Veel oudere vriendinnen

Haaaiiii,

ik heb zegmaar veel ‘oudere’ vriendinnen dan ik zelf, de meest zijn rond de 13/14. Ik heb wel wat van mijn eigen leeftijd, maar daar kan ik nooit super goed mee praten. En ik voel me bij hun ook ouder zegmaar, ik ben zelf 11, en ik kan heel goed met ze overweg en ook naar jongens kijken. :slightly_smiling_face: en veel intresses zijn ook hetzelfde. Want ik doe zegmaar anders dan de rest van de kinderen van mijn leeftijd. Veel spelen bvb nog buiten, maar ik ga dan gewoon hangen met andere vriendinnen. Nou was mijn vraag,

wat vinden jullie hiervan?
en zijn er nog meisjes die het zelf ook hebben?

dankuu voor het lezen
xx

Wat wil jij dat we daar van vinden? Ik vind het een beetje een vreemde vraag…

Op je tweede vraag: ik had dat zelf ook wel omdat ik op mijn 11e al in de brugklas zat. Maar ik had ook geluk met mijn ouders: ik mocht bijv. op mijn 15e al uit omdat de rest van mijn vriendinnen toen 16/17 was. (Toen waren ze ook nog niet zo streng aan de deur.)
Ik heb alleen nooit ‘gehangen’… snap het nut daar niet zo van. Ik ga liever iets beters doen met mijn tijd.

Jep, hier nog één! Ik heb een klas overgeslagen en ben daarbij ook nog eens heel laat jarig. Mijn vriendinnen zijn (toevallig) allemaal vroeg in het jaar jarig dus nu dik 17,5 terwijl ik nog 16 moet worden. De meesten zijn dus 1,5/2 jaar ouder. Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad (en zij ook niet) omdat ik al vanaf groep 5 dit heb, dus het verschil is ook echt niet te werken. Andere mensen zeggen ook altijd dat ze bij mij het verschil echt niet meer merken. Het voordeel hiervan was wel dat ik inderdaad al veel eerder uit mocht enz, omdat anders al m’n vriendinnen wel zouden kunnen gaan en ik dan als enige niet. Dat vond/vind ik wel heel fijn/aardig van m’n ouders, ja :slight_smile:

Oke, heel lang verhaal maar het komt er op neer dat ik het gewoon vind kunnen.

Mwah, mijn vriendinnen zijn één jaar ouder dan ik. Maar dat “trekt zich recht” omdat je altijd met dezelfde leeftijdsgroep omgaat. Als ik nu naar mensen in de 4e kijk vind ik hen vooral heel kinderachtig, maar ik heb een klas overgeslagen.

Het ligt er maar net aan hoe je je gedraagt. Er is een verschil tussen heel graag ouder willen zijn en het geestelijk ook echt zijn.

@duCOQUELICOT (jeetje wat een lastige naam! :stuck_out_tongue:)

Ik denk dat dat voor 90% van de meisjes ook geldt, dat ze alleen maar denken dat ze geestelijk ouders zijn. Maar goed, als je ook echt bijna alleen maar oudere vriendinnen hebt is het best aannemelijk.

Vindt iedereen ja :’) En ben ik met je eens. Hoop toch dat ik zelf niet zo overkom, maar daar heb ik nooit last van gehad. Then again, I had my share in bad stuff.

ik denk ht zelf niet, haha, maar veel mensen zeggen het, die zouden dan wel gelijk hebben lijkt me. Maar ik had op mijn 9/10 enzo ook al allemaal jeugdpuistjes enzo hiih. En ik ga de slet niet uithangen, mag niet eens make-up op doen van mijn ouders dus haha.

Haha ik geef je wel gelijk, want het heeft geen nut. als ik hang is dat het meeste met jongens, maar ook heel vaak met meisjes.

Njah ik ben 12 en ga ook met veel mensen van 14/1ot rond de 17 om Maar ach nouja mensen schatten mij ook vaak ouder in C:

Moeilijk om er iets over te zeggen, omdat we je niet kennen.
maar het valt me wel op dat er tegenwoordig wel heel veel meisjes zijn die zich volwassener voelen dan leeftijdsgenootjes.

Persoonlijk voel ik mij ook volwassener dan mijn leeftijdsgenoten. Heel veel mensen zitten nog in de fase dat als er het woord ‘bal’ gezegd wordt, iedereen begint te gieren van de lach. Vooral jongens van mijn leeftijd. Ga ook liever om met oudere jongens.

Ik mijn buurt waar ik vroeger woonde toen ik een jaar of 13 was hadden we altijd een soort vriendinnenclubje met wat meisjes rond de 13, eentje was er alleen 10. Maar zij gedroeg zich altijd heel ouderlijk, kleede zich volwassen, praatte volwassen, had dezelfde intresses, dus zij mocht als enige ‘baby’ met ons mee doen haha.

Amen. Volgens mij vind iedereen boven de 12 zich standaard ouder dan leeftijdsgenoten.
@ OT: ga jezelf niet heel veel ‘ouder voelen’ of doen. Als je gaat roepen dat je geestelijk zoveel ouder bent, staat het alleen maar alsof je dus zo’n klein kindje bent dat heel graag ouder wil zijn. En 95% wil het ook alleen maar. En dat heeft er niks mee te maken of je met oudere mensen omgaat (tenminste, ik vind niet dat je het daaraan kan zien).

het kan best hoor :wink: ik ben 14 en heb zelf vrienden van 26 en 17 enzo:P naar mijn idee is dat best normaal :slightly_smiling_face:

Nou, misschien is dat niet altijd zo, maar het heeft er natuurlijk wel degelijk wat mee te maken. Ik bedoel, ik ben 15 en zit in de 5e klas (tussen mensen van 16/17/18 dus). Een meisje uit mijn team is 15 en is blijven zitten en zit in de 2e klas, tussen allemaal jongere mensen dus en zij gaat daar ook met om. Nou, ik kan je vertellen: het verschil merk je heeel goed. En dat is niet omdat ik mezelf zo ‘volwassen en groot’ voel (ik ben zeker niet volwassen), maar ik hoor het ook veel van andere mensen. Het is misschien niet als je gewoon (naast je school bijvoorbeeld) met wat andere oudere mensen omgaat, maar zeker wel als je er echt tussen “leeft”.

Ik heb een oudere zus en nu ben ik 16. maar toen ik elf was, ging ik meer met haar vriendinnen om dan met mijn eigen. ik had gelukkig ook twee vriendinnen die precies hetzelfde hadden. maar je hoeft je geen zorgen te maken. bij mij is het ook goed gekomen :wink:

Nouja, als je je prettig erbij voelt, waarom niet?
Er zijn genoeg mensen die omgaan met oudere mensen.
Ook al is het wel zo dat het altijd handig is om ook met leeftijdgenoten om te gaan.
Als jij bijv. op kamp gaat, dan zie jij je vrienden niet. Dan heb je dus niemand daar. Snap je wat ik bedoel?

Ik heb het zelfde, toen ik 13 was ging ik al met mensen van 18 en ouder om, ook had ik het geluk dat mijn ouders me uit lieten gaan met hun =)

Nu ben ik bijna 16 en heb ik vriendinnen van 16 of 17 =)

Ik vind het ook veel prettiger om met oudere mensen om te gaan (: Niks mis mee.