vanaf welke leeftijd alleen vliegen?

ja, dat was mijn vraag.
want ik heb al gekeken maar op KLM staat er dat je boven de 15 moet zijn maar bij andere dingen weer 18 en bij andere weer 11? dus wat is het nou? x

Dat verschilt per vliegtuigmaatschappij geloof ik. Maar ik vloog op mijn 13e al alleen met KLM dus dat kan.

volgens mij kan je jonger al alleen vliegen, dan let iemand van de vliegmaatschappij, een stewardess ofzo, op je.

Er zijn ook kleuters die alleen vliegen.
Alles in overleg met een volwassenen en je kan gaan.

Ik ben ‘jong’ volgens mijn moeder :")
Die laat me sowieso niet alleen vliegen :grinning_face_with_smiling_eyes:
dies veel te bang dat ik neerstort ofzo.

Maar ik denk indd dat het verschilt per [vlieg]maatschappij.

oke bedankt! ja ik wil met vriendinnen vliegen dus het is niet helemaal alleen maarja we zijn dan wel allemaal 15…

ja dat ligt indd aan je vliegtuigmaatschappij, mn moeder werkt bij klm en ik mag geloof ik alleen vliegen sinds mn 13e.

Je mag altijd alleen vliegen, maar onder een bepaalde leeftijd moet je onder begeleiding van een stewardess. Ik ben met ryanair op mn 16e alleen gegaan.

Dit jaar ging ik voor het eerst alleen & ben 14 (:
Tot 11 of 12 jaar kan je begeleiding krijgen.

Ik zie wel eens jonge kinderen vliegen. Een stuward of stuwardess let dan op ze.
Verder verschilt het idd per vliegtuigmaatschappij.

oke, maar zouden er drie 15-jarige meiden alleen mogen vliegen met KLM? want volgens mij mag dat wel maar zijn er ook hotels die 15 jarigen laten overnachten? want dat is nu beetje lastig… weet iemand dat?

ik was 12 toen ik voor de 1ste keer alleen vloog zonder begeleiding, ze vroegen of ik het nodig had maar hoefde ik niet.

Sowieso mag je wel met KLM vliegen, en ik denk dat een hotel toch ook niet zoveel problemen is? Anders moet je even een telefoon nummer opzoeken van het hotel waar je naar toe wilt en vragen of je kan boeken als 15 jarige.

Hotels en hostels laten meestal geen mensen onder de 16 zonder begeleiding daar slapen… Hotels moet in 99% van de gevallen een persoon boven de 18 bij zijn, hostels weinig ervaring mee, maar wat ik heb meegemaakt is dat ook 16+ of begeleid door een volwassene.

bij stayokay kan je misschien al wel terecht als je 15 bent?

ja met vliegen, kun je volgnemsij regelen met je ouders enzo moet je van te voren melden dat soort dingen! en dan krijg je een soort oppas xd

ik vlieg dit jaar voor het eerst alleen en ben 16… vlieg met KLM

Vliegen gaat in ieder geval wel, hotel is een ander verhaal want daar moet meestal een volwassene bij zijn.

kijk op klm.nl