vanaf welke leeftijd mag je jezelf man of vrouw noemen?

ik hoorde iets van 23 ofzo dan ben je echt volwassen maar welke leeftijd is het?
18 jaar lijkt me niet dan ben je nog jongvolwassen en een tiener

Ik vind niet dat je een leeftijd kunt plakken op de term ‘volwassen’. Sommige mensen/kinderen moeten snel opgroeien en zijn op hun 15de al met dingen als het huishouden, geld verdienen etc. bezig. Een collegaatje van mij is 18, heeft beide ouders verloren en is voogd van haar zusje. Ze werkt 50 uur in de week om te zorgen dat ze kunnen eten. Mijn buurjongen is 23 en woont nog bij zijn ouders, het enige wat hij doet is drinken, feesten, slapen en af en toe een beetje leren…

Ligt eraan welke context denk ik, en over wie je het hebt. Maar als jij vindt dat je een vrouw bent, mag je jezelf best zo noemen vind ik. Ik zou mezelf ook wel een vrouw noemen (ben 16 ).

maar als je 30 jaar bent noem je jezelf geen meisje meer lijkt me

ik denk dan als je echt volwassen bent ongeveer 23 jaar dat is ook overal andere ene zegt van 18 maar dan ben je jong volwassen en dan 21 - 22 waarom niet gewoon 1 leeftijd

Wanneer je gesetteld bent vind ik.

Wanneer je op het punt bent dat je mentaal volwassen bent.

Ik noem mezelf absoluut geen meisje, maar vrouw vind ik ook zo wat. Meestal zeggen anderen jonge vrouw ofzo. Dat klinkt al beter dan vrouw.
Pff, ik vind een woord altijd zo raar als ik het meer dan 4x gebruik achter elkaar… Vrouw. Vrouw. x)

Ik ben 24, en vandeweek toevallig een paar keer “ik ben toch een vrouw!” getikt op fora en FB. En dat voelt ZOOOO raaaarrr. Ik voel me ook nog echt een meisje :stuck_out_tongue:

Ik hoop dat ik nooit helemaal volwassen zal worden.

Als het zou zijn wanneer je mentaal volwassen bent word ik denk ik wel nooit een vrouw :’)

Wanneer je mentaal volwassen bent + alles al is uitgegroeid.