vanuit het raam

“Slaap lekker, imre.” zei ik tegen mijn oppas kindje nadat ik haar een kusje gegeven had. “Papa en Mama komen als ze thuis zijn nog even bij je liggen oke?” ik weet zo onderhand dat als ik het niet zeg, dan zeg ze het zelf. Lucas haar broer van 6 en Milo van 1 lagen al te slapen. Zachtjes loop ik naar beneden. de tv stond zachtjes aan en ik ging half liggend op de bank zitten. Toen ik uit het raam keek, zag ik het. Ik stond verbaast. Ik keek zo van uit het raam naar het huis van de buren. Maar ik keek naar het raam daar boven.

De hele avond keek ik naar dat raam. Ik had hier al veel vaker op gepast, maar hij was mij nooit op gevallen. En echt knap is hij ook niet. Maar ik voelde me zo aan getrokken tot hem. dat ik telkens heel voorzichtig die kant op keek. Ik zag hem samen met zijn 2 vrienden op zijn kamer chillen. Hij speelde gitaar dat kon ik nog zien. Op dat moment dat ik nog steeds naar boven keek bij de buren, keken twee jongens deze kant op. Geschrokken draaide ik mijn hoofd weer weg. Ik wou stiekem die kan op kijken. Ze mochten niet zien dat ik die kant op keek. Rond half tien ging het licht uit, en vijf minuten later zag ik ze weg fietsen. Ze gingen vast richting de stad. Op zaterdag avond blijf je niet de hele dag thuis. En ik had al gezien dat ze al wat gedronken hadden. Zouden ze naar de ‘MAC’ gaan? Of naar 'het koetje?'Ik denk toch dat ze naar de 'MAC’gaan, ze lijken niet echt van die types voor hollandse muziek, en feestmuziek. Maar meer alternatieve muziek. Ik pakte me telefoon en stuurde een smsje naar Yolinde: ‘schatje, Ik heb je al lang niet meer gezien. Wat doe je vanavond ga je nog uit of heb je geen zin? kus.’ Ik verstuurde het smsje in de hoop dat Yolinde vanavond uit kon en mocht. Ik legde mijn hoofd op het kussen van de bank, en sloot mijn ogen. Mijn gedachtes dwaalde af naar die ene jongen. Ik had hem ander half uur geleden voor het eerst gezien, en nu al droomde ik over hem. wat had hij toch? ‘piep piep’ Ik schrok van mijn telefoon en las het smsje. ‘lieverd, ik had heel graag gewilt maar ik mag niet. Lang verhaal vertel ik nog wel. Je weet hoe mijn moeder kan zijn dus… Sorry! Kusje’ van Yolinde. Ik was er al bang voor. Ik begon te zappen, maar er was niks op tv. Mijn gedachtes dwaalde steeds weer af naar hem. Een dag droomer was ik altijd geweest. Toen Dirk en Astrid thuis waren bracht Dirk mij naar huis. Thuis was iedereen de hort op. Me moeder was bij haar vriend, en Marlies mijn oudere zus van 17 was met haar vriend en vriendinnen uit. Ik ging maar slapen. Het was al 1 uur, niemand mag dan nog uit. Ik Schrok wakker en keek op mijn wekker het was 04:15 uur. Ik had weer over hem gedroomd. Waarom draaide ik zo door? Wat had hij toch?

Verder of niet?

… Upjee

leuk maarnog beetje weinig om over te oordelen dus ga maar verder :slightly_smiling_face:

xoxox

De zinsopbouw is soms een beetje vreemd en eigenlijk zou ik wel wat meer details willen horen over de omgeving/gevoelens. Maar het is niet slecht. Let wel op leestekens.

Cheesecake,
Ik snap wat je bedoelt, alleen zie ik mijn eigen fouten niet… Ik heb dyslectie, ik doe mijn best. haha.

Woensdags zat ik in de les, en mijn gedachtens dwaalde weer af. Ik voelde een verliefd gevoel op komen. Hoe kon ik al zo snel verliefd worden? Ik geloofde niet in liefde op het eerste gezicht. Of ik wou er niet in geloven. Ik voelde mijn telefoon trillen en dat haalde mij uit mijn gedachte. ‘Hee zondag vieren we Lucas zijn verjaardag, kom je ook? liefs Astrid.’ Tuurlijk ga ik daar heen dacht ik. Ik vind het daar altijd zo gezellig. Allemaal kinderen om me heen heerlijk.
‘tessa!!’ Hoorde ik iemand schreeuwen en kreeg een por in mijn arm. Ik kwam los uit mijn gedachtens en opende mijn ogen. De hele klas keek mijn kant op. Iedereen begon te lachen, maar ik snapte niet dat het nou zo grappig was. ’ Praat je altijd in je slaap, Tessa?’ Weer hoorde ik allemaal gelach. ’ Je praatte in je slaap, schat.’ Zei Ashley mijn beste vriendin. ik werd warm, en kreeg een vuur roodde kop. ‘wa whaa wat zei ik dan?’ stotterde ik. ‘Kon ik niet verstaan.’ zei ze lachend. Toen moest ik lachen. Gelukkig hebben ze niks gehoord.

