veel pijn tijdens menstruatie

Hallo meiden,
Ik ben 22 jaar en heb al een paar jaar erg veel pijn tijdens mn menstruatie, het is niet ‘normale’ pijn zeg maar. Ik heb namelijk zoveel pijn dat ik niet eens normaal kan staan, ik heb pijn in mn buik, mijn onderrug, mijn bovenbenen, ik heb hoofdpijn, ik ben altijd erg misselijk, duizelig, en ik ben zelfs 4 keer flauwgevallen, daarnaast heb ik ook elke keer last van diarree. Ik ben vorig jaar bij de apotheek geweest en die heeft me Ibuprofen gegeven, ik heb dit een paar maanden geprobeerd en dit heeft helemaal niet geholpen en heeft ook niet eens de pijn een klein beetje verlicht… Paracetamol helpt ook niet. Ik verlies ook weinig bloed, en het duurt meestal niet langer dan 4 dagen (en een klein beetje op de 5e dag). Ik heb hier ongeveer al 3 a 4 jaar last van en het wordt met de maand alleen maar erger en duurt t langer…
Ik heb wel eerder last gehad van bloedarmoede, maar hiervoor heb ik medicijnen gekregen en is het nu weer over.
Ik ben zowieso van plan om naar de huistarst te gaan, maar ik vroeg me af of iemand hier ook last van heeft of iets weet hierover?

Mijn menstruatie pijn is gelukkig alleen de onderrug pijn. Vaak helpt een warme kruik erop. Verder veel succes bij de huisarts!

Pil?

Ik heb dit ook gehad vanaf mijn 13e ongeveer. Ik had vooral zo erg buikpijn dat ik er ook misselijk van werd, één keer was het zelfs zo erg dat mijn moeder me naar een spoeddienst bracht :’) Ben toen naar de dokter geweest en die heeft me de meest gebruikte pil (microgynon) gegeven om te proberen. Daarna heb ik nog iets van vijf pillen geprobeerd en ben ik naar een gynaecoloog geweest, en toen eindelijk een pil gevonden die goed werkt :’) Ik slik momenteel de minipil (cerazette) en ik word eigenlijk zolang ik die pil slik nooit meer ongesteld. Als je zoveel pijn hebt, moet je namelijk ook pillen door gaan slikken (dus geen stopweken) en dan kan het wel eens zijn dat je lichaam slecht reageert op zo’n pil (doorbraakbloedingen etc.).
Dus je kan het beste eerst een paar pillen proberen van de huisarts en als dat niet werkt naar een gynaecoloog gaan. Persoonlijk vind ik dat gynaecologen veel meer verstand hebben van anticonceptie en hoe je met die pijn om kunt gaan, maar misschien werkt de pil van je huisarts al goed bij jou. Je kan ook overwegen om een spiraaltje te nemen, maar in dat geval kan je sowieso beter meteen naar een gynaecoloog gaan.

Vroeger hielp warmte mij wel een beetje, maar de laatste tijd helpt dat ook niet meer… Maar bedankt!

Ik wil liever geen pillen slikken, en vooral niet een pil die mn menstruatie stopt, volgens mij is dit niet echt goed voor je? Ik denk dat ik dan maar naar een gynacoloog ga. Dankjewel!

Waarom zou dat niet goed voor je zijn? :’)
Je lichaam maakt zelf ook gewoon hormonen aan, dus zo onnatuurlijk is het helemaal niet. En een gynaecoloog gaat je ook vertellen dat je aan de pil moet of een hormoonspiraaltje, dus ik snap niet precies wat je wel wilt?

Ik had precies hetzelfde van mijn 11de tot 14de, allerlei pijnstiller geprobeerd en niets hielp, laatste optie was aan de pil gaan wat ik dus heb gedaan op mijn 14de en sinds toen heb ik er nooit meer last van gehad. Ik had trouwens wel gewoon een stopweek en werd dus nog wel gewoon ongesteld, ik slikte hem niet door.

Ik snap dat je niet graag pillen wil slikken maar ik denk dat je weinig keus hebt. Ik denk dat het of de pil slikken wordt of elke keer zon super heftige ongesteldheid hebben (of de dokter moet ontdekken dat de heftige pijn etc ergens anders door komt maar dat gok en hoop ik niet)

Ik zou inderdaad eerst gewoon afwachten wat de dokter zegt, misschien kan het ergens anders door komen en dan is aan de pil beginnen toch onbegonnen werk als er iets anders met je is.
Ik heb trouwens ook maar 4 dagen menstruatie en heftige buikpijn maar ik bloed wel gewoon normaal zeg maar.

Ik zou in ieder geval zeker niet aan de pil beginnen maar eerst gewoon afwachten wat de huisarts zegt.

In ieder geval. Ik was er ook mee naar de huisarts gegaan en hij zei dat ik wel aan de pil kon maar dat de keuze verder aan mezelf lag of ik dat wou of niet.

Ik koos ervoor om het niet te doen want ik ben sowieso geen fan van medicatie.

Voordat je naar een gynaecoloog kan moet je eerst naar de huisarts. En wat denk je dan dat hun gaan zeggen? Waarschijnlijk precies hetzelfde want meer opties dan de anticonceptiepil of een lading pijnstillers zijn er niet. En de anticonceptiepil is niet slecht voor je. Praat er dus over met je huisarts, die kan je er wat informatie over geven.

Ik snap best dat je geen pillen wil slikken, maar wat is erger? De pijn, of elke dag een pilletje slikken?
Het is nog steeds niet bewezen dat het doorslikken van de pil slecht voor je is, dus het zal allemaal wel meevallen met dat het niet goed voor je is.
Je lichaam is één en al hormoon, die paar die je er dan bij slikt doet 't m niet hoor.

Ik denk dat je hier ook wel goed terecht kunt om nog wat ervaringen te lezen of advies te vragen: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.0.html