Vaseline, het wondermiddel?

Heeyy, laat ik me even voorstellen, ik ben Martine en ik ben 14 jaar. Ik hoor vaak van vriendinnen dat vaseline het wondermiddel is, maar is dat eigenlijk wel zo?

Lippen
Ik hoor vaak van mensen dat ze vaseline op hun lippen doen, als verzorging of gewoon omdat het een mooie glans geeft. Scheurtjes in je lippen bij koud weer? Geen zorgen smeer er vaseline op. Droge lippen? Geen zorgen smeer er vaseline op. Lippen zonder glans? Geen zorgen smeer … Nah ja je weet het nu wel, maar wat doet vaseline eigenlijk? Vaseline is opgebouwd uit wax en olie, klinkt best verzorgend toch? Ja dat is het ook, maar het probleem is dat het tè verzorgend is. Wanneer je lippen droog, gescheurd of onverzorgt zijn en je smeert er vaseline op, is dat echt niet erg, maar zodra je vaak vaseline op je lippen smeert stoppen je lippen met natuurlijke olien maken om je lippen te verzorgen. Ook is vaseline niet ‘natuurlijk’ hierdoor breekt het de productie van de natuurlijke olie in je lippen af. In het vervolg kun je beter een lippenbalsem met natuurlijke ingrediënten kopen, zoals een aloë vera lippenbalsem.

Wimpers
Vaak hoor je mensen zeggen dat hun wimpers meer volume krijgen en langer worden als ze er vaseline op smeren. Je doet gewoon een beetje op je wimpers voor het slapen gaan en haalt het er 's ochtends weer af. Ook dit is niet zo’n goede gewoonte, bewezen is dat je wimpers er niet langer van worden of meer volume van krijgen. Vaak worden je wimpers alleen maar zwaarder door het laagje wax en zakken ze naar beneden, ook make-up pakt niet op het laagje vaseline. Verder krijgen je wimpers geen ‘rust’ als jij 's nachts vaseline op je wimpers doet en zullen ze dunner worden. Heb ik een oplossing hiervoor? nee, nog niet. Ik zoek nog naar een goede oplossing, maar zodra ik die heb zal ik die natuurlijk met jullie delen.

Wenkbrauwen
Dit lijkt nog het minst schadelijk van allemaal, maar toch worden je wenkbrauw haren er dun van. Ik heb 3 jaar elke dag vaseline op mijn wekbrauwen gedaan om ze ‘in plooi’ te houden, maar nu merk ik dat ze door de jaren heen enorm dun zijn geworden. Hoe dit kan? Ik heb geen idee, maar het is geen aanrader

Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden, sorry voor de spellingsfouten, maarja dat moeten jullie maar even door de vingers zien (: Dit was het, groetjess

Leuk dat je je tips deelt! Ik doe regelmatig vaseline op mijn lippen en voor de rest gebruik ik een scrub en lipbalm, nergens last van! Alleen dat het wel snel droog wordt als ik het vergeet haha.

Op mijn wimpers ben ik ook gestopt, ik merkte geen verandering. Voor wimpergroei kan je wellicht castorolie gebruiken! Ik heb zelf de Jamaican castor oil van de kruidvat, ik gebruikte hem 2 weken en had wel het gevoel alsof mijn wimpers langer waren. Dit is inmiddels wel al een tijd geleden en ben ermee gestopt (vergeten, oeps), maar ik ga het gauw weer gebruiken! Ik heb trouwens echt straight lashes, jij ook last van? of heb je misschien tips?

Ik doe ook vaseline op mijn wenkbrauwen soms! Zelf nog niet opgemerkt, maar ik ga zeker uitkijken. Bedankt!!

xxx
agape

En welkom op het forum!! :slight_smile:

Heey, bedankt voor je tip, ik zal even kijken bij de kruidvat. Gelukkig heb ik zelf niet zo’n last van rechte wimpers, maar ik vind meer krul toch altijd wel leuk :b Verder ben ik nooit zo heel erg bezig met make-up ,maar wel met verzorging enzo. Want ik heb lekker veel puistjes (: spain without s :smiley:

Jaa ik vind met krul ook mooier, maar lukt bij mij helaas niet… :worried: Heb wel een lashlift laten doen maar 45 euro voor maar 1 maand en 1 week vond ik toch wat te duur…

Ik draag zelf ook bijna geen make-up! Alleen doe ik mijn wenkbrauwen, wimpers dus soms en lippen.
Ik had ook erg last van puistjes toen ik 12/15 was. Het is in de loop der jaren minder geworden!
Ik gebruik zelf de facewash van Biodermal en een middeltje van paula’s choice (wel (zonnen) creme over heen dragen) en zie echt een verschil sinds ik die gebruik! Ook gebruik ik sudocreme voor bultjes/ rode vlekken, extra veel, en dan laten intrekken (:

Misschien kan je die tips ook gebruiken. Welke verzorgingsproducten gebruik jij allemaal?

Ben nu trouwens 17, en het is sinds september vorig jaar dat ik die producten gebruik! Het werd dus na mijn 16e al minder (de puistjes) maar sinds ik de producten gebruik heb ik ook echt het gevoel xx

Ah ja, dat is inderdaad erg duur voor zo’n korte periode dat je wimpers krullen. Tegenwoordig boeit het me eigenlijk ook allemaal niet meer zo veel, vroeger gebruikte ik echt wel veel make-up maar tegenwoordig verzorg ik mijn huid en vind ik het wel best. Ik zit wel heel erg in een puistjes- fase, ja puistjes maken niet echt mijn dag hahaha. En qua verzorgings producten ik maak mijn huid schoon met een 3 in 1 gezichtsreiniger? Van de kruidvat en verder gebruik ik aloë vera propolis creme voor mijn puistjes (en koortslip!) En aloë vera lippenbalsem en verder mag mijn huid het zelf doen :smiley:

Vaseline op wenkbrauwen doe ik niet. Kan je beter wat olie erop doen. Vaseline is veel te plakkerig en kan juist haartjes verwijderen als je niet oppast.

Verder krijg ik er acné van, maar gebruik het wel voor mn lippen en benen.

Sudocrem is eerder een wondermiddel voor mij

Ik heb ook “straight wimpers” dus ik had heb een lach lift kit aangeschaft.

Snap ik!! Your future self will thank you for it :wink: Nog nooit van die propolis creme gehoord, werktie goed?

Aah die van bol.com??? mij lijkt het zo moeilijk om zelf te doen!!

@agape ja die heb ik, je moet wel andere wimper lijm kopen want diegene die erbij zit plakt niet zo goed. Ja is wel een beetje moeilijk in het begin en het is effe werk maar het resultaat is wel nice.