Veel last van donkere haren, Huisarts ?

Hallo,

ik zit al een aantal jaren met een probleem, en dit probleem word de laatste tijd alleen maar groter. ik heb namelijk erg veel last van donkere haren over mijn hele lichaam. het zit op mijn voeten, armen, handen, buik, borst, hals en boven en onder bij mijn lippen. dit probleem beïnvloed vaak mijn zelfvertrouwen. de eerste jaren kon ik dit nog onder controle houden door te haartjes te ‘verven’ en door ze te epileren, scheren en te harsen. maar de laatste tijd zijn vooral de haartjes in mijn gezicht erg donker geworden en erg goed zichtbaar in de zon waardoor ik mezelf minder vrouwelijk voel.

Mijn vraag is nu of iemand ook met dit probleem zit en of iemand ooit al een keer met dit probleem naar de huisarts is geweest en of de huisarts hier misschien wat tegen kan doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties (: !

Dan was er toch zegmaar ‘‘iets mis’’ met je hormonen ofzo, dat er meer mannelijke chromosonen rond hangen dan vrouwelijke? Ik weet niet ik had zoiets een keer met biologie.
Ik zal gewoon naar de dokter gaan trouwens, heb geen ervaring maar de dokter kan er vast wat aan doen.

ja op internet heb ik inderdaad gelezen dat dit kan komen door het te veel hebben aan mannelijke hormonen. ik denk dat dit bij mij ook het geval is maar de ene pagina zegt dat je hiermee naar de huisarts kan en de andere zegt dat dit van zelf over gaat haha!

Bedankt voor je reactie iig !

Mijn zusje had hier ook last van en is sindsdien aan de Diane pil! Volgens mij heeft ze er nu geen last meer van.

ja ik las veel goede reacties op internet over de diane pil maar sinds dat nieuws over dat het toch niet zo goed blijkt te zijn zal ik zelf niet gauw meer aan de diane pil gaan. maar kan zijn dat ze er misschien in een lichtere en zwaardere vorm zijn.

Nee er is maar één Diane pil en die is inderdaad best zwaar. Ik zou me niet te veel zorgen maken over al dat nieuws over die pil. Het gaat maar om een klein aantal sterfgevallen in de afgelopen 25 jaar. Bovendien is het algemeen bekend (staat ook op de bijsluiter) dat wanneer je de Diane slikt de kans op trombose groter is als je overgewicht hebt, rookt en als trombose in je familie zit.

aah oke ! nou ik heb al dat niet dus dan zou de diane pil wel een oplossing zijn ja ! thanks iig !

ik zou ff langs de huisarts gaan. eerst zal die kijken hoe het komt (ik denk ook hormonen ofzo) en dan zijn er misschien wel medicijnen tegen!

Heb je misschien last van ondergewicht? Want meisjes die dat hebben, daar is de haargroei juist meer over het hele lichaam want die probeert zichzelf warm te houden want het heeft niet of amper vet. Dus doordat je lichaam geen vet heeft wordt de lichaamsbeharing beïnvloedt en gaat het dus groeien en komt op je armen, benen, buik, borst etc. Dit zie je meestal bij meisjes die of aan ondergewicht leiden of aan anorexia nervosa. Geen idee of dat bij jou zo is, anders is het waarschijnlijk genetisch bepaalt. Je kan altijd naar de huisarts gaan maar de diane pil lijkt me geen oplossing, aangezien hij al in meerdere landen verboden is sinds er steeds meer sterfgevallen bekend zijn die de diane pil gebruikte. Dus dat zal niet voor niets zijn haha :’)

Ik heb een gezond gewicht dus daar ligt het dan niet aan. ik denk dat ik morgen maar eens de huis arts ga bellen en dan hoor ik het wel wat me te wachten staat :slightly_smiling_face: !

Hmm okee, succes!

Huisarts kan je helpen idd! Ook als het helemaal niks met hormonen te maken heeft, kan hij je vast verder helpen met iets om er vansf te komen.

Thanks !!

niemand nog met dit probleem naar de dokter geweest?

net naar de huisarts geweest. hij wist zelf eigenlijk ook niet zo goed wat hij aan moest met dit probleem maar hij heeft me door gestuurd naar de dermatoloog. misschien dat hij nog een oplossing weet en anders moet ik het gewoon laten laseren. had gehoopt op iets anders maar hopelijk kom ik er via deze weg ook !