Vanaf welke leeftyd mogen jullie uitgaan ?

Jaa, ik ben 14 jaar, en ik vind dat ik zou mogen uitgaan naar fuifjes enzoo…
Myn ouders vinden me nog jong, maar ik vind van niet.

Vanaf welke leeftyd mochten jullie uitgaan ?

14

Vanaf 16 natuurlijk…
Maar vanaf mijn 12e mocht ik wel naar feestjes van vrienden hoor, en naar schoolfeesten… das toch wat anders als uitgaan!

vlak voordat ik 16 was. Al moet ik toegeven dat ik op 14/15 jarige leeftijd ook wel uitging maar dan bleef ik bij vrienden slapen.

feestjes van vrienden mocht ik wel heen, maar dan moest ik half 1 thuis zijn ofzo

vanaf m’n 15de ofzo, maar ik deed het niet… ik ga wel graag wat eten met mensen, naar een concertje of naar de bioscoop maar dat mocht ik daarvoor ook al. ik vind clubs op regelmatige basis echt saai worden, zo af en toe ga ik er wel heen maar het hoeft van mij niet elke week!

Ik had niet een voorgeschreven regel, ik ging wel eens naar verjaardagsfeestjes of schoolfeesten, maar het echte uitgaan kwam bij mij op mijn halverwege 15e, en dat vonden mijn ouders ook wel een goede leeftijd.

Sinds vorig jaar mag ik regelmatig naar een grote discotheek, vanaf m’n 14e dus.

euhm… pfoee. ik geloof vanaf m’n vijftiende, want toen konden we naar de flugelparty, die vanaf 15jaar was, maar als je 16 was, was er geen reet meer aan. Dus vanaf vijftien. Al ging ik verder wel met vriendinnen naar een café, waar iedereen zo’n beetje naartoe gaat.
En ik vind uitgaan op reguliere basis niet zo leuk, een vriendin van me doet dat wel, die is ieder weekend in discotheken te vinden. Maar ik heb daar gewoon geen geld voor haha.

Had geen vaste leeftijd… Maar ik ben sowieso niet zo erg van het uitgaan dus die problemen daarover had ik nooit.

15

wij hebben hier van die scholierenfeesten van 12 t/m 16 jaar in de discotheken,
ik mocht op mn 13e!

wij hebben hier van die scholierenfeesten van 12 t/m 16 jaar in de discotheken,
ik mocht op mn 13e!

Vanaf m’n 14e naar de tienerdisco, dat was toen helemaal geweldig, maar echt uitgaan sinds m’n 16e!

Tja, echt ‘uitgaan’ willen ze het liefst mn hele leven verbieden, maar als ik 16 ben ga ik gewoon. Maar gewoon gezellig wat drinken in de stad, of schoolfeesten enzo mag ik wel. En ik ben bijna 16. En dat mag wel zo ongeveer vanaf mn 15. Maar ik doe dan altijd dat het allemaal best wel braaf is en niet veel gedronken word en dan mag ik snellerrr :slightly_smiling_face:

Toen ik 14 was mocht ik al uit, maakte me ouders niet zo heel erg veel uit.
Kreeg ik nog wel een tijd mee, dat ik tegen 3uur ofzo thuis moest zijn en moest met groep mee fietsen. En als ik niet binnenkwam lachtten ze me uit, is maar éen keer gebeurd haha.

Schoolfeesten etc mocht ik al vanaf het moment dat ik m’n eerste schoolfeest had. En gewoon verjaardagen van vriendinnen mocht ik ook altijd al wel heen. Dat is het handige van de jongste in huis zijn, haha. Meer vrijheid.

Nu ga ik bijna ieder weekend uit. Als het niet naar discotheek is dan zit ik wel tot sluit in cafe’s. Als ik een keer thuis blijf verbaasd m’n ouders dat juist.

Op m’n 14/15 mocht ik naar feestjes, op m’n 16e mocht ik echt uit in Amsterdam enzo.

Vanaf mijn 12e naar de tienerdisco haha. Daar ben ik serieus tot 14,5 heengeweest geloof ik, terwijl de gemiddelde leeftijd daar toen rond de 12 lag. Het was eerst van 12 tot 16, daarna liepen er zelfs 9-jarigen rond!! Sick! Vanaf mijn 15e ga ik uit in de stad, bleef ik bij een vriendinnetje slapen. En er is een discotheek waar je vanaf 15,5 heen mag, dus daar ging ik dan ook wel eens heen. Vanaf de dag dat ik 16 werd mocht ik uit in de stad.

Dus van 12 tot 14,5 naar de tienerdisco die tot 12 uur duurde, vanaf 15,5 naar die andere discotheek tot 2 uur, en vanaf 16 echt stappen.

Vanaf m’n 16e.

Ik heb wel altijd naar feesten van vrienden en schoolfeesten e.d. gemogen.

15/16

vanaf 16 echt uitgaan.
Maar daarvoor wel naar feestjes en schoolfeesten ed.