Vanaf welke leeftijd dronken jullie alcohol?

Wanneer was jullie eerste glas en wat was het en wat gebeurde er?

Alcohol is echt niet magisch of zo hoor :’)

Maar geen idee, mijn ouders hebben het me nooit verboden en lieten me ook gewoon alles proeven. Toen ik 16 was, was alcohol ook nog niet 18+, dus zo rond die tijd ging ik wel eens wat drinken met vrienden en met uitgaan en zo.

Hier en daar een slokje als kind wel:’) Maar op mijn 16e verjaardag voor het eerst echt gedronken en daarna eigenlijk geen druppel mee aangeraakt. Niet doordat het zo tegenviel ik ben niet eens dronken geworden, ik hou er gewoon niet van.

Ik denk vanaf dat ik 16 was (toen drinken nog mocht), drink nu bijna nooit meer en alleen met oud en nieuw en dorpsfeest enzo.

Een maand voor mijn zestiende verjaardag,
Ik lag de volgende dag met hoofdpijn in bed.

Ik was 15 en ik werd dronken

Ik was vijftien en er gebeurde niet echt iets.

Ik ben 23 en heb nooit gedronken. Ik ben erg gesteld op mijn lever en hersenen.

mijn eerste glas was niet echt een memorabel moment ofzo? ik weet dat echt niet meer hoor
voordat ik zestien was kreeg ik af en toe een glas wijn van mijn ouders als zij ook wijn dronken, maar weet echt niet hoe oud ik precies was

Ik denk dat ik 14 of 15 was? veel te jong eigenlijk. Ik denk dat ik toen ik 15/16 was elke maand wel een keer dronken was omdat dat ‘cool’ was. Terwijl als ik nu uitga juist zorg dat ik nuchter blijf (maar wel drink)

Ik drink niet :stuck_out_tongue:

Ik was vijftien geloof ik, eerst een paar keer niks gebeurd en uiteindelijk wel een keertje dronken geweest op mijn vijftiende. Hiephiep hoera. Is niks bijzonders, had geen kater, geen gekke dingen gedaan. Alles was gewoon hilarisch en ik was wat duizelig en wat traag van begrip. There’s no magical shit in being drunk :’)

op m’n zestiende verjaardag. dacht echt “wow nu ben ik zestien en nu mag het ik ga vet vaak lam zijn” maar nee. :’)

14

Ik was 15, een maand later werd ik 16 dus toen mocht ik legaal drinken.
Ik ben nu 18.

Huh, je hebt hier laatst toch ook al een topic over gemaakt? Alleen dan hoe oud je was toen je voor het eerst dronk.

OT: 13, en er gebeurde vrij weinig eigenlijk

Af en toe wat geproefd.
Eerst glas toen ik 15 was ofzo, heb het eigenlijk niet bijgehouden.
Wat erna gebeurde: niks :wink:

ik was 14 toen ik 3 biertjes dronk, ik snapte niet wat er gebeurde hahaha
ik ging op de wc zitten en alles draaide een beetje. ik dacht toen dat ik ziek aan het worden was ;p
daarvoor ooit wel eens een slokje gehad maar vond het toen altijd vies
en echt dronken voor het eerst toen ik 15 was
wat er gebeurde: ik verloor mn verlegenheid en werd wazig (normaal ben ik best verlegen)

25 :laughing: !

15, maar dat was nooit veel tegelijk. Toen mocht je overigs nog wel drinken vanaf je 16e.