Vandaag ogen laseren

Hey meiden!

Vanmiddag laat ik mijn ogen laseren en terwijl ik de hele week niet nerveus was, lijkt het vandaag niet nerveus genoeg te kunnen. Spannend!
Om 1 uur naar Antwerpen en om half 3 gaat het dan gebeuren. Ongeveer 2 maanden geleden was ik in het ziekenhuis voor een informatie-middagje, ik dacht ‘Ach, misschien wel interessant’. En toen is alles heel snel gegaan, en nu zit ik hier… met koud zweet, lichtelijk te trillen op mijn stoeltje.

Na de behandeling kan ik een week niet op de laptop! Ramp. Ook televisie kijken zal de eerste dagen moeilijk gaan… Pfff! Ik ga me denk ik zó vervelen.
Ik hoop in ieder geval dat ik niet teveel pijn zal hebben.

Wish me luck! Ik zal jullie volgende week wel vertellen hoe het is gegaan!

Oh, dit lijkt me ook heel spannend inderdaad!
Ik heb zelf geen bril/lenzen maar mijn broer heeft er lang over na zitten te denken om dit te doen…

Succes, ik ben benieuwd hoe het zal gaan!

oooh jeetje dat lijkt me idd heel eng. Misschien kan je gewoon veel buiten wandelen om de verveling tegen te gaan? Iig succes!

Jaloers :confused:
Maar succes! Komt vast wel goed, en ach een weekje al die dingen niet… dat is het wel waard toch?

Oh spannend! Dat ben ik ook van plan over een aantal jaar.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ben heel benieuwd naar je verhalen!

Ik wil het misschien ook doen, maar het is zo duur.
Succes vandaag! ben heel benieuwd.

Ik ben 21. Ik draag sinds mijn 13e lenzen (nooit een bril gedragen). Mijn ogen zijn al 4 jaar op dezelfde sterkte, en 2 jaar is een vereiste. Ook moet je tenminste 18 zijn, al worden de ogen van vrouwen op hun 21e was écht stabiel (voor mannen is dit 23). Mijn sterkte is -2.50 en -3.00. Het laseren is mogelijk tot een sterkte van -7.

Oeh succes! Hm ik zou het ook willen, maar durf het nu nog niet. :stuck_out_tongue:

Ik draal al een bril sinds mijn 8e ofzo. Ik wil ook graag laseren… kan je ook met een cilinder laten laseren? Ik heb 5.25 en een 1.00 cilinder links =(

Trouwens. Allereerst moet je een quickscan uit laten voeren. Dit kan in het ziekenhuis of bij je opticien, al doen niet alles opticiens dit. Daar gaan ze na hoe lang je al op dezelfde sterkte zit en ze meten je sterkte. Ook meten ze de bolling van je ogen en de dikte van het hoornvlies (dit moet dik genoeg zijn). Vervolgens krijg je een lichte verdoving, waarna de grootte van je pupil wordt gemeten (ik had grote pupillen, zoals veel vrouwen). (verdoving = oogdruppels)

Het vooronderzoek is de volgende stap. Een uitgebreide versie van de quickscan, en neemt 3 keer zoveel tijd in beslag (namelijk een hele ochtend). Ook hier meten ze weer je oogsterkte. Dit doen ze nogmaals, na de verdoving (waar je de hele dag van kunt genieten). Ook hier bekijken ze weer vanalles en nog wat. En vervolgens maak je een afspraak voor het echte werk en zet je een handtekening, zodat je het ermee eens bent dat je zelf aansprakelijk bent voor het geen wat mis kan gaan (wat opbeurend toch weer).

@Silverbleed: Je kunt voor 50 euro de quickscan uit laten voeren, waar ze kijken of jouw ogen geschikt zijn. Ik heb zelf wel een kleine cilinder, maar daar kwam ik ook pas bij het vooronderzoek achter. Dus ik weet er ook niet al teveel van af. In mijn geval vormde het in ieder geval geen probleem.

Mag ik brutaal vragen hoeveel het je kost?

Veel succes!

over een paar jaar laat ik het misschien ook doen . heb al sinds mn derde een bril en kan geen lenzen, alleen het is wel duur. en er zitten risico’s aan, dus ik weet het nog niet. ik heb trouwens alleen een cilinderafwijking, verder niks, dus hopelijk kunnen ze dat laseren. anders zit ik de rest van mijn leven aan een bril vast.

Heb het ook laten doen.
Ben super blij dat ik verlost ben van die stress (:

Ik wil ook mijn ogen laseren over een paar jaar!

weKNOWit, zou je je ervaringen willen delen?
Ik wil het ook heel graag, ben 22, heb een paar jaar redelijk stabiele ogen (het scheelt wel eens een kwart, maar kan natuurlijk ook aan de meting liggen), alleen ik heb erg slechte ogen, links -6,75 en rechts -6,25, en ze zeggen dat je dan vaak niet op 0 uitkomt… maar zo’n quickscan is wel het proberen waard misschien!
Zou ook graag willen weten wat het je heeft gekost en waar je het hebt gedaan!

Ah shit, dan kan ik ze dus niet laten laseren, jammerrr!

hoezo niet?