veel gemist dus buitengesloten.

ik heb een half jaar school gemist doordat ik in het zieknhuis heb gelegen. maar toen ik weer terug was had ik natuurlijk veel gemist en elke keer als mensen over iets praten kan ik niet mee praten… ik voel me afen toe dus een beetje buitengesloten…

ook een van mijn beste vriendinnnen is in die tijd erg close geworden met een van mijn andere beste vriendin en die zien elkaar iedre dag buiten school ook heel vaak. ze wonen in dezelfde buurt. maar ik woon een stuk verder dus ik kan nooit met hun afspreken.

wat moet ik doen om me iets minder buiten gesloten te volen ?

be yourself:)

-

zorgen dat er nieuwe dingen gebeuren om over te praten, en ik ben het met Elise eens.

wat een ongelofelijk irritante kutopmerking die ook nog eens totaal nergens op slaat.

Ik denk dat het vanzelf komt. Een meisje van mijn school is ook een jaar niet terug geweest, je moet dan gewoon even “re-integreren” en er weer tussen komen. Tuurlijk is het in het begin nog even onwennig. Ik zou proberen zoveel mogelijk met je vriendinnen af te spreken omdat “er nog veel bij te kletsen valt!”

Misschien moet je er op in gaan? Vragen wat er gebeurd is en gewoon je mening geven?

Wat een nare situatie!
Zo is het eigenlijk ook met een meisje uit onze klas.
Heeft meer dan het halve schooljaar gemist en toen ze terug kwam stond ze buiten alles.
Ze deed (doet) heel erg arrogant, en tja, dan heb je ook geen zin om iemand erbij te betrekken.
Als ze zich gewoon normaal en vriendelijk had opgesteld, hadden we haar gewoon opgenomen in de groep

Mijn tip dus: Wees vriendelijk, doe gezellig mee en probeer je open te stellen voor alles.

over een tijdje zijn er weer nieuwe dingen gebeurd waar je wél over mee kan praten
&vraag of je vriendinnen je gwn nog een beetje extra bijpraten
&dan komt het vast wel goed :slightly_smiling_face:

ik mis nu ook al 6 maanden en het gaat nog wel langer duren, maar elke keer áls ik contact heb vraag ik wat er gebeurt is enzo, en doe ik gewoon een beetje leuk mee, en als ik weer ‘terug’ kom, dan gebeuren er vanzelf wel weer dingen waarover je wel mee kan praten.
Heb dus even wat geduld!

Gewoon proberen mee te praten en dingen vragen… :slightly_smiling_face:
Die mensen weten toch dat je een halfjaar weg bent geweest, dus zullen ze echt niet raar opkijken als je het een of ander niet weet of soms iets meer vraagt. Helemaal niet bij je vriendinnen, lijkt me.

geduld hebben

ik heb hetzelfde, maar ik vraag gewoon steeds aan mensen op msn wat er is gebeurd enzo. en ik heb ook zoiets van ; ja, jammer dan, nu weet ik wie mn echte vrienden zijn.’
sterkte

ik ben blijven zitten en spreek mn oude vriendinnen bijna nooit meer omdat ik niet mee kon praten en zij per se over chersonisos enzo gingen praten, dus ik ben gewoon nieuwe aansluiting gaan zoeken met mensen uit mn eigen klas, gewoon nieuwe mensen aanspreken en niet arrogant doen, want heel veel mensen vallen heel erg mee zegmaar! en tuurlijk is het kut als je je oude vrienden niet meer zo veel spreekt, maar je kan het ook gewoon leuker maken zegmaar! succes!

mee praten en veel dingen vragen die er zijn gebeurt.

MSN. =D