Haii,
Ik ben pas 15 jaar en ik merk nu al dat ik meer haar/donshaar heb dan de andere meisjes van mijn leeftijd. Waarschijnlijk heeft het ook te maken dat ik een halfbloedje ben dus een buitenlandse vader met donker haar en een moeder uit Nl met blond haar. Ik erger me er heel erg aan. Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet. Ik heb een streep donkere donshaartjes op mijn buik die tussen mijn borsten gaat! Ik heb ook een streep donshaartjes op mijn rug die begint bij mijn bilnaat (ewwww). Nu merk ik ook dat ik hele kleine donshaartjes op mijn borsten heb…
Ik heb nog niks weggeschoren en ben dat ook niet van plan omdat het dan alleen maar meer en donkerder terug komt. Heeft iemand tips?! Het zomerseizoen komt eraan en ik wil wel gewoon zonder schaamte met een bikini op het strand liggen.
Help me?
Ik heb dat ook (wel blonde haartjes), vooral op mn gezicht echt heel irritant.
Ik ben ook een halfbloedje en heb hetzelfde probleem…misschien eens aan je moeder vragen?
Ik heb dit ook, op m’n gezicht, rug, schouders. Overal. Maar dit heb ik door mijn eetstoornis misschien kan bij jullie ook aan jullie eetpatroon liggen?
Ik ben al een paar keer naar haar toegegaan maar ze snapt het gewoon niet. Ze heeft er zelf niet last van gehad en zegt dan altijd tegen mij dat ze het niet ziet om mij er beter door te laten voelen…
Wat voor eetstornis heb je precies? Ik ben nooit namelijk een gezonde eter geweest. Groenten en fruit at ik niet als me ouders niet dwingde.
Ik heb geen specifieke eetstoornis. Het lijkt het meest op de restrictieve vorm van anorexia, maar om echt een labeltje te krijgen zou ik meer ondergewicht moeten hebben. Ik eet ook nog wel drie (soms vier) keer per dag kleine porties. Bij mij is het dan ook echt omdat ik niet genoeg binnen krijg van bepaalde voedingsstoffen.
Als ik jou was zou ik sowieso wat meer groente en fruit eten…ik hoop voor je dat het dan na een tijdje weg gaat!
Maar ik zal je er niet te veel zorgen over maken, mensen zien dat soort dingen echt niet snel.
Ik heb het ook , bij mij zit het gewoon in de familie
Ik heb het ook, helaas was ik wel zo dom om het te scheren. Ook bij mijn buik, dat epileer ik nu altijd. Vooral niet gaan scheren! Als ik jou was zou ik naar een professionele kliniek gaan om te informeren naar laseren. Soms word dit vergoed door de verzekering.
Het kan ook aan medicijnen liggen die je misschien al jaren gebruikt, bij mij was het flixotide , maar als je een halfbloedje bent is dat waarschijnlijk de reden.
Ik heb het ook op mijn buik en armen en gebruik in de zomer altijd ontharingscreme van Veet. (Alleen op lichaam niet op gezicht!). Het is bij mij dan vaak sowieso drie weken niet meer te zien. Het is vijf minuten werk en het komt zelfs minder erg terug heb ik het idee, geen idee waarom. Bij mij komt het waarschijnlijk door de pil, heb het sinds ik met de pil begon, maar mijn moeder is half-indisch dus daar kan het ook aanliggen…
Vooral niet wegscheren nee. En de groei van donshaartjes kan idd voorkomen bij eetstoornissen. Bij mensen die ondergewicht hebben gaat het lichaam zelf donshaartjes aanmaken om het lichaam ‘warm te houden’.
En het is ook een bijwerking van de pil (welke weet ik niet).
Maar behaardheid is sowieso rasgebonden. Misschien gewoon een leuke badpak van de H&M ipv een bikini? En als je 18 bent laten laseren?
Ik ben half antilliaans en ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Misschien ontharings creme ofso want scheren zou ik zwz niet doen! Ik erger me vooral aan mijn armhaar uuuhgh!
Gewoon niks aan doen. Dat valt echt niet op.
Niet scheren! Heb ik gedaan maar het komt heel snel terug
Ik ben geen halfbloedje (gewoon blonde Hollandse dame), maar ik heb het ook heel erg. Als tiener heb ik me ervoor geschaamd maar nu maakt het me niks meer uit. Mijn huidige vriend plaagt me er wel eens mee maar zit er verder ook niet mee. Ik onthaar bepaalde delen wel regelmatig (armen, bovenlip), maar het is niet te doen om je rug/buik/borst/bakkebaarden bij te houden. Je kunt daar beter vrede mee hebben. Donshaartjes vallen nauwelijks op (alleen in bepaald licht). Mocht je echt zware haargroei krijgen op die plekken, dan zou ik naar de dokter gaan en kijken of je verzekering iets van lasertherapie kan vergoeden.
Verder heb ik nooit een probleem gehad met eten overigens. Het is voor een groot gedeelte genetisch aangelegd. Mijn moeder heeft er ook altijd last van gehad, mijn zussen niet (die hebben dus mooi geluk gehad).
…