vanaf welke leeftijd??

hej meiden

vanaf welke leeftijd vinden jullie dat je met je vriendinnen op vakantie gaat maar bijvoorbeel als je wat jonger bent en je gaat dan wat dichterbij bijvoorbeeld gewoon in je eigen provincie vinden jullie dat kunnen of niet?? :grinning:

Hoe oud ben je en wat had je zelf in gedachte?

Ik vind meiden vanaf 15/16 ‘‘verantwoordelijk’’/ oud genoeg om zonder ouders op vakantie te kunnen. En zelfs soms dan nog niet.

Vanaf je 16de.

In je eigen provincie? 15/16.

het gaat niet om mij hoor maar gewoon jullie mening xD

jaa kliknt mischien uderwets een weekndje weg in eigen provincie 17 ofozw
en buitenland voor vakntie alleen 18

Eigen provincie 15/16
Buitenland 18

Maar verschilt per persoon denk ik.

Idd

Eigen provincie 14/15.
Buitenland of andere kant van Nederland, 16+.

Eigen provincie en de rest van Nederland: 15/16
Buitenland: 17/18

16 Provincie.
18 Buitenland.
Inderdaad

Als het echt zo dicht bij huis is, 14/15/16, ligt er een beetje aan hoe zelfstandig en verantwoordelijk je bent.
En andere kant van nederland of buitenland toch echt wel 16+

Ik ben op mijn 16e met vrienden naar spanje gegaan, alles is prima verlopen maar dat komt ook gewoon omdat we allemaal verantwoordelijk zijn en geen domme dingen doen :slightly_smiling_face:

16de in de buurt.
18de buitenland.

Dat inderdaad. Sommige kunnen op haar 14e al verantwoordelijk genoeg zijn, andere misschien pas op haar 17e (:

Vanaf je zestiende

14/15/16.

Ligt er helemaal aan. Ik ben nu 16 en ga met 17/18/19jarigen op vakantie naar Vlieland. In de kerstvakantie, toen was ik nog 15, wou ik naar londen met die mensen, maar dat mocht niet van mijn ouders, logisch natuurlijk, en achteraf had ik het toch niet ‘gedurfd’.
Maar sommige mede16jarigen kunnen het vind ik nog niet aan.