Heeyy, laat ik me even voorstellen, ik ben Martine en ik ben 14 jaar. Ik hoor vaak van vriendinnen dat vaseline het wondermiddel is, maar is dat eigenlijk wel zo?
Lippen
Ik hoor vaak van mensen dat ze vaseline op hun lippen doen, als verzorging of gewoon omdat het een mooie glans geeft. Scheurtjes in je lippen bij koud weer? Geen zorgen smeer er vaseline op. Droge lippen? Geen zorgen smeer er vaseline op. Lippen zonder glans? Geen zorgen smeer … Nah ja je weet het nu wel, maar wat doet vaseline eigenlijk? Vaseline is opgebouwd uit wax en olie, klinkt best verzorgend toch? Ja dat is het ook, maar het probleem is dat het tè verzorgend is. Wanneer je lippen droog, gescheurd of onverzorgt zijn en je smeert er vaseline op, is dat echt niet erg, maar zodra je vaak vaseline op je lippen smeert stoppen je lippen met natuurlijke olien maken om je lippen te verzorgen. Ook is vaseline niet ‘natuurlijk’ hierdoor breekt het de productie van de natuurlijke olie in je lippen af. In het vervolg kun je beter een lippenbalsem met natuurlijke ingrediënten kopen, zoals een aloë vera lippenbalsem.
Wimpers
Vaak hoor je mensen zeggen dat hun wimpers meer volume krijgen en langer worden als ze er vaseline op smeren. Je doet gewoon een beetje op je wimpers voor het slapen gaan en haalt het er 's ochtends weer af. Ook dit is niet zo’n goede gewoonte, bewezen is dat je wimpers er niet langer van worden of meer volume van krijgen. Vaak worden je wimpers alleen maar zwaarder door het laagje wax en zakken ze naar beneden, ook make-up pakt niet op het laagje vaseline. Verder krijgen je wimpers geen ‘rust’ als jij 's nachts vaseline op je wimpers doet en zullen ze dunner worden. Heb ik een oplossing hiervoor? nee, nog niet. Ik zoek nog naar een goede oplossing, maar zodra ik die heb zal ik die natuurlijk met jullie delen.
Wenkbrauwen
Dit lijkt nog het minst schadelijk van allemaal, maar toch worden je wenkbrauw haren er dun van. Ik heb 3 jaar elke dag vaseline op mijn wekbrauwen gedaan om ze ‘in plooi’ te houden, maar nu merk ik dat ze door de jaren heen enorm dun zijn geworden. Hoe dit kan? Ik heb geen idee, maar het is geen aanrader
Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden, sorry voor de spellingsfouten, maarja dat moeten jullie maar even door de vingers zien (: Dit was het, groetjess