Veel haaruitval de laatste tijd

ik wist niet zeker of dit in zo’n algemeen topic moest.

ik heb de laatste paar weken echt heel veel haaruitval, als ik onder de douche sta trek ik zowieso wel een paar dikke plukken er uit ook als ik gewoon even door me haar ga heb ik al een pluk in me hand.
en vandaag ging ik even me wimpers er uit trekken, nja niet echt trekken maar gewoon de losse wimpers weghalen zodat ze niet in me oog komen. had ik er gewoon 6 op me vinger van 1 oog! ik heb er normaal maar 1 of 2 maar nu gewoon 6? is dit normaal en kan ik hier wat aan doen? hoe komt dit uberhaupt zo erg ineens?

Eet je wel voldoende vitamines? Vitamine B zal je kunnen helpen.

Ik denk het niet, ik eet geen fruit en amper groente (ik ben een moeilijke eter).
In wat voor eten zit vooral vitamine b?

Groente en fruit xD

Gebruik je veel stylingsproducten?

Af en toe krul/stijl ik me haar, maar dat gebeurd echt misschien maar 1x in de 2 weken. en dan gebruik ik heat protector.

Ik heb dit ook gehad nadat ik van pil geswitcht was. Kan het bij jou ook niet zo’n soort oorzaak hebben?

Ik denk dat je het best naar de dokter kan gaan, medicijnen, drugs, vit B-tekort etc kunnen allemaal voor haaruitval zorgen, het kan erfelijk zijn, door stress komen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Haarverlies heeft doorgaans een hormonale oorzaak. Zou zeggen ga dat eens met je arts bespreken, haarverlies door (chemische) stress hersteld zich meestal vrij snel als de stress factor is weggenomen.

Als je amper groente en fruit eet dan ligt vrijwel zeker de oorzaak dus daar.

Zorg dat je dit meer gaat eten en neem een vitaminesupplement waar alles in zit, zo’n van A tot Zink geval.

Ah, dan zou ik inderdaad naar de dokter gaan zoals gezegd werd. Waarschijnlijk heb je inderdaad een vitamine te kort.

Meer vitamine B eten

ik zit nu net in me 4e maand van me pil, ik zat er 3 jaar geleden aan dezelfde dus ik denk dat dat niet zo is. heb wel veel stress de afgelopen tijd gehad, ik denk dat ik sws maar even vitamientjes ga kopen.

Ik heb er ook last van… gek word ik er van! Overal vind je wel ergens een haar van mij…

mn stiefmoeder heeft er ook last van, zei denkt dat het door de stres komt, dus misschien ligt het daaraan…

Het beste is denk ik toch om dit met je huisarts te bespreken! Die kan eventueel ook dingen uitsluiten of testen en dan kun je er beter mee aan de slag denk ik dan dat je zelf al iets gaat ondernemen.

Dit. En ik heb er ook wel last van, maar niet zo erg als jij. Misschien moet ik ook maar vitaminen gaan slikken, al ben ik geen moeilijke eter. :’)