Vechtsport topic

Hallo iedereen,
Ik was op het forum aan het rondkijken en volgens mij bestaat er nog geen topic voor meiden die op Vechtsporten zitten.

Dus hier mijn vraag aan jullie:
Welke vechtsport beoefen je.
Hoe lang doe je dit al?
En wil je er nog wat over vertellen?

Ik zit zelf op judo
ik doe dit nu 11 jaar.
Vrijdag heb ik een clubkampioenschap en ik heb er zin in (:

doe nu iets langer als een jaartje aan kickboksen. meestal 1 keer per week.

hou persoonlijk niet zo van vechtsporten waar je met elkaar over de grond moet rollen in elkaars zweet haha

Ik doe niet aan vechtsport.

Haha ik geef niet zo om het zweet (: iedere week mijn pak wassen en douchen na de training en ik ben weer helemaal fris (:

Ik doe aan karate al vier jaar lang. Eerst heb ik tijdje dip gehad een jaar lang ofzo dat ik karate geen zak meer aan vond, maar ik ben er wel op gebleven omdat ik het zonde vond om er van af te gaan. Nu ik toch al best ver ben, vind ik zelf dan, haha. Ik doe al jaar geen examen meer, maargoed. Ik heb de gele band dat is bij ons de 4e van de 7 :slightly_smiling_face:

Ik doe al 4 jaar Tang Soo Do (Koreaans karate).
Ik heb de rode band, maar ben er dit jaar even tussenuit geweest wegens familie issues. Ik ben van plan na de zomervakantie weer te beginnen.

ik wil op zwaardvechten :’] maar ik wil het dan ook meteen kunnen, en niet leren. ik ben te laks om het echt te gaan doen.

Kickboksennnnnnnn :slightly_smiling_face:

Jiujitsu doe ik nu 9 jaar, na de vakantie ga ik voor de bruine band en dan wordt het extra trainen voor mijn eerste dan.
Daarnaast doe ik judo, maar dat is alleen omdat dit voorkomt in jiujitsu. Daarvan heb ik nu de oranje band en ga ik na de vakantie voor de groene.

Hoe lopen de bandvolgordes bij jullie sporten?
Bij judo:
6e Kyu wit rok-kyu
5e Kyu geel go-kyu
4e Kyu oranje yon-kyu
3e Kyu groen san-kyu
2e Kyu blauw ni-kyu
1e Kyu bruin ik-kyu
1e Dan zwart sho-dan
2e Dan zwart ni-dan
3e Dan zwart san-dan
4e Dan zwart yon-dan
5e Dan zwart go-dan
6e Dan rood-wit roku-dan
7e Dan rood-wit nana-dan
8e Dan rood-wit hachi-dan
9e Dan rood ku-dan
10e Dan rood ju-dan
11e Dan wit (brede band) juichi-dan

kan iemand mij uitleg geven over kickboksen? hoe het is, eigenlijk…

ik boks.

is wel leuke die trainingen, en heel goed voor je conditie.

@bluelion, paar mensen die ik ken zitten op kickboksen en zeggen dat het veel minder leuk is, dat het er meer om gaat om je benen gebruiken om elkaar pijn te doen dan echt techniek te gebruiken en dat er heel veel asociale en vervelende mensen zijn…

verschilt nogal. je hebt kickboks in een buurthuis, als groepsles in een health gym en je hebt echte kickboksscholen.

buurthuis verschilt behoorlijk. bij een health gym is de techniek vaak niet heel goed, maar vaak is de sfeer wat minder ‘hard’. vaak gaat het sparren daar ook wat rustiger. bij een echte kickboksschool trainen oa ook profs. vaak zijn de scholen van oud profs. meestal goede techniek en ook harder sparren

hee meiden, als ik dit zie kunnen jullie mij vast wel tips geven
ik zwem zelf 5 x poer week plus doe landtraining.
nu wil ik ook nog graag gaan kickboksen, en dat dan twee keer per week ofzo, waar moet ik rekening mee houden? zijn de wedstrijd heeel zwaar? hoe zit dat precies?
liefs

Ik heb 6 jaar karate gedaan, maar daar ben ik een paar jaar geleden mee gestopt. Ik heb een paar weken Muay Thai boksen gedaan, maar toen ging die school weer weg en verder in de buurt is er niets.

Heb er ook allemaal geen tijd meer voor :’) ik ga liever fitnessen wanneer ik dat zelf wil.

Ik boks nu bijna een jaar.

Ik doe nu ruim 2 jaar karate, heb de groene band =)

je hoeft niet per se wedstrijden te doen. als je die wil doen moet je soweiso vaker als 2x per week trainen

Ik heb 6 jaar lang karate en judo en kickboksen gedaan, nu ga ik binnenkort een proefles kungfu doen, iemand ervaring? :’)

up