Vast in een toxic relatie

Hoi allemaal,

Ik moet mijn verhaal even kwijt en hoop dat iemand mij advies kan geven. Alvast excuses voor deze lap tekst.

Ik heb nu sinds januari 2020 een relatie met een jongen. Alles ging heel snel en met 2 maand woonde ik samen. Ik was 22 en had nog nooit samengewoond of überhaupt op mezelf gewoond.
Maar eigenlijk wist ik al vrij snel dat ik niet oud met hem zou worden. Hij zat continue op Tinder, appte zijn exen en op een avond dat ik niet thuis was stonden er ineens 2 glazen, lag er lucifers op tafel en zag ik dat de kaarsjes aan waren geweest. Hij zij dat er niemand was geweest maar geloofde hem niet. De volgende dag zag ik dat hij naar een ex had gestuurd: het enige dat ik wil is dat je je benen voor mij spreid. En allemaal andere vieze dingen van ik kom anders wel langs etc. Dit was in april 2020. Tot de dag van vandaag zegt hij dat ze niet hebben afgesproken. Maar het tinderen en exen appen bleef. Hij heeft zelfs aan de vriendin van een vriend van hem gevraagd of ze een goed woordje wilde doen voor een andere meid. Dit is pas het topje van de ijsberg. Hij heeft zoveel dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. Het ergste is nog dat als er keihard bewijs is hij er om liegt of gewoon zijn kaken stijf op elkaar houdt terwijl ik in tranen vol frustratie antwoorden wil.

Buiten dat om is hij erg agressief. Als ik van alle 100 shirts net het ene shirt niet heb uitgewassen kan ik klappen verwachten, gooit hij met spullen en wordt ik voor de ergste dingen uitgemaakt. Maar ook als ik aangeef iets niet leuk te vinden o.i.d. Ook dan wordt hij boos, mag hij niets van mij, ben ik een kankerwijf en een zeikerd. Moet ik mezelf verhangen omdat er met mij niet te leven valt. Terwijl hij weet van mijn verleden met misbruik en mishandelingen etc. En hoe hij doet wordt met de dag erger.

Nu is het appen met exen en tinderen sinds oktober klaar. Althans voor zover ik weet maar het agressieve niet. Hij is altijd boos. Altijd. Als ik hem ergens op wijs kan hij hem helenaal flippen. En dat is erg kut want eerlijk, mijn vriend is gewoon een sloddervos. Ik kan dingrn 100x op een dag vragen maar hij “vergeet” alles. Ook gewoon belangrijke dingen zoals een rekening betalen omdat dese anders wordt verhoogd. Behalve de dingen die hij leuk vindt, die vergeet hij niet. Mijn vriend kan niet met geld omgaan en zit al zo lang ik hem ken in de shit, maar wel dure dingen kopen zoals een tv van 1200 terwijl hij een mooie heeft, stofzuiger van 600 euro etc. Dit is dan van zijn loon (wat dan meteen op is) of op afbetaling… Hier mag ik ook niets van zeggen. Snap dat het zijn geld is, maar het betekend dat ik vervolgens alle rekeningen moet betalen terwijl ik nog studeer en door corona amper mag werken. Mijn gehele lening wat voor studie bedoeld is gaat naar hem. Maar hij is gewend alles te krijgen van zn vader. Zo krijgt hij met gemak elk jaar wel 5000 euro aan spullen etc van zijn vader. Hij is verwend. Hij moet van alles het nieuwste van het nieuwste en wil geen hand uit de mouwen steken. Hij wil zelfs een automatische bed opmaken en een robot grasmaaier terwijl hij geen eens gras heeft… Hij weet dat alles voor hem geregeld wordt.

Hij raakt alles kwijt, nu moet hij 240 euro boete betalen omdat hij een kastje die terig gestuurd moest worden kwijt is geraakt. Sleutels, telefoon, alles altijd kwijt. En ik krijg er de schuld van?
Daarnaast is hij ontzettend lui. Als ik vraag of hij zijn kopje mee wil nemen naar de keuken waar hij langs loopt gaat dat niet zonder gescheld. Hij maakt overal een bende van en ik mag het opruimen. Hij eet letterlijk het huis leeg. Heb ik gekookt voor 4 personen zodat we er 2 dagen van kunnen eten, is de pan al leeg. Daarna eet hij het liefst nog een aantal koeken, een zak m&ms en chips weg. Gaat hij na het ontbijt wat uit veel brood bestaat nog langs de Mac. Terwijl ik speciaal voor hem om 6 uur op sta en eigenlijk door online lessen tot half 9 zou kunnen blijven liggen. Het frustreerd mij zo. Tot slot overlegd hij nooit. Heb ik het eten klaar, blijkt hij ineens bij vrienden te blijven plakken. Zit ik met het eten. Zouden we wat leuks doen, kan dat niet ondat zijn vrienden nu gamen dus moet hij ook. Zo gaat het altijd.
We hebben altijd ruzie. Ruzie om letterlijk niets. Ik weet dat ik niet oud met hem wil worden. Ik irriteer me mateloos aan hem. Word niet blij om.hem te zien en kan altijd niet wachten tot hij weer naar en werk is.
Het punt is dat ik nog steeds geen eigen huurhuis kan krijgen vanwege de inschrijftijd. Ik kan nergens heen. Althans voor zover ik weet niet. Ik heb ook gewoon niet veel geld door studie en door war allenaal naar hem is gegaan dus particulier huren wat vaak mega duur is zonder huursubsidie is niet te betalen voor mij. Als ik bij hem weg ga sta ik letterlijk op straat en dat wil ik niet. Maar ik ben dood ongelukkig en bang voor hem. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Liefs van mij

Lieverd, waarom zou je jezelf dit aan blijven doen? Jij verdient veel beter dan hem! Waar woonde je voordat je bij hem ging wonen? Is het mogelijk om (tijdelijk) terug te gaan. Want het lijkt mij niet verstandig om nog veel langer in deze situatie te zitten.
Als het niet mogelijk is om terug te gaan, neem dan in ieder geval contact op met een hulpverlener. Dit kan je huisarts zijn, maar je zou ook kunnen bellen met een blijf-van-mijn-lijf-huis. Ook als ze je niet meteen kunnen helpen, weten ze je vast te verwijzen naar iemand die dit wel kan.
Belangrijkste om te onthouden: Jij verdient meer dan deze lapzwans. Hij geeft meer om zichzelf dan om jou. Afspreken met exen terwijl jullie een relatie hebben, blijven tinderen en het allerergste van alles, jou pijn doen. Jij verdient beter en dat zal je merken wanneer je weg bent bij hem. Zo snel mogelijk!

Wegwezen daar! Neem je belangrijkste bezittingen mee zoals bankpassen, ID en dergelijke en bel familie of je daar kan blijven, al is het tijdelijk. Zo niet, schakel politie in en vraag naar een opvangplek of doorverwijzing naar instanties. Noem de mishandeling en het geweld en zeg dat je vreest voor je leven. Er is een weg hieruit, je zit NIET vast! Misschien een idee om als je in veiligheid bent, ook je verhaal (globaal) op een prive lotgenotengroep op Facebook te plaatsen en om tips te vragen. In een privegroep zien je vrienden als het goed is niet wat je post.