veel ruzie met vriende

heehee

ik heb een probleem
ik heb nu iets meer dan 1,5 jaar met mijn vriendje, en ik hou nog steeds ziels veel van hem en zou hem echt niet kwijt willen
maar sinds ongeveer een half jaar hebben we heel veel ruzie, bijna elke dag… het zijn dan gelukkig geen grote ruzie’s dat we allebij lopen te schelden en te schreeuwen, maar toch is het niet fijn.
ik geef wel een voorbeeld:

hij had gezegd dat hij 'savonds naar mij zou gaan, en nu gaat hij ineens maar tot 9 uur naar mij toe en daarna na zijn andere vrienden

vaak gaan de ruzie’s daarover, dan ik vind dat hij heel veel met zijn vrienden is, en mij een beetje laat vallen. maar daar is hij het dan niet mee eens

we praten er over, en vaak is het na een halfuurtje weer uitgepraat, maar het is toch vervelend. zelf vind hij ook dat dit moet veranderen maar we hebben allebij geen idee wat we er aan kunnen doen.

heeft iemand misschien ideeën?

thankyou x

Het is lastig hier over te oordelen zonder de context te weten (hoeveel dagen per week zie jij hem, hoe vaak ziet hij zijn vrienden, komt het vaker voor dat hij je laat zitten voor hen of was het eenmalig omdat hij jou laat zeggen al een paar dagen had gezien en zijn vrienden al even niet, etc), dus misschien kun je daar wat meer over vertellen? Dan kunnen wij oordelen of we vinden of jij of hij zich aan moet passen.

Misschien moet je niet elke dag bij elkaar zijn? Maar gewoon vaste dagen afspreken ofzo, dat hij dingen met zijn vrienden kan afspreken zonder dat jij het gevoel hebt dat je aan de kant wordt gezet.

Ik denk dat het vooral miscommunicatie is, dus praat een keer goed en maak afspraken, dan heb je minder van die kleine dingen!

dat hij zich niet aan zijn afspraak houd gebeurt niet zo heel vaak, zo’n 1 / 2 keer per maand.
nou, dit gaat dus over morgenavond.
vrijdag middag was hij met mij en nog een vriend, vrijdag avond met zijn vrienden
zaterdag hele dag met zijn vrienden
zondag was hij maar heel even hier
vandaag is hij hier maar 2 uurtjes geweest

nu heeft hij wel een oplossing gevonden, hij komt morgenmiddag ook naar mij, ik heb hem ook verteld dat ik het lief en goed vond dat hij toch een oplossing vond.

ik zie hem wel bijna elke dag, soms een uur, soms de hele middag, maar vaak ben ik niet alleen met hem, vaak zijn er dan nog 2 vrienden bij dus dat is toch wat anders

ik heb hem net gevraagd of hij deze week wil blijven slapen en dat we dan gewoon heel goed en lang praten, over waar hij boos over word en ik, wat hem dwars zit en wat mij dwars zit, en wat we aan kunnen doen, wie zich moet aanpassen, of we elkaar goed snappen enzo, dus daar verheug ik me eigenlijk wel op haha

Je moet onthouden, dat zijn vrienden ook belangrijk zijn , je bent niet het enigste in zijn leven! hij heeft ook nog zijn vrienden, en voor jongens zijn die ook erg belangrijk, want als hij die laat vallen voor jou en het gaat uit tussen jullie dan heeft die niemand meer. bovendien hoor ik dat die je nog vaak genoeg ziet, 2x in de week vinden sommige al goed genoeg, dus ik denk dat hij prima zijn best probeert te doen, meis ga hierom geen drama maken, want je maakt drama over niks en straks gaat het over tussen jullie om een probleem die nergens op sloeg, je bent te bezitterig man, je moet hem leren delen en daar moet je mee leren leven want nogmaals je bent niet het enigste in zijn leven en er zijn nog wel meer dingen belangrijk voor hem.

nee maar het gaat niet alleen over dit onderwerp, ook over meerdere dingen, dat hij alleen maar auwehoert met een vriendin van hem en mij geen aandacht geeft, en dat hij heel snel boos of bot reageert. ook maakt hij altijd ‘grapjes’, maar die grapjes vind ik niet meer zo grappig. grapjes zoals, ik haat je, je ziet er niet uit en dat soort dingen. hij meent het niet, maar het komt alsnog hard aan

xx

Zien jullie elkaar elke dag? Misschien moeten jullie anders op vaste dagen afspreken zodat hij de andere dagen gewoon de hele avond bij zijn vrienden kan zijn.

