“Slaap lekker, imre.” zei ik tegen mijn oppas kindje nadat ik haar een kusje gegeven had. “Papa en Mama komen als ze thuis zijn nog even bij je liggen oke?” ik weet zo onderhand dat als ik het niet zeg, dan zeg ze het zelf. Lucas haar broer van 6 en Milo van 1 lagen al te slapen. Zachtjes loop ik naar beneden. de tv stond zachtjes aan en ik ging half liggend op de bank zitten. Toen ik uit het raam keek, zag ik het. Ik stond verbaast. Ik keek zo van uit het raam naar het huis van de buren. Maar ik keek naar het raam daar boven.
De hele avond keek ik naar dat raam. Ik had hier al veel vaker op gepast, maar hij was mij nooit op gevallen. En echt knap is hij ook niet. Maar ik voelde me zo aan getrokken tot hem. dat ik telkens heel voorzichtig die kant op keek. Ik zag hem samen met zijn 2 vrienden op zijn kamer chillen. Hij speelde gitaar dat kon ik nog zien. Op dat moment dat ik nog steeds naar boven keek bij de buren, keken twee jongens deze kant op. Geschrokken draaide ik mijn hoofd weer weg. Ik wou stiekem die kan op kijken. Ze mochten niet zien dat ik die kant op keek. Rond half tien ging het licht uit, en vijf minuten later zag ik ze weg fietsen. Ze gingen vast richting de stad. Op zaterdag avond blijf je niet de hele dag thuis. En ik had al gezien dat ze al wat gedronken hadden. Zouden ze naar de ‘MAC’ gaan? Of naar 'het koetje?'Ik denk toch dat ze naar de 'MAC’gaan, ze lijken niet echt van die types voor hollandse muziek, en feestmuziek. Maar meer alternatieve muziek. Ik pakte me telefoon en stuurde een smsje naar Yolinde: ‘schatje, Ik heb je al lang niet meer gezien. Wat doe je vanavond ga je nog uit of heb je geen zin? kus.’ Ik verstuurde het smsje in de hoop dat Yolinde vanavond uit kon en mocht. Ik legde mijn hoofd op het kussen van de bank, en sloot mijn ogen. Mijn gedachtes dwaalde af naar die ene jongen. Ik had hem ander half uur geleden voor het eerst gezien, en nu al droomde ik over hem. wat had hij toch? ‘piep piep’ Ik schrok van mijn telefoon en las het smsje. ‘lieverd, ik had heel graag gewilt maar ik mag niet. Lang verhaal vertel ik nog wel. Je weet hoe mijn moeder kan zijn dus… Sorry! Kusje’ van Yolinde. Ik was er al bang voor. Ik begon te zappen, maar er was niks op tv. Mijn gedachtes dwaalde steeds weer af naar hem. Een dag droomer was ik altijd geweest. Toen Dirk en Astrid thuis waren bracht Dirk mij naar huis. Thuis was iedereen de hort op. Me moeder was bij haar vriend, en Marlies mijn oudere zus van 17 was met haar vriend en vriendinnen uit. Ik ging maar slapen. Het was al 1 uur, niemand mag dan nog uit. Ik Schrok wakker en keek op mijn wekker het was 04:15 uur. Ik had weer over hem gedroomd. Waarom draaide ik zo door? Wat had hij toch?
Verder of niet?