Vavo in de zomer

Hoi hoi dames!!

Ik ben gezakt voor mijn havo diploma, maar ik hoorde dus dat je vavo ook in de zomer kan doen, zodat ik alsnog naar het hbo kan als ik slaag. Alleen kan ik niet echt wat vinden erover. Heeft iemand misschien ervaring hiermee? Of iemand die dit gaat doen of al gedaan heeft? En zouden jullie er ook bij kunnen zeggen waar :slightly_smiling_face: Alvast bedankt!!!

Wow, is dat ook al een ding?
Ik doe zelf de vavo omdat ik niet over was van 4 naar 5 havo. Heb dit jaar 4 vakken gedaan en moet je zeggen dat het best pittig was. Ik moest namelijk 4 én 5 havo in één jaar doen. Het gaat razendsnel en je moet enorm veel doen.
Ik weet niet hoe het zit in de zomer, heb er zelf nog nooit van gehoord, maar als je dan alles opnieuw moet gaan doen, lijkt het mij lastig in zo’n korte tijd.

.

Omg ja dat lijkt me inderdaad pittig, maar ik hoef niet alle vakken dus te doen alleen 3 waarvoor ik ben gezakt. Ik had er ook nooit wat van gehoord, hoorde het toevallig van mijn moeder die het weer van iemand had gehoord haha. So hopelijk kan het wel.

Bij mij laten ze je niet meer dan 4 doen, gewoon omdat het echt pittig is. Alleen speciale gevallen doen er vaak meer.
Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar het lijkt mij pittig om dat nog even in de zomer te doen. Hoe ga je dat dan doen met de examens? Je mag maar 1 herexamen doen over 1 schooljaar. Dan kan je niet meer naar het HBO in september, lijkt mij.

Volgens mij kan dit niet.

Ik heb nooit gehoord van vavo in de zomer. Ik heb wel gehoord van dat je alvast aan het hbo kan beginnen als je nog gezakt bent, en dan tegelijkertijd je studie én je gezakte vakken doet. Dat lijkt me wel pittig, maar als je gemotiveerd bent… Kijk hiervoor op de site van de hogeschool waar je naartoe wil, want dat zal bij elke hogeschool wel anders zijn.

Het Saxion zegt bijvoorbeeld dit: https://www.saxion.nl/studeren/aanmelden/toelating/gezakt-wat-nu-1/

Als je 3 vakken opnieuw moet doen, denk ik niet dat je hiervoor in aanmerking komt - ze zeggen hooguit 1 of 2 onder bepaalde voorwaarden. Ik denk dat 3 vakken opnieuw doen én aan je nieuwe studie beginnen ook wel erg lastig wordt.

Ik denk niet dat dat mogelijk is, misschien hebben zij het over het staatsexamen/3e tijdvak?

Volgens mij houdt het zomerprogramma in dat je je PWS kan verbeteren, maar dit heeft alleen zin als je op 0,1 gezakt bent, een compensatiepunt tekort komt oid. Als je op drie vakken gezakt bent denk ik niet dat een hoger cijfer voor je PWS veel gaat helpen.