Vanaf welke leeftyd mochten jullie alleen shoppen ?

De titel zegt het al.
Vanaf welke leeftyd mochten jullie dus alleen naar een grote stad gaan shoppen met vriendinnen ?

13, en toen ging ik naar arhem en deventer
14, amsterdam, utrecht en rotterdam

Poeh… 13 denk ik.
Maarja, dan een van onze moeders ons daar af en kwam ze ons ophalen.
Tegenwoordig gaan we gewoon zelf (’:

1. Ik ga trouwens alleen met vriendinnen of m’n moeder shoppen. Helemaal alleen vind ik niet leuk ;’)

met mn vriendinnen vanaf 12/13 en in mn eentje ga ik alleen als ik ff snel dingen nodig heb, gewoon de basics enzo!

uhmmmm kan ik me niet meer herinneren
13 ?

Ik was 12 dacht ik.

13/14 gewoon in Schiedam (zit ik op school)/Rotterdam (woon ik)/Vlaardingen (woont een vriendin). vanaf 16 naar een andere stad met de trein.

vanaf me 13e

oow dat weet ik echt niet meer :confused: de eerste keer met mijn vriendinnen naar den haag met de trein was pas toen ik 14 was :open_mouth:

toen ik 10 naar het centrum van mijn stad en toen ik 11/12 was naar een grote stad ofzo

12/13, met de bus, samen met een vriendin. Spannend toen! En toen ik echt naar de andere kan van het land ging met de zomertour van NS, was ik 15 volgens mij.

jeej toen ik 9/10 was ofzo, (winkelcentrum is 5 minuten lopen vanaf mijn huis:). en me moeder kon zowat iedereen daar in die tijd… en toen ik 14 was voor hat eerst alleen naar de stad!!

Dat zou ik echt niet meer weten.
denk eerste klas / tweede. en dan niet heel ver weg.
en vanaf de derde ging ik naar Utrecht, Hilversum, Amsterdam, Rotterdam enzo,
dus mag alles eigenlijk. Maar ik weet niet, vanaf toen deed ik dat gewoon,
weet niet of het eerder ook al mocht, denk het eigenlijk wel.

Maar ga je nu voor iedere vraag over “op welke leeftijd je bepaalde dingen mocht doen”? Want dit is best wel iritant, het forum zo spammen. Vooral omdat je nog een newbie bent.

In groep 8 mocht ik wel eens alleen naar de bios in de stad. Shoppen heb ik volgens mij ook een paar keer gedaan. En toen mocht ik alleen naar de kermis! In de eerste mocht ik wel alleen, ik was toen geloof ik 12 of 13. Vanaf 15 geloof ik ook naar andere steden.

ongeveer 12 denk ik, misschien iets jonger… wel met vriendinnen dan alleen vind ik niet leuk

12?

Denk 15 naar andere steden? Eigen winkelcentrum was dach ik 14?