veel boeken lezen als tiener maakt je een nerd?

vandaag had ik een discussie met een meisje op school, en die vind dat tieners/jongeren die veel boeken lezen nerds zijn of niet sociaal zijn etc. wat vinden jullie daarvan?

Ik houd van lezen! Vooral een goede thriller, heb er alleen nooit tijd voor.
Dus nee, als je veel leest ben je helemaal geen nerd?

Wat een bullshit.

Je vindt lezen gewoon leuk of je vindt het niet leuk, en wanneer je het zelf niet leuk vindt betekent dat niet dat degene die het wel leuk vinden een nerd zijn.

oh hier heb ik een leuk verhaal over

ik denk niet dat boeken lezen je een nerd maakt, maar als je alleen maar de hele dag thuis die boeken dus leest en verder geen sociale dingen doet, kan ik wel ergens begrijpen dat mensen je dan een nerd vinden.

Komt die.

In 2011/2012 deed ik een niveau 2 opleiding. Ik belandde op niveau 2 omdat ik op de MAVO gepest werd dus besloot ik een niveau lager te doen dus op het MBO moest ik lager beginnen. Anyway, ik ging beveiliging doen.
Aan het eind van het jaar rond maart/april was ik bezig met de Gone serie en ik vond het zo geweldig dat ik t boek mee naar school nam zodat ik kon lezen als ik klaar was. Ik zat dus behoorlijk onder m’n niveau en was vaak na een paar minuten al klaar.
Na een aantal weken werd moest ik op gesprek met de leraren. Ik mocht niet meer lezen want dat kwam ongeïnteresseerd over.
Dus buiten het feit om dat ik door mijn klasgenoten inderdaad werd uitgemaakt voor nerd, werd het me nog verboden ook. Maar iedereen die met hun telefoon/tablet/laptop bezig was mocht gewoon doorgaan met wat ze deden.

Ik kan er echt nog steeds niet over uit :")
Nu was er wel meer mis met die opleiding hoor daar niet van.

Nee natuurlijk niet!

Ahahahahaahahahahahahahahahahha.
Nee, hier ben ik het niet mee eens.

Nee, Echt niet!

die mensen die dat zeggen weten helemaal niet waar ze het over hebben joh!
Lezen is gewoon iets wat je leuk vind, net zoals dat je houd van computerspelletjes spelen, maakt je ook niet meteen een nerd.

gewoon niet naar luisteren… :slightly_smiling_face:

De een leest, de ander luistert muziek en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Ik vind mensen die geen boeken lezen ja… gewoon een beetje ignorant denk ik. Maar ik vind het je zeker geen nerd maken, eerder iemand van een normaal niveau.

Het ligt niet aan een hobby. Maar aan de persoon zelf

Nog een ander doet het allebei :’) Ik kan geen dag zonder muziek maar lees ook best veel en doe nog veel meer best veel.

Anyway Niall, jezus. Die mensen hadden blijkbaar nog geen lezende leerlingen meegemaakt ofzo, kan niet anders als ze zo reageren. Bij mij (ik doe dan wel vwo) zijn ze jusit blij als je gaat lezen ipv op je mobiel kloten.

Als je graag leest maakt dat je geen nerd en ook geen persoon met verstoorde sociale vaardigheden.

haha klopt, ik verkies muziek dan boven een boek :wink:

Onzin! Je hebt er later alleen maar profijt van.

En een “nerd” zijn is ook niet erg als ik een goed cijfer terug krijg van een tentamen en iemand anders een onvoldoende voel ik me alleenmaar super awesome. Hoef je niet te herkansen en kan je lekker feesten. Of ja lezen :stuck_out_tongue:

@Niall

wtfffffffffff dat slaat echt nergens op

dacht precies hetzelfde.

Ohhh ik vind dat zo’n grote onzin. Ik heb het altijd al heerlijk gevonden om te lezen en ik lees ook echt elke dag gewoon, maar ik ben niet super intelligent ofzo, dus ik zou mezelf echt geen nerd noemen :’)

Oh en ik ben geen tiener meer lol. Maar goed.