Ik stapte de badkamer uit met mijn boxer en BH aan, en liep naar mijn kamer. Wat zou ik aan doen? Het was heel mooi weer. Heel warm voor de tijd van het jaar. Het was 24 mei.ik besloot een spijker rokje met een legging aan te doen en een leuk hempje, met een wit bolero’tje. Mijn haar had ik los, met één plukje vast naar de zijkant. Het was half twee, en dus besloot ik om te gaan. Toen ik bij hun huis aan kwam, zag ik lucas al buiten heen en weer rennen. Ik zette mijn fiets neer en liep naar hem toe. Ik feliciteerde hem, en gaf hem zijn cadeautje. Hij sleurde mij mee naar binnen om zijn cadeau’s te laten zien. Daarna liep ik naar buiten en feliciteerde ik iedereen, en ging ik zitten. Toen ik mijn drinken op had, werd ik door Imre, Lucas en zijn neefjes en nichtjes mee naar buiten gesleurd. We gingen een watergevecht houden. Toen ondekte Lucas iets, wat ik die week daar voor had ondekt. Het raam. Met zijn waterpistool ging hij op het raam richten die open stond. En toen stond hij daar. Mijn hard sloeg een slag over. Weer zag ik dat hij níet knap was, maar toch voelde ik vlinders in mijn buik. Na een tijdje deed hij zijn raam dicht, en ging hij vanuit zijn achtertuin met de tuinslang naar ons toe spuiten. Het was echt heel grappig. Toen hij weg was hoorde ik lucas schreeuwen:‘Nou als Hugo weg is, kunnen we Tessa wel bekogelen.’ Ha, hij heette dus wel Hugo. Ik dacht dat al een keer te hebben gehoord. Binnen no time was ik helemaal door weekt. Toen Dirk naar buiten kwam moest hij lachen toen hij mij zag:‘Tessa, kom maar even mee. Ga maar even douche en trek dit dan maar aan.’ hij gaf een jogging broek en een t-shirt. Terwijl ik onder de douche stond voelde ik me zo gelukkig en blij. Hij maakte zoveel gevoelens los bij mij. Ik kon het niet beschrijven. Hij maakte mij gelukkig, zonder dat hij écht iets deed. Maar hoe hij dat kon, en wat hij had in mijn ogen kon ik nog steeds niet geloven. Óf geloofde ik toch wel in liefde op het eerste gezicht…

Zou ik verder schrijven of is het niks aan?

up! :’)

Hm, ik denk dat het verhaal wat te snel gaat eigenlijk.

hoe bedoel je cheese cake?

Ikvind het leuk :slightly_smiling_face:
verder!

xx

Toen ik thuis kwam, was ik gelukkig alleen thuis. er lag een briefje dat er een pizza in de vriezer lag, maar ik had al gegeten op die verjaardag dus dat was niet nodig. ik pakte mijn laptop en ging op hyves. Ik typte zijn naam in en onze woonplaats, en tadaa! Hij verscheen op mijn beeldscherm. Nog steeds vond ik hem niet super knap, hij had zwart haar en ik viel meestal voor blond. Zijn haar was wat langer, maar niet echt in model. In zijn haar zat ook een klein beetje slag. Ik voegde hem toe. Ik vond het eng. Een tijdje later kreeg ik een mail van hyves, hij had me toegevoegd! Ik werd er helemaal blij van. Ik klikte zijn hyves aan. Ik kon hem toch wel krabbelen zo iets van: ‘is je kamer nog droog? haha x’ Ik stuurde hem gewoon, ik dacht schijt! En op dezelfde zondag (24mei) om 22:24 stuurde hij terug: ‘Haha jaa hoor!xx’ Hij stuurde in iedergeval wat terug. ik sloot mijn computer af, en ging slapen. zo kon ik nog even na denken wat ik terug ging sturen.
Maandag’s morgen reageerde ik: ‘Haha, ze dachten dat jou kamer helemaal nat geworden was. Maar je buren zijn leuk! :tooth: xx’ Ik ging toen met zo’n fijn gevoel naar school.
Toen ik de school binnen liep kwam ashley de directie gang uit lopen. ‘Wat heb jij voor een smile dan op de vroege morgen?’ zei zei. Ik begon te lachen. Waarom veraadde ik me zelf altijd! Ik vertelde niks. Toen ik 's avonds mijn hyves checkte had hij me terug gekrabbeld: ‘Haha, ja jij bracht ze ook nog op het geniale idee om op dat rooster te gooien :stuck_out_tongue: x’ haha ik vond het wel grappig, want dat was ook zo! Ik wist niet wat, maar hij was meer dan grappig! Ik voelde iets in mijn buik, flinders? Hoe kon dat, nual? En nog geen woord gewisseld! Nog steeds wist ik niet wat hij met mij deed.

leuk, maar let op je spelling.
bv; vlinders en niet flinders. (:
xo"

Oeps, sorry!
Jaa spelling is echt mijn slechtste punt.
Kijk er maar door heen voor zo ver mogenlijk ik doe mijn best.
Maar ik ben dyslecties. …

meer!!