ja bijna wel ja, en ik snap heel goed dat hij bij zijn vrienden wil zijn, even zonder mij en gewoon met hun! maar hij vind het wel erg als hij hun 1 dag niet ziet, maar niet als hij mij 1 dag niet ziet. niet dat ik het raar vind dat hij het niet erg vind om mij 1 dag niet te zien, maar dat hij het dan WEL erg vind om zijn vrienden 1 dag niet te zien

weer iets: ik heb hem maandag gevraagd of we vanavond konden praten, en nu gaat hij ineens weer met zijn vrienden! ligt het nou aan mij of vinden jullie dit ook raar?

iemand? :frowning_face:

Praat toch weer met hem, op een moment zonder irritaties (dus niet pas nadat hij weer naar zijn vrienden wil gaan en jij weer boos wordt).
Ook raad ik Sparrow’s advies aan. Vaste dagen zijn de beste oplossing. Probeer elkaar ook niet elke dag te zien. Lastig in het begin misschien, maar je leven draait niet om hem.

Realiseer je ook dat vrienden erg belangrijk zijn voor hem. Als hij altijd al met zijn vrienden afsprak voor jij in beeld kwam, moet je niet verwachten dat dat ineens veranderd. Wat jij moet doen is een compromis bieden. Geen ‘keuze’ (zij of ik!). Nooit doen.

het is juist anderzom. hij sprak ze vrienden alleen in het weekend, en nu ineens elke dag.en ik heb er geen problemen mee dat hij elke dag met zijn vrienden afspreekt, maar dat hij met hun afspreekt terwijl hij al met mij had afgesproken.

en we hebben gister gepraat, we hebben alles op een rijtje gezet en we gaan beide dingen veranderen, want we vinden allebei dat we soms te snel boos zijn, dus hebben we oplossingen bedacht zoals rustig blijven, vragen of de ander rustig wilt blijven, even tot 10 tellen, en 2 keer nadenken voor je iets zegt. hoop dat het helpt!

Doet mijn lover eeeelke x. Alleen de eerste paar maanden hield hij dan ook echt de tijd voor mij. Maar daarna was t zo van: ik ga zo douche want moet over uurtje daar en daar zijn. En dan zit ik daar van ow…
Ik plan ook nooit wat voor erna als ik met hem afspreekt. Maar hij denkt blijkbaar 2 uurtjes samen is wel genoeg ofzo… Weet niet. Denk dat jongens daar makkelijker over denken. Zal er niet teveel achter zoeken. Ookal weet ik dat het soms vervelend kan zijn. De avond voordat ik op vakantie ging, ging ik naar hem toe. Ervoor de rest gegroet. Kom ik daar, kon ik naar 1,5 uur weer gaan. Terwijl ik echt dacht hele avond lekker bij hem te zitten nog even ontspannen voordat ik vertrok. Maar hij had in zn planning bedacht we kijken film en dan spreek ik met die af…
Dusja ik zeg er nooit wat over. Ik snap het wel. Maar ik heb wel een x gezegd dat het me erg opviel dat hij het me elke x stuurde als ik al onderweg was. En dat ik dat niet zo leuk vond. Maar dat heeftie erna dan ook niet meer gedaan.
Ik heb trouwens ook een goede vriendin van mij die zo is. Die spreekt met 3 mensen op 1 avond af en dan kan ze maar heel even blijven. Of ik ga met dr wat drinken en dan komt er ineens een vriendin van haar bij. Daarom denk ik niet dat het aan je vriendjes interesse aan jou ligt, maar aan de persoonlijkheid.

ik snap het ook , alleen vind het vervelend dat hij zijn afspraken vaak niet nakomt, maar blijkbaar snapt hij niet dat dit heel vervelend is… maarja ik moet er maar mee leven want hij gaat het toch niet veranderen

en dit ook weer, toen hij voor anderhalve week op vakantie ging, ging hij de laatste weet dat hij nog thuis was bijna alleen met zijn vrienden, en de laatste avond ook en kwam hij een kwartiertje naar mij.

nu gaan maandag zijn vrienden op vakantie, en gaat hij elke dag met hun, maar met mij ging hij bijna niet toen hij weg ging