vavo

Is er iemand die dat heeft gedaan/doet?
En dan het liefste vwo ervan.
En waar doe je dat dan? En waarom heb je voor vavo gekozen? En is het lastig, om het in één jaar te doen?
dankjewel :grinning:

Ik zou 't gaan doen, maar ben afgehaakt.
Heb gehoord dat het echt hard werken is, maaaar het is het wel waard. ;p

Heb er nog nooit van gehoord.
Wat houdt het precies in?

weet het niet precies, maar dat je op een ROC je vwo 5&6 in 1 jaar doet. of havo 4&5 of vmbo 3&4

wat ben je in plaats daarvan dan gaan doen?
en weet jij hoe het zit met de kosten etc? want schijnt wel veel te zijn, maar wanneer je een vergoeding krijgt enzo?

Ik doe nu vwo 5 gewoon in één jaar en dat vind ik al best zwaar =p

Waarom ga je dat doen dan? En heb je zelf vwo gedaan of havo? (ik heb géén idee hoe dat werkt hoor =p)

Ik weet nu pas dat dat bestaat, maar het is niks voor mij. 2 x zo hard werken bleh

Pfoe klinkt zwaar.
Ik doe nu 5vwo en dat is als zwaar genoeg in één jaar, haha!

Ik ben niks gaan doen. ;p
Bij mij werd het gewoon vergoed, maar ik ben dan ook 18+

Google anders even op ‘Rutte regeling’

Een jongen die ik ken doet dat
Hij bleef zitten in 5 vwo, en was al een keer blijven zitten in 3 vwo
En toen ging hij dat doen

Het is best wel hard werken maar wel vol te houden als je gewoon naar alle lessen toegaat en goed alles bijhoudt
De lessen op de vavo hebben namelijk meer inhoud, je doet echt veel meer in één les

En het grote voordeel is dat je echt begint bij de basis
Dus als je al geen goede basis hebt, krijg je die daar wel

oke hier heb ik wel wat aan, dankjewel (:

iemand die vroeg of ik havo had: ja ik heb nu havo, maar ik wil een universitaire studie doen waarschijnlijk, dus dan dacht ik eraan om eerst mijn vwo te halen. maar om nu nog terug te gaan naar de middelbare, na een tussenjaar (ik studeer niet, vorig jaar geslaagd voor havo), vind ik ook weer zo wat. lijkt me niks.

meeeer?

Woops, verkeerd gelezen!

Je kan ook je P halen op het HBO en dan naar de universiteit…

Als je al een diploma hebt, moet je het zelf betalen en krijg je geen tegemoetkoming scholieren. (Dan val je niet onder de Rutte regeling) Het kan geloof ik nog wel dat de gemeente het voor je betaald.
Als je het zelf moet betalen, dan is het erg duur. Paar duizend euro per vak.

omg alleen doen als je een echte nerd bent hoor!
zit nu in de shit omdat mijn vmbo school een probleem had gemaakt ik ben daar geslaagd met bassis maarhad makkelijk kader aan gekunt. mijn ouwe vmbo school kwam erachter dat hun die fout hebben gemaakt en daarom hebben ze nu mijn vavo tl opleiding betaald maar ze geven les alsof je al 30 bent dus ik snap er geen reedt van alles gaat te snel je klasgenoten zijn bejaard en ik haal alleen maar 2e en zoek nu met spoed een andere opleiding wat niet wild lukken:(

Mijn broer is echt net gestopt met vwo 5&6 in 1 jaar, hij heeft toch al zijn havo diploma. Hij heeft nu alleen geen idee wat ie wilt gaan doen.
Hij deed het bij mondriaan.

M’n beste vriendin doet dat. Maar het 1 jarige traject is eigenlijk alleen voor degene die gezakt zijn op t VWO. Als je van HAVO komt raden ze je aan om het 2 jarig traject in te gaan, en mocht je heel slim zijn en alles kunnen dan kun je alsnog eerder examen doen.

Ik lees echt totaal andere verhalen als hoe het er bij ons aan toe gaat! Ook de prijs is op ROC Flevoland een stuk lager! Bij mij is het 115 euro per vak! En dan nog examengeld à ¤75,- geloof ik (niet hoger in ieder geval!) Ik heb 2 uur in de week de vakken die ik volg om mijn havo af te maken (dat zijn er 3, dus heb 6 uur!)
Ik las iemand zeggen dat je klasgenoten oud zijn. Bij ons is de gemiddelde leeftijd 18! En zó serieus zijn onze lessen ook weer niet! Ik heb dan ook wel relaxede (of hoe je dat schrijft?) leraren! Ze weten heel veel van hun vak, maar bij ons is het toch veel zelfstudie! Je zit 2 uur in de les en in die 2 uur kan je zelf vragen stellen, afentoe wordt er iets klassikaal besproken!
Ik heb geen ervaring met 5/6vwo in 1 jaar, want ik doe gewoon havo5, maar je kan er natuurlijk op een instelling bij jou in de buurt naar vragen! =)
Wel raad ik mensen aan om, als het kan, gewoon op een normale VO-school je diploma te halen! =)

Als je echt een goede instelling hebt, en superveel huiswerk/leerwerk op een dag wil doen. Ja dan zou je het kunnen proberen.