veel oorsmeer (onsmakelijk)

ik weet niet of dit de goede categorie is, maar ik weet niet waar ik het anders had moeten posten

ik heb altijd al best veel oorsmeer gehad, maar de laatste tijd is het echt erg. Ik heb heel veel droog oorsmeer in mijn oorschelp (heet dat zo? de buitenkant), en als ik dat schoonmaak, loopt er heel er veel vloeibaar oorsmeer uit mijn oor. Soms wel zo erg dat het er uit druipt (ik zei al dat het onsmakelijk is :stuck_out_tongue:) of zo… ik had eerst ook dat het gewoon buiten mijn oor kwam, dat ik daar droge oorsmeer op had zitten
nouja, is best wel een probleem, weet iemand hoe dit komt of wat ik er tegen kan doen?
ik was bij de dokter geweest, omdat ik een tijd last had van hoesten en toen zei ik dus ook dat over mijn oren… toen keek ie er even in en zei dat het niets was… =\

O__o eng. In de apotheek vragen of er middelen zijn voor overtollige oorsmeer. (bah, wat haat ik dat woord XD)

Nou ik weet niet wat het is?
maar kan een oorontsteking zijn, omdat het dan vloeibaar is? o.o
pus namelijk?

hmmm misschien toch maar weer naar de dokter toe gaan! :open_mouth:

Ieuw. sorry
naar de dokter nog eens gaan,
ik denk ook net hetzelfde zoals
mmko ; mss een oorontsteeking?

Als het ontstoken is, merkt ze dat echt wel. *helse pijn*

ja, ik ging googlen op oorontsteking en de voornamelijke klacht daar was volgens mij pijn :stuck_out_tongue:
maar ik heb totaal geen pijn of wat dan ook

Ik heb oorontsteking als kind gehad, nou de dokter moest midden in de nacht langs komen omdat ik alles bij elkaar zat te janken van de pijn.

Misschien moet je ze laten uitspuiten?

altijd wattestaafjes meenemen en je even terugtrekken op de wc. :slightly_smiling_face:

second opinion bij een andere arts?

-

/

Ik zou gewoon regelmatig je oren laten uitspuiten. Maar als je verder geen pijn hebt of last van je gehoor, kun je er ook niet zoveel aan doen aangezien je geen echt serieuse klacht hebt. Je kunt ook oordruppels kopen, die heeft mijn moeder ooit gekocht, maar het enige wat dat doet, is je oorsmeer zacht maken zodat het niet meer verstopt zit.

Volgens mij moet je er juist niet al te veel in gaan peuren met wattenstaafjes e.d

het zit ook helemaal niet verstopt, en het is ook ‘zacht’… tenminste, het is vloeibaar… :stuck_out_tongue: ik denk niet dat het veel zachter kan worden dan dat?
en soms loopt het ook gewoon mijn oor uit, als ik in bed lig of zo

droog je je oren wel af na het douchen?

Misschien nog een keer naar de dokter gaan? Of een andere dokter als er meerdere dokter’s in een praktijk zitten bij jou ? (teminste bij mij zitten er 4 kun je altijd kiezen)

Misschien dat je er oordruppels voor krijgt of ze je oor uitspuiten?
Ik zou het niet weten ik denk dat je het beste als je je doucht ook je hoofd schuin doet met het oor naar het water zodat het water in je oor gaat(als je me begrijpt?) en dan met je vinger beetje doet wrijven erin? (misschien onsmakelijk maar misschien helpt dit wel)

Dat heb ik ook regelmatig dat vocht…En geloof me, het laatste wat je moet doen is met water in je oor gaan experimenteren. Ik heb nu al 11 jaar oorproblemen en loop ook bij een kno-arts bijna maandelijk. Daar spuiten ze je oor ook niet uit maar “zuigen” ze het uit. Dat van dat vocht heb ik ook zo nu en dan en dat komt uit je middenoor, dat kan bij mij eruit komen omdat ik een buisje heb, misschien heb jij wel een klein scheurtje in je trommelvlies ofzo? Oja, als ik dat vocht heb, spuit de kno arts altijd een bepaald soort poeder in mijn oor en dan de volgende ochtend is mijn oor nogsteeds helemaal droog! Misschien kun je je laten doorsturen naar een kno-arts…mss heb je er wat aan. Succes

Oké, net had ik nog zin in een lekker stuk chocolade…
Na het lezen van dit topic niet meer :zipper_mouth_face:

Maargoed, misschien idd eens uit laten spuiten? Wie weet helpt het.

ik heb op dit moment (maar iegenlijk al heel lang) ook een oorontsteking en ik heb nooit PIJN gehad idd wel last van oorsmeer maar niet op die manier die jij had het was zacht en het ging soms dan ineens helemaal dicht zitten… echt dicht en dat duurde dan een paar dagen maar ik dacht dat het te maken had mn mn psoriasis ( dat kan ook in je oor gaan zitten ). uiteindelijk niet maar ik heb nu wel oor en neusdruppels en het helpt heb ik het idee. maar ik had dus geen pijn en k heb er 2 jaar mee gelopen dus het kan wel