Hallo Allemaal,
ik moet 10 kilo afvallen in een half jaar van de schooldokter waar ik laatst ben geweest.
nu is mijn vraag mag ik ook shaken ik ben 14 jaar en ik weeg 75.5 en ben 1.70 lang.
Alvast bedankt voor je reactie.
Hallo Allemaal,
ik moet 10 kilo afvallen in een half jaar van de schooldokter waar ik laatst ben geweest.
nu is mijn vraag mag ik ook shaken ik ben 14 jaar en ik weeg 75.5 en ben 1.70 lang.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik denk je dat je vanwege je leeftijd misschien even langs iemand moet gaan die jou goed kan begeleiden, een dietiste ofzo.
maare is 10 kg niet een beetje veel? Ik ben namelijk rond de 1.80 en weeg rond de 80 kg…
Wat is shaken?
Bedoel je shakes drinken?
Ga niet aan de shakes, dat is helemaal geen gezonde manier om af te vallen. Ik zou naar een diëtiste gaan als ik jou was.
Ik ben wel eens bij een diëtist geweest en die zei juist dat bepaalde shakes goed zijn om als ontbijt te nemen. Die shakes vullen echt enorm en zijn best lekker. Volgens mij een bepaald soort eiwitshake.
Als je van plan bent om de hele dag door te shaken, ik raad het je af.
Ga naar een diëtist en stel samen met hem of haar een plan samen waar je je ook werkelijk aan kunt houden.
Bedankt voor de reacties ik denk dat naar de dietiste toch wel de beste optie is.
Hoi Melanie,
Ik heb zelf shakes van herbalife en was 72 kg en nu ongeveer 3 maanden later . 61,5 . Bij 60 kg stop ik met de shakes en probeer ik op gewicht te blijven . Maar die shakes zijn echt aan te raden en je krijgt er ook geen honger van maar het is wel vrij prijzig . ik werk zelf en verdien 350 per maand dus ik kan het wel missen maar als je ouders het willen betalen of je hebt zelf genoeg dan zou ik het zeker doen !
Wauww! dan werkt dat wel heeel goedd! ja mijn moeder heeft ze van weightcare en die zijn 20 euro per blik & die vind dat al te duur
Ik persoonlijk zou eerst eens een lifestyle change doen voordat je aan de shakes gaat.
Ik weet niet hoe je leeft maar globaal werkt dit
En mogelijk contact opnemen met een dietiste. Maar ik vind ten eerste 10 kilo veel te veel, zoveel hoef je niet kwijt in mijn ogen
En shakes zou ik eerder zien als een laatste optie.
Btw ik drink zelf shakes en die van mij zijn 5-8 euro per pot. Maar die haal ik dan ook in duitsland.
Wat DennaMichelle zegt, eerst eens gezond proberen af te vallen. Heb je dat uberhaupt wel geprobeerd? Shakes klinkt misschien lekker makkelijk maar probeer het eerst eens door gezond eten en veel bewegen. Dit is natuurlijk een vele gezondere manier!
Shakes zijn helemaal niet goed voor je. Zelfs niet als laatste redmiddel.
Door heel weinig te eten (en dat doe je met die shakes) zul je in het begin afvallen, maar daarna gaat je lichaam in spaarstand. Dan voel je je continu moe en heb je nergens meer energie voor. Geloof me, dat wil je nooit van je leven meemaken, helemaal niet op deze leeftijd.
Daarbij, als je weer gewoon gaat eten, komen die kilo’s er gewoon weer aan. Meestal wordt je zelfs zwaarder als dat je voor het dieet was.
De enige oplossing is je leven radicaal omgooien, gezond gaan eten en sporten. Dit klinkt cliché en dat is het ook, maar het is ook de enige goede oplossing.
Ik zou niet aan de shakes gaan als ik jou was, dat is helemaal niet gezond! Vaak krijg je daarmee veel minder calorieën binnen dan je nodig hebt, waardoor je lichaam op spaarstand gaat en het beetje vet dat je binnenkrijgt, ook gelijk opslaat. Uiteindelijk word je er, helemaal als je weer normaal gaat eten, dus alleen maar dikker van. Bovendien zijn ze vaak helemaal niet zo lekker, waardoor het lastiger vol te houden is. Ik zou gewoon gaan voor lekker en gezond eten en daarnaast veel bewegen, dat is veel beter vol te houden (:
Ik dacht dus echt dat je cocktails wilde gaan shaken als bijbaantje