veel geld verdienen later, welke baan.

oke, dit komt misschien raar over, maar ik vind het later heel belangrijk om veel geld te verdienen, ik wil daarom ook een baan waarmee je veel geld verdient, boven het gemiddelde, ik doe nu havo en ga hierna een HBO opleiding volgen, ik weet alleen echt niet welke en ik weet ook niet wat nou echt een goedverdienende baan is… dus ik vroeg me af, wat zijn nou echt banen waar je altijd goed mee verdiend ook al is er crisis of zoiets, want er zijn volgens mij meer banen dan ik denk…

xxx (vat dit trouwens niet verkeerd op… het is gewoon serieus bedoeld)

Zoek gewoon een opleiding die je leuk vind en ga dan doorleren. Als je uni hebt gedaan ofzo zit je sowieso wel snor in de toekomst, en met een HBO ook. Wat leuks is toch echt belangrijker dan gewoon goed verdienen omdat je dit je hele leven zal moeten doen.

Als jij een baan zoekt puur om het geld, wordt je nooit gelukkig. Je moet kunnen genieten van datgene waar je mee bezig bent.

uuhm, ik wil zelf psycholoog worden.
en het lijkt me leuk EN het verdient goed.

Sowieso dit. Als jij een rotbaan hebt waar je veel geld mee verdient ben je zo weg daar.

Verder ligt het puur aan jezelf: wat vind je leuk om te doen? Waar liggen je interesses?

Advocaat, piloot, de olie-business, trouw een rijke man :’)

Psycholoog verdient niet geweldig hoor. Vooral niet omdat er te veel van zijn, het is echt knokken om je plekje in de psychologenwereld. Maar als je doorbreekt kan je dan wel weer veel verdienen, hoewel dat natuurlijk voor elke baan geldt.

Om te beginnen zijn er zijn weinig tot geen banen waarvan je zeker kunt zijn dat ze nooit door een crisis getroffen zullen worden.

Hoe dan ook; als het je echt om het geld gaat, raad ik je aan om bijvoorbeeld een economische studie te doen en later het bankleven of iets dergelijks in te gaan. Maar doe dit alleen als het je ook echt leuk lijkt.
En het lijkt allemaal wel zo makkelijk, maar als je net afgestudeerd bent, zul je het bijna altijd moeten doen met een baan die jou geen droomsalaris biedt en je vervolgens omhoog werken, ongeacht de studie die je hebt afgerond.

mijn interesses liggen wel bij het menselijk lichaam, vliegtuigen, maatschappij en gedrag.

HBO recht, ga ik ook doen;)

manager , hr adviseur zulke beroepen.

Case manager van een zorginstelling

Je zou stewardess kunnen worden (je vliegtuigen interesse), maar (als ik het goed heb dan) ben je niet vaak thuis. Of natuurlijk op Schiphol o.i.d zelf kunnen werken :slight_smile:
Je kan ook maatschappelijk werkster worden. Maar dit verdient gewoon normaal, zolang er niet teveel mensen van zijn.

Ingenieur… Burgelijke denk ik, hahahah
of architect ik weet wel niet of je daarmee veel geld verdient,
er zijn er wel veel gevraagd dus je hebt de job meteen.

Piloot.

Je kunt er nooit van verzekerd worden dat je veel gaat verdienen, welke opleiding je ook gaat doen. Er zijn mensen die zeggen dat als je HBO of universiteit gaat doen, dat het sowieso wel goed zit. FOUT. Je moet maar net goed terecht komen, niet in alle sectoren is er veel werk. Bovendien zul je jezelf altijd omhoog moet werken, je zult als broekie echt niet direct veel gaan verdienen. Ik kan je ook vertellen, dat als jij naar opleidingen/beroepen gaat kijken en kiezen puur op de hoogte van het salaris, dat je één: niet gelukkig wordt en twee: dat het je waarschijnlijk niet eens lukt. Het allerbelangrijkste om aan de top te komen is ambitie. Zonder ambitie kom je er niet en je hebt geen ambitie voor een studie of beroep waar je geen interesse in hebt, dus kom je ook niet hogerop. Daarom wil ik je adviseren: let wel op het salaris, maar het belangrijkste is dat je iets kiest waar jouw interessen liggen, daar is de kans waarschijnlijk groter dat je jezelf naar boven werkt.

http://www.nrcnext.nl/gel…nog-een-pilotenopleiding/
^ Er is een ernstig overschot aan piloten en je moet je eigen opleiding betalen.

Een vriendin van mij wil heel graag piloot worden en is gek op vliegtuigen en alles wat ermee te maken heeft, maar ze studeert nu toch iets economisch, puur omdat je er zoveel geld in moet stoppen om piloot te worden en de kans groot is dat je überhaupt niet aan de bak komt.

Je moet gewoon ergens heel goed in zijn.

oke, ik zit een beetje online te kijken, en ik zie nu een hbo opleiding vertaler engels.
en dan zou je later ook vanuit huis een eigen ondernemer kunnen worden… iemand enig idee of dit wat is? ik ben namelijk wel goed in engels en ik vind het ook leuk en interessant.