Heey,
ik ben al een tijdje op zoek naar een sport en mijn gymdocent heeft mij een vechtsport aangeraden (meer zelfvertrouwen en weerbaarheid).
Ik ben een tenger meisje (dus niet zo’n standaardtype waar mensen gelijk aan denken) en erg onzeker. Ik denk wel dat dit een goed idee is maar hoe denken jullie over meisjes zoals ik die aan een vechtsport doen en welke sport raden jullie mij aan?
alvast bedankt,
x
Waarom niet? Als je het ook leuk vind, gewoon doen toch.
Ik heb kickboksen gedaan, maar moest ermee stoppen wegens lichamelijke problemen. Was wel erg leuk.
Okee cool, heb je het idee dat je hierdoor sterker geworden bent? (niet alleen fysiek maar ook mentaal?), kickboksen klinkt heel erg vet maar je moet wel over een drempel lijkt mij
Ik zou voor kickboksen gaan, dat is niet alleen heel erg leuk maar ook goed voor je conditie en figuur enzo En ik heb er echt wel wat spieren van gekregen.
Bij mijn sportschool was er een even aantal meisjes, dus meestal trainden en sparden de meisjes gewoon samen, en af en toe wisselde we met jongens enzo, maar net waar we zin in hadden. Dat verschilt per school natuurlijk.
Je wordt ook echt niet in elkaar geslagen ofzo, dat is niet waar sparren om gaat.
En hoezo over een drempel?
Over je schaamte zegmaar (: Want ik laat mezelf niet zo makkelijk gaan dus ik zal dan een drempel over moeten, maar het klinkt goed! Wel jammer alleen dat er niet een zo’n school bij mij in de buurt zit
kickboxen is echt vet
maar als je les neemt moet je er jammer genoeg ook rekening mee houden met welk soort mensen je op les komt
ik zeg niet dat er een tuypisch soort iemand is die kickboxt maar waar ik zat waren het echt een stel enorme debiele asociale koeien
Ik ben ook heel erg onzeker, en toen heb ik een keer een proefles karate gedaan. maar de groep waarin ik zat was echt stom met allemaal kleine kinderen dus toen ben ik er niet mee verder gegaan. kickboksen lijkt me ook super leuk.
Ik zou ook voor kickboksen gaan.
Je kunt je helemaal uitleven en je hoofd leeg maken. Het is goed voor je conditie en je wordt er sterker door. En het is ook nog heel leuk. x]
ik zou het ook wel willen maar geen tijd voor…
en net wat chickenlove zegt volgens mij komen er echt van die asociale meisjes op af die het stoer vinden en het leuk vinden als ze rusie hebben te weten dat ze kunnen slaan :Phaha dat idee heb ik altijd…
zal wel niet zo zijn(A)dat hield mij altijd tegen
Bij mij echt geen enkele, dus ik denk eerder dat dat ligt aan waar jij woont x’)
als je redelijk lenig bent zou ik taekwon-do gaan doen.
Ik ben tot en met de oranje band gegaan met judo, hoewel dat volgensm ij een verdedigingssport is. Whatever
Een vriendin van mij doet aan Aikido. Ze is ook niet zo’n vechtsporttype, maar vindt het wel erg leuk. (:
Haha ik oook, ik vond het btw ook wel een hele leuke sport(:
Bedankt iedereen, ik krijg wel ideeën hierdoor. Dat veel mensen denken dat er asociale koeien op dat soort sporten zitten, kan ik wel begrijpen. Dat is het beeld dat veel mensen hebben maar misschien ligt het ook aan waar je woont. Weet iemand een goede vereniging in de buurt van Utrecht?