´S avonds sprak ik Asley aan de telefoon. ‘Ja op school kwam je er onder uit, maar bij mij niet. Want ik wil het weten! Dus vertel het maar!’ schreeuwde ze door de telefoon heen. Ik lachte stilletjes in me zelf. ‘Oh nee joh! Er is niks hoor.’ zei ik zo serieus mogenlijk. ‘Tess, ik ben niet achterlijk hoor! Ik ken je goed genoeg om te weten…’ ‘OKEE! Ik zeg het al.’ eigenlijk vond ik het alleen maar leuk om het te kunnen vertellen. Ik liep naar boven en ging op mijn bed liggen. ‘Beloof je me niet uit te lachen?’ zei ik heel serieus. ‘Nee schat! Dat doe ik niet.’ Ik vertelde het hele verhaal. ‘Maar Ash, ik snap alleen niet waarom ik nu zoveel aan hem denk. Het lijkt alsof ik hem zo goed ken, en ik voel me zo anders… Maar ik heb nog geen écht woord met hem gewisseld. Ik snap het niet.’ Pff dat had ik er uit gegooid. Toen begon Ashley helemaal te gillen. ‘WHAAAH, je bent verliefd!’ schreeuwde ze. ‘NEEHEE! dat kan niet!’ schreeuwde ik terug. Tegelijk schoten we in de lach. ‘Ben je éindelijk over Jarno heen!’ zei ze vrolijk! ‘Ash! ik was met kerst al over jarno heen! Omdat hij mij niet wou…’ Antwoorde ik haar. ‘OOh shit! Sorry ik bedoelde Dirk.’ Oeff ja, hij bestond ook nog. Ik had hem leren kennen in het zwembad. Samen met ash gingen we elke woensdag of donderdag zwemmen. En daar was hij ook. Ik vond hem heel erg leuk, en hij mij. Maar het kon niet. Hij was 22 en ik 15… Voor het eerst dat ik verliefd was op iemand die mij ook leuk vond. Maar het kon niet. Behalve Ashley, reageerde mijn vriendinnen er raar op. Omdat Ash de enige was die hem kende. Na dat ik hem gezegt had dat het niet kon, heb ik hem niet echt meer gesproken. Ik vond het moeilijk hem te vergeten. Ik luisterde het nummer van Gio je hebt me en Britney Spears sometimes non stop. Zo voelde ik me. En uit sometimes vond ik het zo mooi dat ene zinnentje: ‘But if you really want me, move slow’ …
‘Ash ik weet het niet…’ ik zuchtte. ‘Ik ben niet verliefd! Ik voel me alleen heel sterk aan getrokken door hem.’ ik hoorde een zucht en een lach aan de andere kant. ‘Schat, dat is bijna het zelfde!’ lachte ze. ‘Niet’ ‘wel’ uit eindelijk gaven we op, en begonnen we te lachen. ‘Ach het maakt niet uit, ik vind het leuk voor je!’ zei Ashley toen. Daarom hield ik zo van haar, ze was altijd blij voor me. ‘tess, ik moet ophangen! Doei, tot morgen!’ ‘doei lekkerding, ik hou van je!’ zei ik nog snel en toen hingen we op.
Ik ging meteen naar Hugo zijn hyves en krabbelde hem terug. Bij het bekijken van zijn profiel foto voelde ik het weer, dat apparte gevoel. Dat kende ik niet, niet van Jarno en ook niet bij Dirk… Wat was dat toch?

Up.

Leuk !! verderr !!

xoxoxox

Het was vrijdags, en ik was erg blij. De afgelopen paar dagen hebben we behoorlijk wat gekrabbeld via hyves. Donderdag avond voor ik naar bed ging, voegde ik hem stiekem toe op hyves. Het 4e les uur had ik een tussen uur samen met Asley en Iris. Toen hebben we er best veel over gepraat. Iris kende hem, maar dat wist ik al. Ze zeiden dat ik verliefd was, en dat wou ik nog steeds niet toe geven, en al helemaal niet geloven. Dat kon niet!
Toen ik uit was, stond ik nog even buiten te kletsen met Ashley en Iris. Toen schreeuwde Iris in eens: ‘Daar heb je hem.’ en terwijl Ashley en ik wouden kijken vielen we in de bosjes! Hij keek, en zag dat. Ooo wat schaamde ik me! Maar ik heb me wel dood gelachen. Toen ik ´s avonds op msn kwam zag ik dat hij me had geaccepteerd. Wauw wat was ik blij! Maar wat moest ik zeggen.

moet dat niet msn zijn :$?
ikvindjeverhaalleuk;D
verder!

xoxox

Jaa je hebt gelijk! :blush: