Vastentijd

Hallo!

Zijn hier ook mensen die gaan vasten? Ik wil voor het eerst gaan vasten dit jaar, alleen ik weet de (katholieke) regels niet. Weet iemand deze misschien?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vastentijd

Heel veel succes in ieder geval en ik vind het mooi dat je het doet :slightly_smiling_face:

ik heb het ook eens geprobeerd, maar dan dat je niet mag snoepen xd
alleen echt gelukt was dat gleoof ik niet xd

ik weet wel dat er iets met vlees is ofzo, dat je op een bepaalde dag geen vlees mag eten [?]
verder weet ik eigenlijk ook niet echt de regels
misschien dat ze op google staan? :slightly_smiling_face:
iig succes met je vasten :slightly_smiling_face:

waarom wil je dit precies doen?

Ik heb het twee jaar gedaan. Pfff wat voel je je geweldig als je het haalt ! Maar dit jaar doe ik niet.

Ik ga het wss ook doen met niet snoepen. En ik doe het als dankbetuiging. En voor mezelf

Ik ga er misschien wel iets mee doen, iets zoals niet snoepen en dan nog iets erbij (hoewel niet snoepen al enorm moeilijk is!)

maar meer omdat het je een enorm goed gevoel geeft als de 40 dagen voorbij zijn :wink:

Vind dat wel mooi gebaar.

Iedereen lijkt maar altijd commentaar te hebben op de islam hier in ons land, en dat ze aandacht trekken met hun ramadan enzo…maar zij houden zich tenminste wel aan hun tradities. Het percentage katholieken dat zich aan de vastentijd houdt is zóveel kleiner, dat het bijna beschamend is.
Zou willen dat ik de discipline ervoor had, maar denk vooral dat mijn ouders zoiets hebben van, doe eens normaal :S. Maarja.

Succes!

hmm… eigelijk mag je vanaf as woensdag (de eerste dag na carnaval) geen vlees meer eten behalve op zondag. daarom zijn het ook iets meer dan 40 dagen omdat de zondag nietmee wordt geteld zegmaar,
ik doe t ook. ^^

xx

Het gaat er vooral om dat je tijd maakt voor god en alles. En het gaat niet om prestaties.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aswoensdag

Idd. Ik vast nu ook, ik eet alleen 1 volle maaltijd per dag en ik drink verder veel. Ook begin ik mijn dag met een cracker maar dat wil ik nu ook niet meer doen :wink: (ik eet wel vlees bij de ene volle maaltijd, op mijn cracker doe ik geen vlees.) Dit is de eerste keer en ik hoop dat ik het vol houd :stuck_out_tongue: Mijn vader doet ook met mij mee, ook de eerste keer. Alleen de zondagen tellen niet mee toch?

xx