veel geld?

heey,
ik ben 13 jaar en ik krijg 45 euro kleedgeld per maand en 22 euro zakgeld.
ik moet daar al mn kleding van kopen behalve sportkleding.
Is dat veel? want volgens mij kom ik tekort.
x

Volgens mij is het wel oké voor jouw leeftijd.

Ik vind het best een redelijk bedrag. Als je tekort komt moet je gewoon beter leren omgaan met je geld.

Toen ik 13 was, kreeg ik nog niet eens kleedgeld (ouders betaalden) en 20 euro zakgeld…
Ik denk dat dit redelijk is hoor!
Hoezo denk je dat je tekort komt?

Kijk op nibud.nl ?

Toen ik zo oud was kreeg ik geen zakgeld. En eigenlijk ook geen kleren, tenzij ik 't nodig had. Later kreeg ik 5 euro per week. En inderdaad, als je tekort komt, leren budgetteren, zo leer je de waarde van geld!

tnx!

Volgensmij is dat prima (ik heb alleen nog 20 euro zakgeld per maand, hier moet ik alles van kopen behalve kleding), en zoals Veniality al zegt: als je tekort komt moet je leren budgetteren en sparen!

Nou dat vind ik echt veel, ik krijg 3 euro zakgeld per maand en 30 euro kleedgeld. En ik ben 2 jaar ouder.

dat is best veel voor iemand van jouw leeftijd hoor! ik ben 16 en krijg ¤65 in de maand waarvan ik alles moet kopen… :wink:

Jij komt echt niet te kort. Gewoon zuiniger met je geld omgaan. Vind het trouwens echt te veel geld voor een dertienjarige.

Ik krijg 10 euro per maand dus… :") Ja ik vind het veel wat je krijgt.

Wow, ik vind dat heel veel geld voor een 13-jarige. Bij ons thuis hebben we nooit aan kleedgeld gedaan, ik ging gewoon samen met mijn moeder winkelen of als ik iets nodig had dan kreeg ik daar geld voor. Misschien kan je een krantenwijkje doen als je echt het gevoel hebt dat je geld tekort komt.

Ik ben 15 en ik krijg 35 dus ik vind dat je best veel krijgt :’)

Ik ben 14 en me zus 16 we krijgen 5 euro per week voor zakgeld en daar moeten we alles van kopen dus zeur niet en wees blij met wat je hebt !

Ik ben 14 en me zus 16 we krijgen 5 euro per week voor zakgeld en daar moeten we alles van kopen dus zeur niet en wees blij met wat je hebt !

ik ben 15 en krijg geen zakgeld, moet alles zelf betalen behalve kleding. Hoewel ik vaak shirtjes enzo wel zelf betaal.

Toen ik 14 was kreeg ik 12,50 zakgeld per maand en af en toe kleren kopen met mijn moeder, dus ja, ik vind dat jij veel geld krijgt.

Toen ik 13 was kreeg ik alleen maar 20 euro zakgeld per maand, en kocht ik kleren met m’n moeder.
Dus volgens mij heb je niks te klagen.