VAVO - VWO Alfa College Groningen

Hallo,

Ik ben nu 18 jaar en ik woon in Leeuwarden. Ik wil volgend schooljaar graag vavo (sprint vwo) doen op het Alfa College in Groningen. Ik ben in de 3e eens blijven zitten, en ik blijf denk ik dit jaar (vwo 5) ook zitten. Dit komt voornamelijk doordat ik vaak ziek was en veel lessen heb gemist. Nu vraag ik me af of de toelatingseisen streng zijn. En heeft er iemand ervaring met sprint vwo (qua moeilijkheid)? Ik wil dit namelijk heel graag en heb geen zin om 2 jaren vavo te doen. Ben zelfs bereid om elke dag van Leeuwarden naar Groningen af te reizen haha :frowning_face:

Bij ons zaten leerlingen die het sprinttraject deden en leerlingen die gezakt waren in vwo 6 in een klas. Je gaat heeeel snel door de stof heen, omdat er gewoon niet genoeg tijd is. Wil je het halen moet je er echt 100 % voor gaan en alles goed bijhouden. Ik weet niet of dat in Groningen ook zo is xx

Hmm, ik meen me te herinneren dat je vaak wel een overgangsbewijs naar de zesde nodig hebt. Maar volgens mij werden daar ook wel een uitzonderingen op gemaakt. Maar hé, ik weet er alleen maar via-via-via iets vanaf. Als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met Alfa, zij kunnen je er denk ik meer over vertellen.

Maar ben je nu dan weer beter? Want als je nog steeds ziek bent lijkt een sprintklas best zwaar, zeker als je ook nog eens zo ver moet gaan reizen ervoor.