Ik doe vavo, maar ik doe het op Luzac, een privéschool. Ik vind dit zelf heel fijn, want bij vavo op een ROC krijg je niet veel begeleiding en hulp, er wordt verwacht dat je heel zelfstandig werkt.
Op de school waar ik nu zit krijg ik heel veel begeleiding. Als ik moeite heb met een vak krijg ik extra lessen, leraren leggen het net zo lang uit tot ik iets begrijp. Ik heb les in kleine klassen, meestal in met 3 andere leerlingen. Komt omdat er op mijn school in totaal maar 30 leerlingen zitten haha. Op deze school kun je bijna niet zakken, zo goed word je begeleid.
Verder zit je wel elke dag van 9 tot 5 op school, maar je hoeft dan thuis ook echt helemaal niets meer aan school te doen. Huiswerk maak je namelijk in studieuren (:
Ik moest voor Engels wel een presentatie houden, maar omdat de klassen zo klein zijn vond ik dat helemaal niet erg, het is gewoon veel persoonlijker en je kent iedereen goed. Dat vind ik zelf erg fijn. Profielwerkstuk hoef je hier niet te presenteren, en een betoog hoef je niet te houden. (Je moet overigens wel een discussie voor Nederlands doen).
Ik wilde even reageren omdat ik tevreden ben over mijn school, het is echt wel een verschil vergeleken met Vavo bij een ROC. Hopelijk heb je hier wat aan