Veel problemen thuis door eigen ziek zijn - non stop ruzie!

Hoi,

Ik ga je heel kort vertellen wat er aan de hand is, want de praktijk leert dat lange verhalen niet worden gelezen. Dit is een anoniem account trouwens - zit vaker op girlscene.

Ik heb nu al een half jaar veel last van een stoornis, waar mijn dagelijks leven intens door wordt belemmerd. Ik loop al een aantal maanden bij het ziekenhuis, maar de oorzaak kunnen ze niet vinden. Moet vrijdag weer terug.

Nu is wel gezegd dat ik de symptomen kan bestrijden door veel soep te drinken (lees: 3 tot 5 kopjes per dag) door een tekort aan een bepaalde stof.

Nu is het zo dat deze stoornis goede en slechte weken kent, en inmiddels gaat het ‘automatisch’ weer zo goed, dat ik de dag goed doorkom - dus zonder soep.

Nu staat mijn moeder erop dat ik gewoon door blijf eten, maar dit doe ik niet omdat ik bang ben dat ik - mocht het eenmaal weer slecht gaan - nog meer moet eten, doordat je lichaam aan een bepaalde dosis went.

Inmiddels hebben we slaande ruzie (niet alleen over deze zaak hoor, je moet weten dat ze heel bekrompen christelijk zijn bij mij thuis, en dat zorgt dat de spanningen sneller oplopen). We hebben echt een lelijke ruzie ook (met schelden en verwijten en raken op zere plekken) en ik kan er niet meer tegen.

Nou vraag ik me dus af wat een ‘objectief’ persoon, jij dus, hier van vindt. Mij wordt namelijk verteld dat ik krankzinnig ben, en ondanks alles begin ik te twijfelen - is mijn standpunt dan echt zo dom?

Liefs

ik snap jou…
je lichaam wordt namelijk imuun naar mate je langer de soep blijft drinken…
Probeer dat aan je moeder uit te leggen…
en anders vrijdag bij het ziekenhuis navragen hoe het zit

Ja, heb ik geprobeerd uit te leggen, maar dan roept men ‘Pfff en zoiets zit op het gymnasium blablaba.’ Valt voorlopig nog niet mee te praten.

Dank je voor je reactie auf jeden fall (:

Up

Neem je moeder mee naar het ziekenhuis, en laat de dokter het aan haar uitleggen?
misschien dat zehet dan wel wilt accepteren,
en misschien kan je aan de dokter vragen wat jij het beste kan doen volgens hem?

sterkte!

Hoe oud ben je?

Vind wel dat het jouw lichaam is, en dat je wel gelijk hebt. Als het verbetert is het niet nodig om die soep te eten en kan het verder alleen maar een negatief effect hebben.

Vervelend voor je! Misschien kun je eerst met je vader praten en dan samen met je moeder? Dan weet je vader het verhaal al en kan hij je helpen bij het gesprek. Misschien dat je moeder ook meer naar hem luistert.

Vader heb ik niet zoveel contact mee en stiefvader is het roerend met haar eens.

Au dat klinkt typisch haha. Ben verder heel normaal en heb geen R&R op hyves haha (:

Ben 17 trouwens.

Dokter zei trouwens ook 3 a 5 koppen per dag, maar dat was nog toen ik er ontzettend veel last van had (1.5 week geleden).

Ik drink nu 1 kop per 1 a 2 dagen, en alleen als ik de beginsymptomen voel. Dan trekt het ook weg en kan ik verder met mijn dag.

Jullie moeten trouwens wel weten dat ik met de taxi naar school ga door dit ding (wat moeite kost om te regelen voor hen), en dus is het argument ‘als jij nu niet soep drinkt, ga je morgen maar lekker met de fiets naar school.’

Waarop ik aanbied gewoon te gaan fietsen (wat ik graag wil en best weer zou kunnen proberen), waarop weer wordt gezegd ‘nee, je mag niet van me op de fiets jongedame.’

Wat de neuk moet je daar nou mee… kortzichtig gehuil ):

Neem haar dan mee naar het ziekenhuis / de dokter dat die het haar kan vertellen. In jouw reactie kom ik er ook niet uit dat jij dit zeker weet en het gewoon een gedachte zou kunnen zijn.

Neem anders je stiefvader mee naar het ziekenhuis? Ik weet niet hoe onrealistisch je moeder hierover doet en misschien dat je stiefvader hier makkelijker over is en maar een beetje mee praat. Want stel dat je hem kan overtuigen (door hem mee te nemen naar het ziekenhuis bijv.) dat hij dan je moeder kan ompraten. Ik denk dat zij hem eerder gelooft dan jou als ik je verhaal zo lees.

Ik snap je argument en standpunt enzo.

Maar ik denk dat je moeder en stiefvader misschien ook wel bezorgd zijn en moe door het langdurige ziekzijn. Daar gaat veel energie in zitten. Misschien zijn ze daardoor wel zo onrealistisch.

Ook weten mensen soms niet beter, ik denk dat dit het geval is.
Leg het ze nog een keer uit en werkt dat niet bel dan de dokter en vraag het.
Heb je daar geen zin in, drink dan zo min mogelijk soep op de goede dagen.

Sterkte

Ok, als ik het goed begrijp zit het dus zo:
De dokter heeft gezegd dat je drie tot vijf kommen soep moet drinken per dag om je stoornis te bestrijden. Je hebt mindere en betere weken en in die betere weken wil je dat niet blijven doen (waarom je dat niet wil moet je nog eens uitleggen.) Je ouders zijn hier niet mee akkoord en vinden dat je moet blijven doordrinken.

Kan het niet zijn dat je slechte weken langer wegblijven als je ook doorheen de goede periodes soep blijft drinken? Kan je eigenlijk niet eens neerzetten wat je precies hebt, want zo is het een beetje moeilijk om te oordelen.
Ik zou sowieso eens met je dokter bellen en vragen wat hij er van vindt. Want als hij ook zegt dat je moet blijven drinken, ook doorheen de goede periodes, dan vind ik dat je ouders gelijk hebben.