Vanaf welke leeftijd oppassen?

Hoi lezers!
Ik ben 12 jaar (in de 1ste) en van mijn moeder mag ik beginnen met oppassen! Ik heb geen broertje of zusjes maar wel jongere neefjes en nichtjes die gek op mij zijn, en ik ben ook erg zelfstandig en kan rustig blijven in een stress situatie. Althans dat zeggen de mensen om mij heen. Ook heeft een moeder een aantal keer tegen mij gezegd dat als haar kinderen wat groter zijn, dat ze mij vertrouwt als oppas (haar kinderen hebben de hele middag op m’n schoot gezeten zonder te huilen, eentje had buikkrampjes en daardoor erg onrustig, toen niet!Ik heb een super lief kindje (5) in de buurt, en ik zou heel graag op haar oppassen. Ze is een lief meisje en ze is gek op me, en ze luistert ook naar me (wel zo handig als je moet oppassen!) Alleen weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken… Moet ik op de moeder van het kindje afstappen en vertellen dat als ze een keer een oppas nodig heeft, ik dat heel graag zou willen doen of een briefje etc… En als die moeder het goed vind, hoeveel moet ik dan vragen? In de buurt hebben we ook veel kleine kinderen dus ik zou het heel leuk vinden om ook op hen op te passen! Vinden jullie 12 jaar te jong? En hoe oud moet je dan wel zijn? Ik ben heel benieuwd op jullie reacties.
xx Anoniempje

We hebben hier op Girlscene een oppastopic waar je je vraag kunt stellen (:

Ik zou zelf geen oppas willen van 12 jaar, maar wie niet waagt wie niet wint dus je kan het altijd gewoon in je buurt vragen toch?

Ik ben nog niet zo bekent met Girlscene, hoe moet ik dat doen/vinden? Voldemort?

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-oppastopic-136018.0.html
Het oppastopic

Als je een topic zoekt, kun je het beste “titel + Girlscene” in google intypen.
Dus in dit geval “oppas + girlscene”
Dan vind je het wel :slightly_smiling_face: