen? Hij zegt jou ook af voor zijn vrienden dus andersom moet ook kunnen toch? Misschien een idee voor de volgende keer…

Ik zou enorm pissed zijn. Als hij naar dat festival wou, prima, maar dan moest hij maar vrijdag naar mij komen. Voor je vriendin moet je tijd maken en 1 keer per week vind ik het absolute minimum als je geen lange afstandsrelatie hebt ofzo. Van was ik hier lees, heeft hij het ook totaal niet met je besproken. Gewoon ‘Hey, ik kom zaterdag niet.’ In plaats van het op zijn minst te bespreken met jou.

Ik vind dat hij best een weekend weg zou mogen, je moet zoals hierboven al gezegd hebt ook elkaar tijd met je vrienden gunnen. Maar ik vind het wel vreemd dat hij je een hele week ook niet appt. Ik zou als ik jou was toch wat meer afleiding zoeken, met ruzie maak je het wss alleen maar erger…

Je hebt volgens mij helemaal gelijk!
Ik zou het ook niet tof vinden als ik mijn vriendje twee weken niet zag! Het is prima dat hij een keer uit wil, maar dan mag hij ook regelen wanneer hij jou kan zien. Als hij op vrijdagavond en zaterdag niet kan, kan hij tenminste voorstellen om je doordeweeks een keer te zien, en anders maar de vrijdagavond met zn vrienden af te zeggen.
Ik zou proberen het er een keer met hem over te hebben (in real life). Hij mag wel weten dat hij ook aan jou moet denken, jullie hebben samen een relatie!

Ik snap beide kanten, ik denk dat jij echt wat minder aanhankelijk moet worden. En je vriend moet meer met jou overleggen. Maar dat je meteen zo verdrietig bent, lijkt mij niet heel gezond

Ik snap dat je het jammer vind, maar het lijkt mij niet helemaal goed als het zo moeilijk voor je is, te aanhankelijk is ook niet goed. Als hij het bij één weekendje niet komen in de zoveel tijd blijft snap ik het probleem eerlijk gezegd niet zo, zo’n festival is niet elke dag dus ik snap dat hij daar heen gaat als die graag wilt. Als het heel vaak voorkomt is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik vind alleen wel dat die het van te voren zou moeten overleggen, en niet een dag van te voren pas zeggen dat die niet komt als mededeling. Maar ik weet niet hoe dat gegaan is.

Nou, ik zou het dus ook echt niet goed vinden als je hem een hele week ook niet gesproken hebt?! Alsof hij heel de dag met z’n studie bezig is? Er zijn momenten waarop je eet, even relaxed etc. dan kun je toch wel even wat laten horen?

Zou eerlijk hierover zijn met hem. Zeg precies wat je hier als topictitel hebt. Je hebt t idee dat er veel ruzie is en dat komt omdat je hem gewoon mist.

Ik vind het ergens wel egoïstisch. Als dit nou elk weekend zou gebeuren vind ik helemaal dat je gelijk hebt. Maar dat het nu een keertje gebeurt lijkt me geen probleem. En dat hij je niet meteen een berichtje stuurt om 11 uur vind ik ook niet gek. Als hij maar wat stuurt als hij thuis is, dat vind ik altijd het belangrijkste. En dat hij hij daarna moe is en geen zin heeft om te appen vind ik ook niet raar. Dat kan de dag erna toch ook gewoon?

Je komt op mij over als heel erg aanhankelijk en ik denk dat dat het probleem is. De meeste meiden zien hun vriend alleen in het weekend. Sommige zelfs langer niet. Ik snap dat je het liefst elke dag bij je vriend wilt zijn, dat wil ik ook. Maar dat kan niet altijd. Ik denk dat je moet proberen minder aanhankelijk te worden, dan zal je zien dat het missen ook beter gaat. In ieder geval dat je niet meer in tranen bent, want hem missen zal je blijven doen, dat heeft iedereen.

Ik snap sommige comments hier eigenlijk niet. Dat is niet slecht bedoelt, maar als je een geliefde hebt en je hebt de mogelijkheid om die persoon te zien, dan ga je naar die persoon. Zo vaak mogelijk in mijn ogen. Een hele week zonder iemand die geen honderden kilometers van je af woont, dat snap ik niet. Als hij die zaterdag naar dat festival ging, zal dat waarschijnlijk met zijn vrienden geweest zijn. Waarom dan niet die vrijdag naar haar gaan?

Ik bedoel maar. Je hebt een relatie met iemand omdat je die persoon doodgraag ziet en net zoals je vrienden (hopelijk nog meer) wil je die persoon vaak in je leven. Als je geen week zonder je vrienden kunt, maar wel 2 weken zonder je vriendin stel ik me daar vragen bij. (Als het dus wel anders kan, niet als je een langeafstandsrelatie hebt bijvoorbeeld.) Hij zou bijvoorbeeld gemakkelijk een uurtje kunnen afspreken door de week als hij weet dat hij die zaterdag niet kan komen. Daar maak je in mijn ogen tijd voor.

Dus ik vind niet dat ze te aanhankelijk is. Het is wel je geliefde, daar mag je toch aan hangen? :’) Dat moet in mijn ogen een basis zijn en ik zou eerlijk gezegd ook extreem ongelukkig en boos zijn als mijn vriend me 2 weken niet ziet maar wel genoeg dingen met andere mensen doet. Zij zou haar in mijn ogen niet moeten aanpassen, want je vriend 1 keer per week willen zien is niet onredelijk. Dus om dan te zeggen ‘Tja, je vriend is zo, pas je aan.’ Vind ik nogal stom, hij zou zich moeten aanpassen in mijn ogen. Tuurlijk kan er die zaterdag iets leuk zijn, maar dan verzet je je afspraak met je vriendin naar vrijdag. Of je gaat woensdag snel even langs, of zondag nog rap of weet ik veel wat. Een week heeft 7 dagen en zolang je in dezelfde buurt woont iets of wat zal er in die 7 dagen wel érgens tijd zijn om kort af te spreken.

^ Ik wil er eigenlijk wel even op reageren. Ik snap jouw reactie best. Maar het gaat hier om maar 1x dat dit gebeurt. Hij is niet elke week weg. Ze ziet hem elke week, alleen deze week niet. Ik vind dan niet dat het zijn fout is, dat kan gewoon een keer gebeuren. Ik zou het zelf ook leuk vinden al zou mijn vriend dan op vrijdag komen, maar als dit een keer niet gebeurt is het ook geen ramp. Ze moet hier gewoon even over praten zodat hij voortaan als zoiets nog een keer voorkomt, wel op vrijdag langs komt. Verder zie ik dus echt niet dat hij iets fout doet en vind ik haar wel te aanhankelijk. Ik zie mijn vriend alleen op zaterdag avond en ik moet ook niet elke keer huilen als hij weggaat. :’) Ik bedoel dat is niet helemaal goed. Tuurlijk mis ik hem, maar ik heb ook andere dingen waar ik me op moet focussen, zoals bijvoorbeeld school. Aanhankelijk zijn hoort wel een beetje in een relatie, daar heb je wel gelijk in, maar het moet niet te extreme vormen aannemen.

Misschien ben ik ook wel aanhankelijk, maar kan echt niet geconcentreerd leren als ik mn vriend 2 weken zonder reden niet gezien heb hoor :’) Ik begrijp dat wanneer je elkaar niet kunt zien, dat dat dan maar zo is, maar niet onder t mom van heb t druk-ben moe. Geven en nemen.

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden, maar op zo’n moment moet je het denk ik even aan de kant zetten. Daarnaast heb je natuurlijk nu ook Skype dus kan je elkaar toch nog even zien. :slightly_smiling_face:
Ik begrijp het wel dat je elkaar niet kunt zien door drukte, als dat maar niet elke keer zo is. Zolang het maar bij 1x in de zoveel tijd blijft.

Heel veel mensen reageren en zeggen dat ik er met hem over moet praten maar dat is dus het probleem. Als ik erover begin dan gaat hij al helemaal uit z’n dak en word boos dus er valt dan niet te praten. Het is geen enkel probleem dat hij uitgaat, vind het alleen kut dat ik dan 2 weken alleen thuis zit en als ik dat dan tegen hem zeg flipt ie m helemaal en schiet ie in de verdediging.

Vanmiddag ook ging hij naar zijn vrienden toe, normaal
Is dat geen enkel probleem maar hij had ook naar mij kunnen komen. Had hem dus verteld dat ik dat niet eerlijk vond en kwam toen met het excuus dat hij te moe was om
Hier heen te komen. Ja oke het is een uur met de bus en zijn vrienden wonen 3 straten verder maar hij had ook aan mij kunnen vragen of ik naar hem toe kon komen. ( zo’n 20 min met de auto). Weer ruzie natuurlijk maar nu net heeft hij zijn excuses aangeboden en snap nu ook mijn kant van het verhaal. HÈHÈ. Hij mist mij ook heel erg en kwam nu dus eindelijk met de oplossing dat ik san woensdag langs zou kunnen komen en gezellig mee te eten.

Voor de mensen die vinden dat ik aanhankelijk ben: snap dat
Jullie dat zeggen maar ik heb eenmaal een kut periode achter de rug ( woon met mijn moeder in een crisiscentrum ivm de scheiding). Hij betekend heel veel
Voor me en is niet alleen mijn vriendje maar ook mijn beste vriend. Een van de weinige die mij wel heeft gesteund en is daarom ook ontzettend belangrijk voor me en vind ik het vreselijk als hij dan weer weg gaat als
Ik eindelijk een weekend zonder zorgen had. Ik ben misschien wel ook te aanhankelijk, maar hoe verander je zoiets?

Sorry maar hij is in 4 maand 1 keer uitgegaan… en nu ben jij boos omdat dat op ‘jullie’ avond is? Je hebt een relatie met elkaar, dat betekent niet dat je elkaars ‘verplichting’ bent, in mijnogen. Het moet goed zitten, al zie je elkaar een weekje of twee niet.

Dat hij uitgaat is geen enkel probleem, en ik vind dat als je een relatie hebt wel verplicht bent om elkaar te zien. Dat hoeft dus niet op ‘onze’ dag maar kan bijv wel een andere dag.