Veel Nachtmerries

Hee meiden,
ik heb de laatste week erg last van nachtmerries wel een paar keer per nacht dan word ik paar keer per nacht wakker met een naar gevoel.
de nachtmerries gaan over dat ik vermoord word ook dat mijn vader zelf moord pleegde en ik dat had gezien of dat ik word bedreigd enz. hele vervelende dingen dus.
overdag heb ik er veel last van zoals ; niet kunnen concentreren , over vermoeid , chagrijnig.
mijn ouders zijn in juni uit elkaar en zijn sinds paar maanden officeel gescheiden.
Sindsdien heb ik mijn vader nooit meer gesproken of gezien.
mijn moeder en ik hebben geen huis meer, ik voel me echt supper kut heb eigenlijk niemand om echt goed mee te praten echte vrienden heb ik ook niet wat ik wel heel graag wil maar een echte goede vriendin heb ik nog niet gevonden die je ook echt kunt vertrouwen.
Ik denk dus dat ik door die stress last heb van die nachtmerries maarja hoe kom ik hiervan af?! heeft iemand van jullie ook last van veel nachtmerries door ook bijv. stress.
ik wil hier zo snel mogelijk van af want ik hang nu maar wat op de bank omdat ik te moe ben voor leuke dingen.

ik hoop dat iemand advies heeft voor mij.
alvast bedankt
liefs msax

Ik zou er met iemand over praten. Heb je geen vertrouwensleerkracht op school?
x

het klinkt misschien heel suf
maar voor het slapen mediteren,
of je moet een dromenvanger kopen,
slaap ook niet met je hoofd naar de spiegel toe, dat ‘reflecteerd’ je dromen, en dan komen ze steeds terug
ja het klinkt heel dom
maar als je erin geloofd blijkt het echt te werken (:

heej

ik ken het dat heb ik ook een poosje gehad en op het eind durfde ik niet eens meer te gaan slapen en de volgende dag was ook niet echt een pretje ik was moe op school ging het niet zo goed en ik had echt het gevoel dat niemand me begreep maar nu heb ik het gelukkig veel minder (ik heb er nog maar heel soms eentje) dus ik begrijp je helemaal!!!

Wat ook helpt is alles opschrijven wat je hebt meegemaakt en hoe je je nu voelt, dan kan je alles eens op een rijtje zetten. Dat heeft mij geholpen toen ik het moeilijk had.
X

bedankt voor de reaties
ik denk dat ik alles maar ga opschrijven, hopen dat het werkt
dat met die spiegel; ik heb geen spiegel in mijn huidige slaapkamer en in dromenvangers geloof ik niet echt.
meer tips zijn altijd welkom

Geen tv kijken voor het slapen gaan en ook geen spannende dingen lezen o.i.d. Veel zachte kussens werken misschien ook zodat het lijkt alsof je op een wolk slaapt :’]

Naja ik weet eigenlijk niet veel meer ik heb ook heel vaak nachtmerries maar ik beschouw ze als gratis horrorfilms, dus ik vind het niet zo erg.

Lezen voor je gaat slapen helpt echt. Als ik dat niet doe, slaap ik altijd heel onrustig en denk ik nog aan waar ik net mee bezig was. Niks boeiends doen, een half uur voor je gaat slapen. Dus een saai tv-programma kijken, of lezen, of tekenen ofzo. Net wat je leuk vindt :stuck_out_tongue:

Maak je verhaal in je hoofd af… Alleen dan met een happy end. Doe dat voor dat je gaat slapen (als je doezelt zeg maar)…

Je moet hulp zoeken in de trant van slachtofferhulp.
Ik denk dat het bij jou RIAGG wordt, kan je goed praten over dit soort dingen, één op één met een begeleider.
Gewoon es navragen.

Wat ook schijnt te helpen is het 's nachts niet te warm hebben in je kamer.