Vavo VWO na havo

Hoi allemaal!
Vorig jaar heb ik mijn havo-diploma profiel E&M gehaald. Dit schooljaar begonnen met een studie maar wegens persoonlijke omstandigheden én omdat ik de studie helemaal niks vond, ben ik gestopt. Ik weet niet welke studie ik wel wil gaan doen volgend schooljaar en daarom zit ik er over te denken om VWO op het vavo te gaan doen.
Is er iemand hier bekend met het VWO op het volwassenonderwijs en kan je wat vertellen over de moeilijkheidsgraad?
Is er iemand die weet of het eventueel ook in 2 jaar kan ipv 1, door bijvoorbeeld het eerste jaar 4 examenvakken te doen en het tweede jaar de andere vier?!

Moeilijkheidsgraad: valt heel erg mee, als ik zelf naar kijk. Ik snap en kan de stof wel, het is niet dat ik denk van: “wow dit is echt onmogelijk/heel anders dan op de havo” MAAR het is heeeeel erg veel. Heel erg veel en het gaat natuurlijk ook heel erg snel, waardoor het moeilijk lijkt. Je moet gewoon heel veel plannen en leren en doen wil je het halen.

En @ je tweede vraag: ja dat kan, maar volgens mij verschilt dat per school. Zo heb ik het iig gedaan!

Ik vraag me af of het een goede beslissing is om vwo te doen als je nog niet weet wat je qua opleidingen wilt doen, maar oke. Als je denkt dat het je verder helpt bij je studiekeuze en je er echt voor inzet, zal het vast wel te doen zijn. En inderdaad kan je volgens mij verspreid over twee jaar verschillende vakken doen.

Ik doe nu vavo. Ik doe het in 1jaar, het is wel echt héél veel werk.
Het kan ook in 2jaar. Volgens mij bieden de meeste vavo’s vwo in twee jaar aan. Overal kan je het wel verdelen over twee jaar, ze verplichtten je daar echt niet om het in een jaar te doen. Wel is het zo dat er veel mensen halverwege het jaar stopten met een vol profiel, maar ook mensen die het al in tweede jaar deden en er nu dus drie jaar over doen (maar dit zijn er niet veel hoor)

Ik weet dat de vwo in den haag op de vavo in 2 jaar kan (examenjaar in 2 jaar) maar ik ben het van plan in 1 jaar te doen na me havo, zit nu in havo 4 en heb 7, 8 en 9 terwijl ik me maar voor de helft inzet. Dus in 2 jaar lijkt me dan zonde

Ik heb het vwo in twee jaar gedaan (dit is mijn tweede jaar). Dus dit jaar doe ik examen in de laatste vier vakken. Er zit echt een enorm verschil in de hoeveelheid tijd die je aan school besteedt vergeleken met vwo in een jaar. Mensen die er één jaar over doen zitten echt elke dag van vroeg tot laat op school. Daarom heb ik ook het idee dat de moeilijkheidsgraad een stuk lager ligt wanneer je er dus twee jaar over doet. Maar qua vakken vind ik het vwo niet zo veel moeilijker dan op de havo, het valt heel erg mee! Ik denk juist dat de vavo een goede tussenstap is omdat je anders misschien halsoverkop een opleiding gaat kiezen waar je niet echt achter staat. En wanneer je er twee jaar over doet kun je veel werken naast school en veel sparen! (: Ik moet wel zeggen dat ik school echt beu ben na deze twee jaar haha…

Haha dat kan ik wel begrijpen! Welk profiel doe jij? En hoeveel uur/dagen in de week ga je nu naar school? Ik ben dan wel 20 jaar als ik mn vwo diploma heb, maar dat is dan maar zo haha.

ik heb vorig jaar vavo vwo in één jaar gedaan met een N&G profiel.
het was best zwaar, iedere dag 9-5 les en 's avonds nog leren, maar het was het zeker waard!
doordat het al zo zwaar was is de overstap naar wo kleiner, en dat is fijn!

ik ben trouwens net voor de examens ook nog geopereerd met 2 weken absolute bedrust dus ja ik was bijzonder blij dat ik het heb gehaald met een 6,9 gemiddeld.

Ik heb een C&M profiel en we hadden normaal gesproken tussen 12 en 15 uur per week les. Nu zijn alle toetsweken al voorbij en zijn het echt maar een paar uurtjes per week. Leeftijd maakt niet veel uit, sowieso voor je vervolgopleiding! Alleen niet iedereen wil graag nog zo lang op de middelbare school zitten… Maar omdat je zo weinig les hebt en omdat het best anders is dan op een normale school valt dat schoolgevoel nog wel mee.