Veel jongensvrienden

Ik heb veel meer 'jongens’vrienden dan meiden, nou dachten veel mensen vorig jaar dat ik een slet enzo was omdat ik met veel jongens omging. Dat was ik totaal niet, want ik heb nog nooit gezoend ofzo. Gelukkig gaat het dit jaar beter en heb ik betere vrienden en mensen om me heen, alleen nou heb ik een probleem dat de meeste jongens met wie ik bevriend ben me meer als hun vriendin zouden zien in plaats van gewoon een vriendin. Ik zelf vind ze allemaal niet leuk op die manier, maar ik wil ze niet kwetsen, hoe moet ik zeggen dat ik ze niet op die manier leuk vind zonder ze te kwetsen? Ik ben ook bang dat ik andere jongens afschrik met al mn vrienden die ik misschien wel op die manier leuk zo kunnen vinden, dus plz help :slightly_smiling_face:
Sorry voor het lange uitgebreide verhaal:)

Hmm ja… ik denk gewoon duidelijk maken in je manier van doen dat je ze niet leuk vindt en ze gewoon als vrienden ziet. Of subtiel aangeven dat je ze niet op die manier ziet, zoals zij jou zien.

Zeg gewoon eerlijk tegen ze dat je ze puur ziet als vrienden en niet als ‘vriendjes’.

Maar ik ben bang dat als ik het tegen hun zeg, dat ze dan geen vrienden meer willen zijn…
Want dat is namelijk al een keer eerder gebeurd ):

Herkenbaar, op de middelbareschool had ik een vriendengroep die eigenlijk alleen maar bestond uit jongens. Ik heb daar gewoon aangegeven dat we vrienden waren en niet meer. Dus als ik jou was zou ik gewoon heel eerlijk zijn, en zeggen dat jullie gewoon vrienden zijn en moeilijk de vriendin van iedereen kan zijn…

Waarom zouden ze dan geen vrienden meer willen zijn? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje raar.

Ja ik snapte hun reden ook niet echt toen, want het lijkt me dat je dan gewoon normaal met elkaar kunt omgaan maar blijkbaar konden hun dat niet toen
Ik zal het proberen eerlijk tegen ze te zeggen en maar hopen dat we nog gewoon vrienden kunnen zijn :slightly_smiling_face:

De mensen die je vorig jaar afschilderde als een slet waren jaloers. Op wat dat laat ik terzijde, misschien simpelweg het feit dat jij zo gemakkelijk kon opschieten met jongens en zij niet.

Als een jongen je verteld dat hij verliefd op je is (ikzelf zou altijd wachten tot hij je dit uitdrukkelijk zegt, en niet ‘ervan uigaan’) moet je hem gewoon heel eerlijk zeggen dat jij dat niet bent. Let op dat je niet gaat spelen met die jongen zijn gevoelens. Dus best niet kussen of heel intens staan knuffelen met een jongen waar jij niks voor voelt dat kan fout aflopen.

Jaa, dat deed ik wel gewoon een knuffel geven ofzoo, maar ik wist toen niet dat dat voor hun misschien meer was…

Gewoon een knuffel geven is niet fout hé! Maar als je merkt dat hij heeel lang aan je blijft plakken (langer dan jij nodig vind) laat hem dan los, anders geef je hem miss hoop.