Vancouver/vancouver island/canada

Hallo!

Ik ga komende zomervakantie 5 weken naar Canada, om hier een taalcursus te doen. Ik wil natuurlijk ook veel dingen van het land zien! Heeft iemand tips, ervaringen, etc?
Ik verblijf in een gastgezin in de stad Victoria op het eiland Vancouver Island.

Alvast bedankt!

Hee, misschien kun je hier even kijken? http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.0.html

Thanks!

ik ben 3x 3,5 week in canada geweest.
Mijn vader is daar namelijk geboren :wink:

in deze vakanties hebben wij veel rondgereisd, en daardoor veel gezien! dus weet niet of je dat ook van plan bent?

Oh wat gaaf!
Ik ga het eiland ´Vancouver island´ wel verkennen en de stad Vancouver.
Als het me lukt wil ik ook graag Seattle (v.s) en de Canadian Rocky Mountains bezoeken! Ben je toevallig daar ook geweest?

ja heb vancouver island en rocky mountains ook gezien :slightly_smiling_face:

Was het mooi?:slightly_smiling_face: Heb je tips?

ja ik vond het wel heel erg mooi!
en tips… uhm. tja ik was 6/9/12 toen ik ging, dus dat is al even geleden haha!

maar als je echt naar de rocky mountains wil, dan is het wel 2-3 dagen rijden. Weet niet of je dat in de gaten hebt?

op vancouver island is opzich niet heel veel te beleven. In het noorden heb je wel mooie natuur en je zou eventueel een kijkje kunnen nemen in Tofino.
In Tofino hebben wij wailwatching gedaan, dit was erg leuk! Mocht je dat gaan willen doen moet je dat echt vanuit Tofino gaan doen en niet vanuit victoria. daar hebben ze namelijk andere boten enzo :wink:
In Chemainus zijn er mooie muurschilderen dat is ook wel leuk om te zien en je hebt ook ergens de capilano suspension bridge, dat is ook heel gaaf!
En natuurlijk kun je een dagje naar Victoria gaan, is gewoon een mooie hoofdstad met leuke musea.

Als je naar Vancouver zelf gaat moet je naar Stanley park gaan, daar staan hele mooie totempalen!

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb :slightly_smiling_face:

Ja dankjewel! :slightly_smiling_face: Klinkt heel gaaf!

Ik ben er heen geweest toen ik 12 was, dus echt tips kan ik je niet geven, want dat weet ik niet meer. Maar ik weet wel dat ik op de ferry naar Vancouver Island heeeeel veel orka’s heb gezien en dat was echt prachtig!! Dus duimen dat dat jou ook gebeurt:D.

(en ik ga dit jaar ook naar Canada voor een maandje, waarschijnlijk. YAY)