Veel problemen nadat het uit is gegaan, hoe los ik dit op?

Hallo,
Hartstikke bedankt voor het lezen… Dit kan een lang verhaal gaan worden.

Ik had een superleuke vriend, we waren al 3 jaar goede vrienden en later zelfs beste vrienden maar kregen toch gevoelens voor elkaar. Uiteindelijk werd dit dus een relatie. Dit ging al snel uit vanwege veel ruzie, hij vond dat ik teveel klaagde en ik vond dat hij te weinig tijd voor me had.
Uiteindelijk hebben we het na veel gepraat te hebben, een week later toch weer “aangemaakt”, hij zou meer tijd maken en ik minder zeuren.
Ik heb de periode daarna alleen “gezeurd” (mijn vriend vond al gauw iets zeuren) als iets me écht dwarszat.
De laatste keer was dat op oud en nieuw (we waren niet samen en verder kreeg ik alleen een berichtje wat hij naar heel zn lijst stuurde, terwijl ik van mening ben dat je naar je vriendin even belt of wat persoonlijkers stuurt). Dat was de laatste “ruzie”.
Toch ging het een maand daarna uit, omdat hij vond dat ik klaagde en het kwam erop neer dat het hem allemaal niet meer boeide.
Ik heb mijn excuses aangeboden, ik had niet in de gaten dat ik blijkbaar veel klaagde maar de omgang daarna was bijna onmogelijk.
Totaal onbegrip van beide kanten, en het contact was verbroken.
Het weekend daarna heb ik met een andere jongen gezoend, dit had ik natuurlijk niet moeten doen want het helpt niet om er zo overheen te komen (maar na een paar drankjes en eindelijk wat aandacht voelt dit toch anders, dus ik besefe dit pas achteraf) en ik kwetste daarmee die jongen, mijn vriend (hij wist het pas later) en mijzelf.
Ik mistte mijn vriend en heb toch weer contact gezocht, maar hij had dus blijkbaar van vrienden gehoord dat ik met die jongen had gezoend en was woedend. terecht natuurlijk…
Hij vindt me nu een hoer, heeft me totaal niet gemist en vond alles aan onze relatie verneukt en het boeide hem toch niet. Ik weet dat niet alles van dit laatste waar is, en dat hij het niet kan maken om dat te zeggen maar toch zit ik ermee…
Ik heb mijn excuses aangeboden, het uitgelegd voor zover er een goede reden voor is maar hij wil me nooit meer zien of spreken.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik kan niet zonder hem of het zomaar laten en ik denk ook dat hij wil dat ik er moeite voor doe, ookal zegt hij dat hij het niet wil.
Wat kan ik doen?
Heeft iemand zoiets meegemaakt en hoe kan ik het het best goed maken… Ik zit er echt mee, ik hoop dat iemand tips heeft wat ik kan doen of zeggen.
Alvast bedankt en sorry voor het onsamenhangende verhaal, het is net gebeurd (over whatsapp overigens) en ik ben behoorlijk over stuur wat helder een verhaal typen wat lastiger maakt
Liefs,
Chantal

Negeer hem, jullie vriendschap en zeker jullie liefde zijn verpest en zullen denk ik niet meer terugkomen.

Goed maken kan, maar ik denk dat je daar nog even mee moet wachten. Zo te horen ziet hij nu alleen al jouw slechte kanten.

Naar mijn idee ben je trouwens niet zo’n zeikerd, maar dat weet ik niet zeker. Bovendien vind ik dat hij heel bot reageert terwijl jij wel je best doet het goed te maken.

ik denk ook dat hij wil dat ik er moeite voor doe > hij wil dus geen moeite doen!

Geeft het een tijdje rust en kijk daarna verder. Probeer gewoon
geen aandacht meer aan hem te besteden.:wink:

Ik denk ook niet dat hij er moeite voor moet doen, als hij met een ander had gezoend had ik daar ook heen zin meer in gehad…
Ik heb zo’n spijt ervan en had hem nooit willen kwetsen alleen op dat moment was ik gewoom blij met aandacht en ik hoopte dat ik me minder verschrikkelijk zou voelen.
Ik heb het al 2 weken laten rusten denk ik, maar ik ben bang dat als ik er nog meer tijd overheen laat gaan er niks te herstellen valt.

Jullie passen volgens mij gewoon niet bij elkaar.

Ik denk dat je voor nu de hoop eventjes op moet geven en de boel moet laten rusten. Misschien dat het over een tijdje nog wat wordt, of dat jullie in ieder geval normaal met elkaar om kunnen gaan. Of het nog een goede relatie word… Ik denk het niet, maar je kunt wel gewoon normaal contact houden lijkt me.

Sommige jongens worden er nou eenmaal gek van als een meisje nét iets teveel ‘zeurt’. Als ik jou verhaal zo lees dan is hij wat dat betreft niet jouw type. Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent, maar als ik het zo lees is hij degene die over jou gedrag zeurt en niet andersom, haha.

Sorry maar volgens mij is hij niet zo’n goede jongen voor jou. Hij heeft je niet bepaald goed behandeld toen jullie samen waren en hij heeft echt het recht niet om jou een hoer te vinden als je met een andere jongen hebt gezoend, terwijl het al uit was. Ik snap dat het erg voor je is om hem te missen, omdat jullie al zolang vrienden waren enzo, maar ik zou toch stoppen met excuseren en achter hem aan te lopen want dat is hij niet waard.

Jullie passen niet bij elkaar
jou verwachtingen zijn te hoog gegrepen voor hem
hij is gewoon een makkelijke jongen die zijn eigen leventje wil leiden en jij wil graag een jongen die tijd voor je maakt en meer moeite voor je doet.

Maar ja, als je hem toch zo graag terug wil, dan moet je écht kappen met zeuren. Want dat probleem ligt dan dus bij jou. Je zult hem moeten nemen zoals hij is, je weet onderhand wel dat hij dus blijkbaar weinig moeite doet en weinig initiatief neemt dus je hebt 2 keuzes:
Je stopt met hem achterna lopen en gaat je eigen leven leiden
Je zoekt contact met hem en stopt met zeuren

Ondanks dat je gekwetst bent, blijf je van diegene houden, dus doe je moeite voor hem/haar.

daarom is het altijd jammer als je een relatie neemt met een goede vriend, gevoelens kun je niet tegenhouden maar 9 van de 10 keer gaat het fout…
hij geeft jou overal de schuld van terwijl hij zelf te moeilijk doet, vind ik.

als ik jou was zou ik het inderdaad even laten rusten en geen relatie meer met hem nemen, maar gewoon weer die vrienden van eerst worden! daar heb je het meest aan, en jongens lopen er genoeg, ook al klinkt dit nu nog wat onrealistisch!

Ik zou het even laten rusten en dan over een tijdje kijken of in elk geval de vriendschap nog te redden valt!

Hartstikke bedankt allemaal…
Ja qua verwachtingen pastte we niet goed bij elkaar denk ik, maar we hadden zo’n sterke band en aantrekkingskracht en hij voelde echt als de ware voor mij…
Hij wil helemaal geen contact meer met me, dus ik denk dat ik het inderdaad maar moet laten rusten en ik hoop dat hij me over een tijd vergeven heeft en we normaal met elkaar om kunnen gaan.
*zucht* als dit is wat hij wil moet het maar, maar toch doet het zo ontzettend pijn… :frowning_face: