veel ruzie met moeder

Hallo ,
ik ben een meisje van 16 en bezoek al een paar jaar girlscene.
ik heb nooit een acount hiervoor aangemaakt maar ik wil mijn verhaal kwijt dus vond ik dit een gepast moment om er een aan te maken .

Ik heb sinds een paar maanden heel veel ruzie met mijn moeder , ze geeft mij overal de schuld van en alles wat ik zeg is fout volgens haar .
mijn broer kan totaal niks fout doen in haar ogen ,
terwijl hij 23 is, geen diploma heeft , wiet rookt en de domste dingen doet om mijn ouders het bloed onder de nagels uit te halen (hij woont nog thuis)
Ze noemt mij verwend en een lui mormel terwijl ik het huis iedere dah poets , en werk 3 soms 4 dagen in de week , daarnaast heb ik nog een krantenwijk , ik probeer alles te doen om voor haar een leuke dochter te zijn maar hoe harder ik probeer hoe meer zij mij uitscheld en afkraakt , ik voel me heel ongelukkig hier door . Vandaag had ik mijn kamer helemaal opgeruimd en ze kwam naar boven even kijken hoeveel rollen behang we nodig zouden hebben voor mijn kamer, want we zouden behang gaan kopen . Ze flipte helemaal tegen me uit en zei dat het een bende was en dat ik een smerige hoer ben en dat ik gestoord ben en gek , en ze ging mijn vader opbellen dat ik een gek ben en ze niet allemaal op een rij heb , ik snapte er totaal niks van , toen liep ze naar mijn broers kamer , waar het echt een grandioze puinzooi was en overal wietzakjes lagen en andere troep , en daar zij ze helemaal niks over , wat kan ik het beste doen ? heeft iemand misschien dezelfe problemen thuis ? en hoe los jij het op ? ik ben echt verdrietig en snap er niks van .

Oftewel. Ze mishandelt je.
Ik vind dit mishandeling namelijk.
Kan je anders misschien niet bij je vader gaan wonen?

jeetje zeg…tijd voor een goed gesprek met haar en eventueel met je vader erbij…

Wtf, she’s nuts.

mijn ouders zijn niet gescheiden , en mijn vader doet er niks tegen want mijn moeder heeft het voor t zeggen , als hij het voor op zou nemen dan gaat mijn moeder bij hem weg en dat wil hij niet …

Kindertelefoon?

Oeh moeilijk, ik heb echt geen idee. Sorry.

ja dat kan ik wel eens doen , had k nog niet aan gedacht
dankjewel!

Misschien kan je met je broer praten?

ja dat heb ik wel eens gedaan maar hij zegt dat hij er niks aan kan doen
en dat het waarscheinlijk mijn eigen schuld is

je bent 16, en als ik dit hoor zou ik proberen ergens anders te gaan wonen, volgens mij heb je daar wel organisaties voor die je ermee kunne helpen alleen te wonen. maar ik weet niet of je dat een ‘leuke’ optie vind.

Heyy ilovekosova,
Ik bevind me momenteel ook in zo’n situatie. Mijn moeder begint de ochtend met tegen me te schreeuwen en ze vindt me lui en alles… En alles wat ik doe (over het algemeen in een poging om haar mij aardig te laten vinden) word ik weer uitgescholden en dergelijke. Het lijkt net of zij mij absoluut niet de moeite waard vindt en het jammer vindt dat ik er ben. Daar in tegen is ze gek op me zusje, die daadwerkelijk alles beter doet… Naja het klinkt mss iets minder indrukwekkend dan jouw verhaal, maar ik zit er daadwerkelijke mee…
Sorry :blush:

Edit: lees dat je ouders niet gescheiden zijn.

Ik zou eigenlijk echt geen idee hebben waarom ze zo doet :confused: Is er ooit wat tussen jullie gebeurt?

Sommige mensen zijn gewoon gestoord.
Maar dit is echt wel geestelijke mishandeling!
of hoe je dat ook noemt.