Veel plassen

Het is heel gek, maar moet de laaste tijd veel plassen ineens 1 keer per uur ofzo misschien of 1 in 2 uur. En het gekke is dat eigenlijk alleen buiten huis is, thuis is dat helemaal niet zo. En ´s nachts hoef ik er ook niet uit om naar de wc te gaan? Ik vind dit heel vervelend en lastig. Ik heb dit een tijd geleden ook gehad. Weten jullie wat ik eraan kan doen?

Soort aanwensen ofzo?

Drink je nu meer nu het warmer is buiten? Bij mij is dit namelijk ook het geval. Ik keek zaterdag ofzo met mijn ouders tv, moest ik 4 keer binnen een programma van 2 uur naar de wc :cold_sweat:

Misschien is het een idee om een tijdje bij te houden hoeveel je drinkt en hoe vaak je naar de wc moet. Dan kan je misschien achterhalen of het daarmee te maken heeft.

Ik heb vaak last van blaasontsteking en dan moet ik ook vet vaak plassen. De dokter zei dat het goed was om mijn blaas te “trainen”, door niet gelijk toe te geven en het even op te houden. Misschien kan je dat proberen.

Als je jezelf dat aanpraat dan moet je ook vaker.
Misschien drink je onbewust toch meer door het warmere weer.

Drink je meer buitenshuis? Anders mss gedeeltelijk “het idee”. Je kan laten testen op diabetes als je opeens veel moet plassen, maar omdat het thuis en s nachts niet is, lijkt me dat niet zo logisch.

Dit heb ik ook ongeveer ik drink altijd al best veel en moet daardoor als vaak plassen maar de laatste tijd is echt niet leuk meer elk half uur. Vroeger moest ik als ik sliep nooit er uit om te plassen nu moet ik er minimaal 4 x uit.

Kan heel goed. Had ik ook een hele tijd toen ik jonger was, maar dan vooral thuis. Dan ging ik 's avonds echt meerdere keren per uur naar de wc omdat ik dacht dat ik moest.

Heb je geen blaasontsteking?

Dat het ook pijn doet tijdens het plassen.

Dat heb ik ook!
Als denk dat ik moet, dan doe ik het ook… ^^

Ik denk dat je je dat hebt aangepraat. Probeer er dus niet aan te denken.

dit heb ik ook…

Ik moet soms 's nachts om het uur ofzo plassen, en als ik dan ga moet ik de volgende nacht weer en zo door. Bij mij ging het over toen ik een keer niet ging plassen en pas 's ochtens alles eruit liet lopen. Ik zou proberen aan te wennen op bepaalde tijdstippen te plassen en ook op bepaalde tijdstippen te drinken zodat je lichaam went aan de cyclus zegmaar

Het is toch net goed als je vaak naar het toilet gaat? :cold_sweat:

plas je dan ook echt of is het vaak loze aandrang? In het eerste geval zou ik je blaas idd proberen te trainen, in het laatste geval zou ik even heel veel gaan drinken om je blaas door te spoelen en zorgen dat je geen blaasontsteking krijgt!

Ik moet ook súper vaak.
Maar al heel mijn leven… 1 x per anderhalf uur ofzo. En soms wel 5 x in een uur.

naar de dokter gaan, plassen in een potje en je weet precies wat er aan de hand is.

Dit heb ik ook! Overdag vind ik het nog niet zo vervelend maar vooral 's nachts moet ik er echt heel vaak uit waardoor ik heel slecht slaap. Ik heb trouwens naar het vele plassen geen klachten? Ik weet niet of jij dat wel hebt, een branderig bijvoorbeeld, dat zou dan kunnen wijzen op een blaasontstekeking.